ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
تکنولوژی

وزیر ارتباطات وعده رفع اختلالات و کاهش تعرفه اینترنت موبایل را داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش گذر به IPv6 با خبرنگاران به گفت و گو پرداخت. در این مصاحبه، واعظی به سوالات خبرنگاران درباره IPv6، پیوست فرهنگی تماس تصویری، اینترنت موبایل، اختلالات تلفن ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش گذر به IPv6 با خبرنگاران به گفت و گو پرداخت. در این مصاحبه، واعظی به سوالات خبرنگاران درباره IPv6، پیوست فرهنگی تماس تصویری، اینترنت موبایل، اختلالات تلفن همراه و پهنای باند پاسخ گفت.

محمود واعظی درباره IP نسخه 6 و مرحله گذر گفت: تمام ارتباطاتی که هم اکنون در اینترنت برقرار می شود از طریق IP ورژن 4 است. حدود 4.3 میلیارد از این نوع شناسه اینترنتی در دنیا استفاده می شود و در حال حاضر IPهای خالی در دنیا تقریبا تمام شده و تنها در برخی از کشورهای آفریقایی باقی مانده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه استفاده از اینترنت فقط برای ارتباط انسان با انسان نیست، انجمن ها و محافل مخابراتی دنیا پیش بینی می کنند تا سال 2020 بیش از 20 میلیارد شی و تجهیزات به اینترنت متصل خواهند شد که نامش را نیز اینترنت اشیا (Internet of things) گذاشته اند. ما هم برای اینکه از فعالیت های تکنولوژی دنیا عقب نمانیم و یک شکاف فناوری بین ایران و جهان بوجود نیاید، از 9 ماه قبل کمیته های فنی را تشکیل دادیم و هماهنگی بین شرکت های PAP، مخابرات، اپراتورها و شرکت های دیگری که با اینترنت سر و کار دارند، انجام شد تا بتوانیم IPv6 را در کشور جایگزین کنیم.

او افزود: در ایران هم IPv4 بدون استفاده نداریم و بسیاری از مردمی که به دنبال اینترنت هستند، آرام آرام با مشکل روبرو خواهند شد. به همین دلیل IPv6 را در دستور کار قرار دادیم. هماهنگی های لازم با خارج انجام شده است و تعدادی زیادی از این IPها را خریداری کردیم. قصد داریم کم کم و بدون ایجاد مشکل برای افرادی که با IPv4 کار می کنند، این IPهای جدید را جایگزین کنیم تا همه از IPv6 استفاده کنند. مردم عادی شاید متوجه این تغییرات نشوند و گذر به نسخه شش IP برایشان محسوس نخواهد بود.

قیمت جدید اینترنت موبایل قطعی نیست

وزیر ارتباطات قیمت های جدید اینترنت موبایل اعلام شده توسط رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را قطعی و مصوب ندانست و اظهار کرد: این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات بحث شده است و از اپراتورها نظر خواستیم. تعرفه ای که بیان شده پینشهاد این شرکت ها بوده است و ما هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکردیم . تصمیم گیری این موضوع به یکشنبه دو هفته آینده موکول شده که به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با اشاره به نظر سنجی درباره تعرفه جدید اینترنت پرسرعت بین کاربران موبایل اعلام کرد: در این نظرسنجی ها و  همچنین شکایاتی که به 195 شده، مردم این مبلغ را برای کسانی که از بسته اینترنت استفاده نمی کنند، گران می دانند. من هم عقیده دارم که اگر این تعرفه اعمال شود مشترکان ضرر خواهند کرد.

واعظی ادامه داد: کاربران می توانند نظرات خود را در این باره با روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا شماره 195 در میان بگذارند تا در تصمیم نهایی لحاظ کنیم. هم اکنون هر سه اپراتور به خاطر رقابتی که دارند بسته های خوبی را ارائه داده اند، و توصیه من این است که مردم از این بسته های اینترنتی استفاده کنند، زیرا پس از تصمیم نهایی هم مطمئنا تعرفه مصوب بیشتر از قیمت بسته ها خواهد بود.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

پیوست فرهنگی تماس تصویری کجای کار است؟

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر زمان تصویب پیوست فرهنگی و دفاع از حقوق مردم و اپراتورها گفت: وزارت ارتباطات پیشنهاد خودش را تقدیم کرده و مرکز ملی فضای مجازی هماهنگی را انجام می دهد. به محض اتمام آن شورای عالی فضای مجازی این موضوع را بررسی می کند. من به دنبال این هستم که هم اپراتورها و هم مردم از تمام حقوقشان بهره مند شوند.

اختلالات موبایل ماه آینده بر طرف می شوند

وی درباره اختلالات بوجود آمده در شبکه های تلفن همراه کشور پاسخ داد: این سوال شما در رابطه با سه اپراتور نیست، بلکه مربوط به همراه اول است. این شرکت با توجه به اینکه نسبت به دو اپراتور دیگر گسترده تر بوده و تجهیزات بیشتری دارد، به زمان بیشتری برای عملیاتی کردن نسل سوم تلفن همراه نیاز خواهد داشت.

واعظی افزود: اگر اپراتوری یک ماه تعطیل کند و کار نصب تمام تجهیزات را انجام دهد، سریعتر این امر صورت می پذیرد و دریک ماه کل پروژه به اتمام خواهد رسید. ولی عملا اپراتورها نمی توانند این کار را انجام دهند و مجبورند که این تغییرات را در حین استفاده مردم از شبکه، به صورت شب تا صبح در برخی از مناطق اعمال کنند. متاسفانه این تاثیراتی منفی روی  استفاده مردم از موبایل گذاشته است. من حق را اینجا به مشترکان می دهم. با توجه به صحبت های انجام شده با اپراتورها، این نوید را می دهم که از ماه آینده اختلالات موبایل برطرف خواهند شد.

آماده خرید پهنای باند از شرکت های ایرانی و خارجی هستیم

وزیر ارتباطات در مورد تامین پهنای باند توسط بخش خصوصی توضیح داد: الان پهنای باند از زمان دریافت در مرز تا رسیدن به دست مردم مراحل مختلفی را می گذراند، که همه این ارتباطات در دست شرکت زیرساخت است. اما من از همینجا اعلام می کنم هر شرکت ایرانی یا بین المللی که بتواند پهنای باند را در Gateway به زیر ساخت تحویل بدهد، ما استقبال می کنیم و این پهنای باند را از آنها می خریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • علی روکی
    علی روکی | ۱۰ تیر ۱۳۹۴

    3Gتوی مشهد خیلی جاها پوشش نمیده , قطع ووصلی زیادداره بعضی جاها آنتن دهی ضعیفه , اینها مال همراه اوله ,

  • TROOL
    TROOL | ۲۰ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثل همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی