ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

کاربران فون آرنا اندروید ۵ را در طراحی از iOS 8 بهتر می دانند

سایت فون آرنا هفته گذشته از کاربرانش خواست که به Android 5.0 و iOS 8 در چند موضوع خاص رای دهند تا بتواند با توجه به رای کاربرانش این دو سیستم عامل را از نظر ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سایت فون آرنا هفته گذشته از کاربرانش خواست که به Android 5.0 و iOS 8 در چند موضوع خاص رای دهند تا بتواند با توجه به رای کاربرانش این دو سیستم عامل را از نظر طراحی مقایسه کند.

در ادامه با ما باشید تا جزئیات بیشتری در خصوص این نتایج بدانید.

در این مقایسه، کاربران به وضوح در اغلب بخش ها نسخه جدید اندروید را از لحاظ طراحی و رابط کاربری بهتر و کاربردی تر از نسخه 8 از iOS دانسته اند.

در این مقایسه کلا ۲۱٫۳۱۲ رای توسط کاربران برای اندروید ۵ ثبت شده و تعداد آرای iOS به ۸٫۱۵۴ رای می رسد. تقریبا در تمامی زمینه ها اندروید ۵ با اختلافی واضح از iOS 8 پیش افتاده. اما در خصوص اپلیکیشن دوربین ۲۳۹۸ نفر از کاربران به iOS رای داده اند و در مقابل ۲۱۳۸ نفر اپلیکیشن دوربین اندروید ۵ را انتخاب کرده اند.

در ادامه جزئیات این آمارها را مشاهده کنید.

1-Android-5.0-Lollipop-reigns-supreme-iOS-8-a-runner-up
اندروید ۵ در برابر iOS 8: صفحه قفل و صفحه اصلی کدامیک بهتر است؟
6-Android-5.0-Lollipop-reigns-supreme-iOS-8-a-runner-up-5
اندروید ۵ در برابر iOS 8: کدامیک اپلیکیشن دوربین بهتری دارند؟
5-Android-5.0-Lollipop-reigns-supreme-iOS-8-a-runner-up-4
اندروید ۵ در برابر iOS 8: کدامیک اپلیکیشن پیامک بهتری دارند؟
4-Android-5.0-Lollipop-reigns-supreme-iOS-8-a-runner-up-3
اندروید ۵ در برابر iOS 8: کدامیک دفترچه تلفن بهتری دارند؟
3-Android-5.0-Lollipop-reigns-supreme-iOS-8-a-runner-up-2
اندروید ۵ در برابر iOS 8: کدامیک در چندوظیفگی عملکرد بهتری از خود نشان می دهند؟
2-Android-5.0-Lollipop-reigns-supreme-iOS-8-a-runner-up-1
اندروید ۵ در برابر iOS 8: کارایی و عملکرد ویجت ها در کدامیک بهتر است؟

 

نظر شما چیست؟ شما در هر یک از این بخش ها امتیاز خود را به کدام سیستم عامل می دهید؟

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (68 مورد)
  • mojtaba_mj
    mojtaba_mj | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    بنظر من هم بستگی به سلیقه مصرف کننده داره و خود من بشخصه از سادگی آی او اس بشدت خوشم میاد و امکان نداره به سمت اندروید برم.
    "دوستان نظر شخصی من بود مطمئناً خیلی ها هم برعکس نظر من عمل میکنند و طبیعی و قابل احترام هست"

  • goylard
    goylard | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    یه چیز جالب اینکه :
    میانگین درصد های این نظر سنجی کاملا با درصد سهم شرکت ها (اپل و اندروید) در جهان برابری میکنه

  • کیوان
    کیوان | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    یه چیزی بگم برم...
    به نظرسنجی‌هایی که از مخاطبین میشه کلهم دید خوبی ندارم. ینی برای من به شخصه ارزشی ندارن.
    شما تعداد کاربرای اندروید رو مقایسه کن با آیفون (و بعد با ویندوزفون). دو حالت داره. یا راضی هستن یا ناراضی. اگه راضی هستن چرا باید تو این نظرسنجی بگن ios بهتره ؟ خودشون رو میخوان نقص کنن؟! اگه ناراضی هستن خب درصد کمیشون به ios رای میدن و درص خیلی کمتر بطور واقعی میشنن دو دو تا چارتا میکنن و بعد رای میدن.
    البته خصلت همه فن‌بوی ها که دنیا رو پر کردن همینه. تو همه جا و همه چیز هم هست. مهم نیست کدوم واقعن بهتره. مهم اینه که اون چیزی که طرف فن‌شه رای بیشتری بیاره.
    واسه همین نظر کارشناسها و منتقدین از همه چی مهمتر و جذاب تر و واقعی تره (همون نظراتی که همیشه تو کامنتا فن‌بوی ها تو سر و کله‌ی هم میزنن :دی)

    یه مثال بزنم اینکه من از سایت IMDB اصلن خوشم نمیاد. اونم بخاطر رای‌هاییِ که فیلما دارن که از لحاظ سینمایی و منتقدا تا حد زیادی به واقعیت نزدیک نیست. بجاش مثلن سایتی که منتقدا امتیاز میدن رو چک میکنم و خیالم راحته که فن‌بوی خیلی خیلی توش کمه و اسم بازیگر (اسم برند) توش تاثیر گذار نیست.

    • Enasiri
      Enasiri | ۲۸ آذر ۱۳۹۳

      اینجا بحث اندروید ۵ خالص هستش حتی اکه تو بین اندرویدی ها نظر سنجی بزارن باز هم برترین رابط کاربری اندروید خام انتخاب میشه.گوگل کاری کرد هم مصرف کننده های دیگر پلتفرم ها به اندروید علاقه مند بشن هم اینکه شرکت ها مجاب بشند کمترین تغییر را تو ظاهر اندروید اعمال کنند.مثلا موتورلا کمترین تغییر را تو رابط های کاربری نثبت به اندروید خام داره .
      واقعا از لحاظ ظاهری اندروید ۵ خام از تمامی پلتفرم ها یه سر و گردن بالاتر هستش.معرفی طراحی متریال اندازه iOS7 با طراحی مینیمال یک انقلاب محسوب میشه.

    • Enasiri
      Enasiri | ۲۸ آذر ۱۳۹۳

      شاید از لحاظ نام گذاری محصول شباهت داشته باشه اما از لحاظ دوربین واقعا یه شاهکار هستش.همیشه نمیشه گفت اولین برترین هستش اولین تبلت دنیا را اپل تولید نکرد اما به بلوغ رسوند.دوربین دوتایی هم برای فکوس اولین بار اچ تی سی ارایه کرد اما هواوی نشون داد تنها یک برند چینی کپی کار نیستش.
      هرچند هواوی در ضمینه تجهیزات مخابراتی یکی از برترین برند های دنیا هستش.
      فوکوس عکس های گرفته شده در حد DSLR هستش هرچند تو قسمت فوکوس کمی نویز دیده میشه.

      • Enasiri
        Enasiri | ۲۸ آذر ۱۳۹۳

        ببخشید این پاسخ را اشتباهی فرستادم واسه پست بررسی دوربین Honor 6 Plus میخواستم بفرستم.از همه شرمنده که اسپم شد. :(

  • محمد حسن
    محمد حسن | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    مولتى تسكينگ web os و تا حالا ديدى اونم حتمن از روى وينفون كپى كرده اره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • Divan Greedy
      Divan Greedy | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

      صحبت من بین 3 تا سیستم عامل حال حاضره ، نه سیستم عاملی که دیگه وجود خارجی نداره /

  • iPooya
    iPooya | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    جفتشون واقعا خوبه ... این بستگی به سلیقه داره مثلا مگه چه امکاناتی داره دفترچه تلفن اندروید که این نداره؟

  • goylard
    goylard | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    خب؟
    کاربرای فون آرنا "خرن"
    مطمئنا کسی که عقده ی آی او اس داره ولی نمیتونه بخره به اندروید رای میده

    • راشيست
      راشيست | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

      دوست عزیز ولشون کن بذار خوشحال باشن فک کنن برنده شدن
      در واقع خلایق هر چه لایق

  • طــــــــــــــــــــــــــــوسي
    طــــــــــــــــــــــــــــوسي | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    هردو زيبان و چشم نواز و انتخاب بينشون سخته

    اما دليل اين امار زياد بودن اندرويدي ها نسبت به ios داراست

    • BuBo
      BuBo | ۲۸ آذر ۱۳۹۳

      بله هر دو زیبان ولی چرا دقت نمیکنید رو حرفاتون، بله کاربرهای اندروید بیشتره ولی افرادی که اندروید خالص Lollipop رو تجربه کردن تعدادشون خیلی کمتره.

      خوب رو حرفاتون نظراتتون دقت کنید.

      • jj
        jj | ۲۹ آذر ۱۳۹۳

        د اخه یه کار نکنید از این تاچ وایز مسخره باز برم رو aosp

      • طــــــــــــــــــــــــــــوسي
        طــــــــــــــــــــــــــــوسي | ۲۹ آذر ۱۳۹۳

        همونطور كه بچه هاي اينجا كمترشون تجربه كردن اما اكثرا ميگن لالي پاپ بهتره
        اونجام بر همين اساس گفتن ...بحث سر اندرويد و ios هستش ...! هر وقت بين اندرويد ٥ و ٤ بود حرف شما درسته

  • AmirReza
    AmirReza | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    من هم چنين حسي دارم...
    ------
    دوستان يه چيزي رو در مورد ويكيپديا ميخواستم بگم
    دوستان خيلي در مورد ويكي پديا كم لطفي ميكنن
    ويكيپديا چه فارسي چ بقيه زبان ها صدها مدير و ناظر و گشت زن دارن
    اگه چيزي بنويسي (حتي ١ خط) كه منبع نداشته باشه حذف ميشه
    بعدشم هر منبعي هم قبول نميشه
    مثلا هيچ كدوم از سايت هاي تكنولوژي ايراني (ديجياتو و سايت هاي همسايه) به عنوان منبع نميتونن باشن
    به عبارتي تعداد بازديد هاي سايت براشون ملاك نيس
    مثلا ديجيكالا يا خيلي سايتاي معروف ديگه ايراني رو هم قبول ندارن
    لطفا در مورد ويكيپديا كم لطفي نكنيد
    شايد ويكيپديا منبع كاملي برا همه چيز نباشه ولي مطمئن باشيد چيز اشتباهي هم نداره

  • steve
    steve | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    من خودم بشخصه به عنوان كسي كه هر دو تا سيستم عامل رو تجربه كرده رابط كاربري هر دو رو دوست دارم . ولي با اندرويد راحت ترم

  • عبود قاسمی
    عبود قاسمی | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

    من خودم آیفون دارم ولی از اندروید به شدت خوشم میاد و طبق کلیپ و نقد بررسی ها اندروید 5 چیز جالبیه.
    البته تعداد کاربران اندروید بیشتره و زیاد نمیشه به این نظر سنجی اکتفا کرد هر چند تعداد رای ها خیلی زیاده.

    • mojtaba_mj
      mojtaba_mj | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

      ببخشید بیربطه ولی ، عشق است آواتارت رو ! عاشقشم دی کاپریو بزرگ

      • حمیدرضا
        حمیدرضا | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

        منم عاشق تصویر پروفایل توئم
        MJ , King of Pop
        <3 :D

        • آرش امیری
          آرش امیری | ۲۷ آذر ۱۳۹۳

          مایکل جکسون واقعـــــــــــــــا یه ستاره بود :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی