ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

Oppo R5 رسما باریکترین تلفن هوشمند جهان شد

پس از معرفی Oppo N3، شرکت چینی Oppo از اولین تلفن هوشمند خود که از پردازنده ی ۶۴ بیتی در آن استفاده شده، پرده برداری کرد. ضخامت Oppo R5 فقط ۴.۸۵ میلیمتر بوده که به ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰

پس از معرفی Oppo N3، شرکت چینی Oppo از اولین تلفن هوشمند خود که از پردازنده ی ۶۴ بیتی در آن استفاده شده، پرده برداری کرد. ضخامت Oppo R5 فقط ۴.۸۵ میلیمتر بوده که به بنا به ادعای شرکت Oppo باریکترین تلفن هوشمند در جهان است. برای مقایسه می توان از Oppo N3 یاد نمود که ۶.۳ میلیمتر ضخامت دارد که این تلفن هوشمند نیز به نسبت باریک محسوب می گردد.

فریم Oppo R5 از آلیاژ آلومینیوم بوده و به صورت دستی تراش خورده است و ضخامتی در حدود ۴ میلیمتر دارد. اندازه ی این تلفن هوشمند نیز ۱۴۸.۹ در ۷۴.۵ میلیمتر است که برای یک دستگاه ۵.۲ اینچی نسبتا بلند محسوب می گردد. همچنین وزن این تلفن ۱۵۵ گرم است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

oppor507

Oppo R5 از یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با پنل Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰پی بهره می برد که چگالی ۴۲۳ پیکسل بر هر اینچ را به ما می دهد. بنا به گفته ی شرکت Oppo در این تلفن هوشمند، بهترین روشنایی صفحه نمایش را خواهید داشت و رنگ ها بسیار دقیق و بازتاب نور نیز در کمترین حد ممکن است.

R5 با آندروید ۴.۴ مزین به رابط کاربری انحصاری شرکت Oppo یعنی Color OS 2.0 عرضه می گردد. این محصول از پردازنده اسنپدرگن ۶۱۵ که یک پردازنده ی میان رده ی ۸ هسته ای شرکت کوالکام است، بهره گرفته که شامل هشت هسته از نوع Cortex-A15 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز است. همچنین پردازنده ی گرافیکی این تلفن آدرینو 405 بوده و ۲ گیگابایت رم نیز این ترکیب را کامل می کند.

شرکت Oppo یک عنصر خنک کننده ساخته که از نوعی فلز مایع و تغییر فازی برخی مواد ایجاد شده و باعث دور کردن گرما و خنک نگه داشتن آن خواهد شد.

oppor501

Oppo R5 دارای دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی از نوع IMX214 با گشادگی f/2.0 بوده که ساخت شرکت سونی است. در جلوی دستگاه نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته. همانطور که از تصاویر پیداست لنز دوربین پشتی این تلفن نیز کمی از بدنه بیرون زدگی دارد. این دوربین قادر به ضبط ویدئوهایی با کیفیت ۲۱۶۰پی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و نیز ۱۰۸۰پی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بوده که البته ضبط ویدئوهای تصویر آهسته با کیفیت ۷۲۰پی و با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز دیگر ویژگی خوب دوربین این دستگاه است.

اما با وجود ضخامت بسیار کم، این تلفن هوشمند مجهز به یک باتری ۲۰۰۰ میلی آمپرساعتی از نوع Li-Polymer شده که به لطف استفاده از فناوری VOOC قابلیت شارژ سریع را نیز برای دارندگان آن به ارمغان می آورد. در بخش ارتباطات نیز Oppo R5 از شبکه های ۲G و GPRS گرفته تا TDD/FDD LTE پشتیبانی کرده و همچنین وای فای آن از نوع a/b/g/n و در نهایت از بلوتوث نسخه ۴ بهره می برد.

اما چیزی که فراموش شده و جای تعجب دارد، جک ۳.۵ میلیمتری هدفون است! این تلفن هوشمند بسیار باریک است و به همین دلیل این بخش در آن حذف شده و شما برای گوش دادن به موسیقی ناچارید از O-Music که به صورت بی سیم کار می کند یا هدفون هایی که از پورت USB پشتیبانی می کنند، استفاده نمایید.

oppor502

oppor503

oppor504

oppor505

oppor506

gsmarena_101

gsmarena_102

gsmarena_103

gsmarena_104

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • mreza19
    mreza19 | ۲۵ آذر ۱۳۹۳

    لامصب انقد نازکه که دیگه باتریش رو به زور توش جا دادن...چه برسه به دوربین....ولی اگه ایران بیاد اونم با قیمت خوب(زیر1/5میلیون)خیلی ها می خرن...

  • TROOL
    TROOL | ۸ آبان ۱۳۹۳

    فکر کنم اینو نگاه کنی خودش تست خم شدنو اجرا کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی