ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روبوسوسک ها ناجی انسان های گرفتار شده در زیر آوار خواهند شد

سوسک هایی که به صورت معمول عموم مردم از دیدن آنها هراسان می شوند ممکن است در آینده یی نه چندان دور بدل به ابر قهرمان شوند و جان انسان ها را نجات دهند، زیرا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

سوسک هایی که به صورت معمول عموم مردم از دیدن آنها هراسان می شوند ممکن است در آینده یی نه چندان دور بدل به ابر قهرمان شوند و جان انسان ها را نجات دهند، زیرا محققین در در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی راه حلی را توسعه داده اند که بر مبنای آن می توان از حشرات مذکور برای مکان یابی محل یک منبع صدا استفاده کرد و از همین جهت سوسک ها می توانند نقشی حیاتی را در عملیات های جستجو و نجات ایفا کنند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

علاوه بر این محققین یاد شده تکنولوژی دیگری تحت عنوان "حصار نامرئی" را توسعه داده اند که با کمک آن می توانند سوسک ها را در یک منطقه ی خاص و معین محصور کنند و با قرار دادن یک کیت ویژه بر پشت این حشرات قادر می گردند آنها در جهت و مسیرهای دلخواه خود به حرکت درآورند.

برخی از کیت های توسعه داده شده جهت اتصال به بدن روبوسوسک ها دارای میکروفون بوده و می توانند به کشف منابع صدا کمک نمایند در حالی که برخی دیگر از میکروفون های سه بعدی بهره برده و در معین کردن محل منبع صدا نقش موثری دارند. این تکنولوژی می تواند در یافتن افراد گرفتار شده در زیر آوار پس از حوادث طبیعی همچون زلزله به شدت موثر واقع گردد.

تکنولوژی "حصار نامرئی" که کمی قبل به آن اشاره شد، علاوه بر اینکه سوسک ها را در محدوده ی جستجو نگه می دارد و اجازه نمی دهد از این محدوده خارج شوند در هدایت آنها به سمت منابع نور جهت شارژ کردن باتری خورشیدی کیتی که به پشت آنها متصل شده است نیز نقش موثری دارد.

جهت آگاهی بیشتر از نحوه ی عملکرد این روبوسوسک ها از شما دعوت به عمل می آوریم تا به مشاهده ویدئویی که در پایان مطلب آورده شده است بپردازید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Acoustic%20Steering%20of%20Roach%20Biobots.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • aboozeinab
    aboozeinab | ۱۹ آبان ۱۳۹۳

    واییییییییی!!!!
    من حاضرم تا ده روز زیر آوار بمونم ولی این سراغم نیاد!!!!
    آقا من همینجا رسما اعلام میکنم اگر زلزله اومد و من من زنده از زیر آوار بیرون نیومدم تقصیر این روبوسوسک وسازنده اشه چون به محض اینکه همچین چیزی رو ببینم در جا سکته رو زدم!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی