ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Assassin's Creed Unity Bugs
ویجیاتو - بازی

آفرین یوبیسافت؛ تو الکترونیک آرتز جدید هستی

یوبیسافت ناشر و سازنده بازی های بزرگی چون سری Assassin's Creed این روزها حال و روز خوشی را تجربه نمی کند. مشتریانش به خونش تشنه اند و با Assassin's Creed: Unity به مضحکه ی جدید ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ آبان ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

یوبیسافت ناشر و سازنده بازی های بزرگی چون سری Assassin's Creed این روزها حال و روز خوشی را تجربه نمی کند. مشتریانش به خونش تشنه اند و با Assassin's Creed: Unity به مضحکه ی جدید دنیای اینترنت تبدیل شده.

اما چرا؟ احتمالا تا به حال از مشکلات این بازی نشنیده اید. پی سی گیمرها در یک سمت با مشکلاتی عجیب دست و پنجه نرم می کنند و کنسول گیمرها در سمت دیگر حتی حداقل های شان را هم ندارند.

در ادامه مطلب مروری ساده داریم بر روند تبدیل شدن یوبیسافت به یکی از بدترین کمپانی های بازی سازی طی یک سال گذشته.

289650screenshots2014-11-1100009jpg-e14c25

  • Watch Dogs متهم می شود. نمایش E3 2012 فوق العاده قوی بود اما محصول نهایی شباهتی به آنچه یوبیسافت در کنفرانسش نمایش داد نداشت. گرافیک واچ داگز نه تنها به نزدیکی "انقلاب نسل بعد" نرسید، بلکه پر از ایرادات متنوع بود.
  • بازی عرضه شد و برخلاف شور و شوقی که پیش از عرضه پشت آن بود، یک بازی معمولی بود و هیچ شباهتی به یک عنوان ماندگار نداشت.
  • در جریان E3 2014 از یوبیسافت در مورد کاراکترهای زن پرسیده شد که چرا در Assassin's Creed Unity غیبت دارند. جواب وقیحانه یوبیسافت: ساخت یک کاراکتر زن، کار زیادی طلب می کند.
  • اندکی پیش از عرضه بازی یوبیسافت اعلام کرد کهر نرخ فریم بازی برای رسیدن به تجربه ای سینمایی تر، روی 30 فریم قفل شده.
  • نسخه های پیش از عرضه برای منتقدین بازی فرستاده شد اما هیچ خبرگزاری، وبسایت و مجله ای حق انتشار نقد بازی تا روز عرضه را نداشت. بازی عرضه شد و متوجه شدیم روی هر 3 پلتفرم ایرادات سر به فلک می کشند. از نرخ فریم گرفته تا آنچه که در تصویر زیر می بینید. ناشر Unity از تمامی این مشکلات مطلع بود، بنابراین موج اول خریداران که تعداد بسیار بالایی هم بودند نباید از آن مطلع می شدند.

2732026-289650_screenshots_2014-11-11_00008

  • یونیتی مشکلات بزرگی هم درون گیم پلی دارد. با پرداخت مبالغی واقعی می توانید پول درون بازی را دریافت کنید، بسته هایی که تا 99 دلار هم ارزش گذاری شده اند. برخی ویژگی های دیگر هم تنها زمان اتصال به یوپلی (UPlay) به شما نمایش داده می شود.
  • فار کرای 4 هنوز عرضه نشده اما یوبیسافت همین سیاست های اخیر را در مورد آن اجرا می کند. اگر قرار باشد سری فار کرای هم سالانه عرضه شود و چنین مشکلاتی داشته باشد باید با یک محصول با کیفیت دیگر نیز خداحافظی کنیم.
  •   طرفداران از یوبیسافت تقاضا دارند که یک فرمول موفقیت آمیز را مرتبا در هر سری تکرار نکند. برای مثال بالارفتن از برج ها و دیدن منطقه ای بزرگ یا کپی مراحل جانبی از یک بازی به بازی دیگر.

2732027-289650_screenshots_2014-11-11_00005

آنچه در بالا خواندید، 8 حقیقت در مورد یوبیسافت طی یک سال گذشته است و هر کدام به حدود متغیری جدی هستند. اما همه این داستان ها مانند یک پازل کنار هم می نشیند و چهره کمپانی را شکل می دهد، چهره ای که اصلا جذاب نیست.

یوبیسافت استاد ساختن تریلرهای خیره کننده سینمایی و از پیش رندر شده CGI و حتی نمایش گیم پلی اصلاح شده است. اما مشکل اینجاست که گیم پلی نمایش داده شده در E3 شباهتی به محصول نهایی ندارد. واچ داگز، یونیتی و در آینده شک نکنید که The Division. این مسئله برای یوبیسافت عادت شده که فراتر از تصور تکنولوژی روز محصولی را نشان دهد و دست آخر در زمان عرضه خیلی راحت بگوید: "خُب، امکان پذیر نبود".

برخی مشکلات معمولی تنها منحصر به یوبیسافت نیستند. فرانسوی ها نهایتا با قرار دادن یک کاراکتر زن در بازی به شکایات پاسخ دادند و اشتباه گذشته را اصلاح نمودند اما قرار دادن زن ها به عنوان افرادی کلیدی چیزی نیست که به سبک کاری یوبیسافت شباهت داشته باشد.

لابد می پرسید سبک کاری یوبیسافت چیست؟ دادن وعده های غیر ممکن و ایجاد انتظارات غیر معقول در جامعه و همچنین افزایش شور و شوق برای بازی هایی که دست آخر همه را ناامید می کنند. این سبک کاری یوبیسافت است.

2732030-289650_screenshots_2014-11-11_00011

اما مشکل اصلی یونیتی، کاملا به خود یوبیسافت مرتبط است. یوبیسافت نگذاشت که نقدهای بازی تا 12 ساعت پس از عرضه منتشر شوند. این یعنی ناآگاهی موج اول مشتریان از بازی خریداری شده و سود کلان از فروختن یک عنوان پر ایراد. البته که یوبیسافت به طور کامل از مشکلات بازی مطلع بود و منتشر شدن نقدها هم امری اجتناب ناپذیر محسوب می شود. بنابراین هر چه دیرتر منتشر شوند به نفع جیب فرانسوی ها خواهد بود.

البته در این یک مورد یوبیسافت از الکترونیک آرتز عقب تر است. بتلفیلد 4 و سیم سیتی دو نمونه واضح بازی های آنلاینی بودند که در زمان عرضه غیر قابل بازی به حساب می آمدند. یونیتی، به غیر از بخش Co op نیازی به اتصال اینترنت ندارد اما قضیه یوبیسافت با اجبار عرضه سالانه AC جریان ساز می شود.

تهدید رسانه ها که به طور کل موضوع دیگری است: یا قبول می کنید و یا دیگر برای شما کپی های بازی ارسال نمی شود.

the-10-most-horrifying-bugs-in-assassins-creed-unity-image-6

چرا یوبیسافت نمی گذارد مخاطب با اطمینان کامل و پس از کسب اطلاعات بیشتر محصول را خریداری کند؟

یونیتی پر است از ایده های احمقانه و تاریخ مصرف گذشته. قرار دادن یک گزینه خرید 100 دلاری درون یک بازی 60 دلاری؟ شوخی وقیحانه ای است. باز کردن یک صندوق درون بازی کنسولی به وسیله اپلیکیشن موبایل؟ احمقانه ترین سیاست برای به کار گیری چند سرویس متعدد که تا به حال دیده شده.

عرضه دو عنوان بزرگ از یک سری به فاصله چند روز را چگونه می توان توجیح کرد؟ حتی اکتیویژن هم با Call of Duty سیاست های بالا را پیش نگرفت. تصور کنید در Advanced Warfare به شما بگویند با پرداخت 100 دلار تمامی اسلحه ها باز می شوند!

AC-Unity-3

پاسخی که معمولا در این مواقع می شنویم تکراری است: "ناشرها باید پول در آورند". این حرف کاملا منطقی است اما همیشه محدودیتی در مورد طلب پول از مخاطب وجود دارد.

مثال جامع تری می زنیم. The Elder Scrolls Online در 3 مقطع از مخاطب پول دریافت می کند:

  1. برای خرید یک نسخه از بازی باید 60 دلار بپردازید.
  2. علی رغم پرداخت 60 دلار ابتدایی، باید هر ماه اشتراک بازی را بخرید.
  3. اسلحه ها و بسیاری موارد دیگر در بازی با مبالغ مختلف به فروش می سند.

ناشرین و سازندگان بازی نمی توانند هر 3 مورد فوق را با هم داشته باشند. حتی AC Unity ثابت می کند که استفاده از دو مورد به شکل همزمان جوابگو نیست. شاید همه شما به یاد نیاورید اما Unlock Everything روزگاری یک کد تقلب بود اما حالا با قیمت 100 دلار به فروش می رسد.

Assassin's Creed Unity

بله، کاملا قبول داریم که ساختن بازی ها هزینه سنگینی روی دوش ناشر می گذارد، مخصوصا عناوینی چون Assassin's Creed. اما هر چه این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند، جنبه هنری بازی ها هم کمتر می شود. سری Assassin's Creed در دوران اوج خود، یک بازی سرگرم کننده، بالغ و بسیار پخته بود اما چرا چنین موقعیتی باید توسط ناشر تباه شود آن هم به خاطر پول بیشتر؟

مثل این است که وقتی گلادیاتور جایزه اسکار را برد، هر سال یک ادامه برای آن ساخته می شود و زمانی که گلادیاتور 5 آمد، باید برای دیدن آن به صورت 3 بعدی 50% اضافه می پرداختید و اگر مایل به تماشای آن روی آیپد بودید، اپلیکیشن را دانلود می کردید.

مقایسه بین فیلم و بازی همیشه سخت بوده. در دنیای بازی های ویدیویی مدل کسب درآمد به هر شیوه ای می تواند باشد اما در سینما یا تلویزیون چند حالت بیشتر وجود ندارد. بازی های معمولی (غیر مستقل و غیر رایگان) اغلب با برچسب 60 دلاری عرضه می شوند و حالا کمپانی هایی چون یوبیسافت با بسته های الحاقی به دنبال افزایش این رقم و رساندنش به 100 دلار و حتی بیشتر هستند.

2732024-289650_screenshots_2014-11-11_00002

خریدار حین پرداخت 60+30 دلار (30 دلار برای Season Pass که شامل تمامی بسته های الحاقی است) موارد زیر را طلب می کند:

  • محصول مورد نظر مشابه آنچه که در تبلیغات مشاهده کرده باشد.
  • مرتبا با بخش روابط عمومی در تماس نباشد.
  • محصولی که می خرد همان لحظه قابل بازی باشد.
  • احترام در قبال پرداخت 60 دلار برای یک بازی کامل، نه اینکه دعوت به دادن مبالغ بیشتر شود.

این ها توقعات زیادی نیستند و باید در اولویت کاری هر کمپانی بازی سازی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • Arman
    Arman | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    من روانی تیتر مقالم

  • محمد
    محمد | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    یوبیسافت کلا بازی هاش باگ دارم البته هر بازی یه مشکلی داره اما یوبی سافت گند زد به صنعت بازی سازی از واچ داگز گرفته تا فار کرای همشون باگ دارم مخصوصا ای سی یونیتی

  • msanaei
    msanaei | ۲۳ آذر ۱۳۹۳

    تمام این باگ ها در پچ شماره 3 که در کمتر از 2 هفته اومد بیرون کاملا حل شده .

    دوست عزیز آدم کیک هم که میپزه یکم صبر میکنه بعد میخوره خب معلومه اون روزهای اول باگ داره اما الان عالیه

  • Henry
    Henry | ۶ آذر ۱۳۹۳

    اتفاقا به نظر من بهترین نسخه ac 2 بود! هم داستان قشنگی داشت و هم جا های زیاد و گوناگون..در ضمن هر کمبودی که 1 داشت رو جبران کرده بود...چون 1 با اینکه تو نوع خودش خیلی خاص و جدید بود ولی خیلی بازی تکراری و کسل کننده و رو اعصابی داشت تو اون بخش که باید با اون یارو آلموالیم زر میزدیم! brotherhood با اون parachute مسخرش زیادی تخیلی و غیر واقعی بود... revelations هم که ولش کن اصن... 3 هم که یه تغییری توش بود ولی داستان هیچ کدوم مفت نمی ارزید ! این جدیده هم هر چقدرم شما ها باش پدرکشتگی دارید و چون گرافیک خفن داره و سیستمم هم میکشه به راحتی ..بازی میکنم و لذتشم میبرم .. گور بابای هر چی انتقاده!!! والا! خودشون بازی میکنن به ما که میرسه میگن نه!! بازی نکنید ها!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی