ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در حال ایجاد امکان انتقال فایل بین پلتفرمی به نام Co-Presence است

در اندروید ۵ قابلیت Android Beam که یک ویژگی انتقال فایل است، نسبت به قبل بهبود یافته و فرمت های بیشتری را پشتیبانی می کند. اما به نظر می رسد گوگل مشغول ایجاد یک محصول ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۱ آبان ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۱

در اندروید ۵ قابلیت Android Beam که یک ویژگی انتقال فایل است، نسبت به قبل بهبود یافته و فرمت های بیشتری را پشتیبانی می کند. اما به نظر می رسد گوگل مشغول ایجاد یک محصول است که امکان انتقال فایل در پلتفرم های اندروید، iOS و کروم را محیا می کند.

نام این سیستم انتقال فایل بین پلتفرمی به احتمال زیاد Co-Presence خواهد بود که البته امیدواریم این اسم در نهایت عوض شود، چرا که به هیچ عنوان یک اسم در خور برند گوگل نیست.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

از نام این محصول که گذر کنیم، باید گفت فایل های نصب Co-Presence پیش از این لو رفته بود و همچنین گوگل پتنتی را تحت همین عنوان در اختیار دارد. در شرح این حق امتیاز گفته شده که ویژگی Nearby (نزدیکی) امکان اتصال تلفن های همراه هوشمند را به یکدیگر می دهد و حالا امکانات بیشتری را هم در اختیار کاربر قرار می دهد.

Google-Copresense-01

ویژگی Co-Presence ظهور کرده تا به کاربران پلتفرم های اندروید، iOS و سیستم عامل کروم این امکان را می دهد که فایل هایی مثل عکس، مسیر نقشه، پیغام و غیره را برای یکدیگر ارسال کنند. دستگاه ها به وسیله بلوتوث یا موقعیت مکانی به یکدیگر متصل شده و انتقال فایل را با Wi-Fi یا WiFi-Direct به انجام می رسانند.

اینکه گوگل دقیقا چه هدفی را با این سیستم دنبال می کند هنوز مشخص نشده اما مطمئنا تنها یک سرویس انتقال فایل ساده نخواهد بود. این ویژگی می تواند تبدیل به مشابه Continuity فی ما بین iOS و مک شود و یا حتی استریم اندروید تلویزیون یا کروم کست را بهبود ببخشد.

هر آنچه که هست، گوگل همیشه در تلاش بوده سرویس های جدیدش را به بهترین شکل ممکن معرفی و اجرا نماید. حدس شما در رابطه با Co-Presence چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

    اگه بتونه کاری کنه که با NFC امکان ارسال فایل بین همه دستگاه ها (از جمله بین آیفون و گوشی های اندرویدی) فراهم بشه، عالی میشه.

  • محمد گل
    محمد گل | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

    چرا که به هیچ عنوان یک اسم در خور برند گوگل نیست؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۱ آبان ۱۳۹۳

    به به لذت بردم معلومه که میتونه موفق بشه چون کاری رو،میخواد انحام بده ک خیلیا بهش نیاز دارن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی