این اپلیکیشن آیپد می تواند هواپیما را به زمین بنشاند
شاید تصور کنید اپلیکیشن Citymapper برای موقعیت های اضطراری جهت مسیریابی و غیره بسیار کارآمد باشد، ولی باید گفت در مقابل Xavion هیچ حرفی برای گفتن ندارد: اپلیکیشنی که می تواند کنترل یک هواپیمای کوچک ...
شاید تصور کنید اپلیکیشن Citymapper برای موقعیت های اضطراری جهت مسیریابی و غیره بسیار کارآمد باشد، ولی باید گفت در مقابل Xavion هیچ حرفی برای گفتن ندارد: اپلیکیشنی که می تواند کنترل یک هواپیمای کوچک را بر عهده بگیرد و بدون نیاز به دخالت انسانی آن را در نزدیک ترین فرودگاه به زمین بنشاند.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
خواه مشکل موتور در هواپیما برخورده باشد و یا کمبود سوخت، خواه عدم توانایی خلبان در کنترل آن مواردی هستند که Xavion می تواند به کمک شما آمده و به وسیله WiFi به هواپیما متصل شود و آن را در نزدیک ترین محل امن فرود بیاورد. البته استفاده از این اپلیکیشن منوط به پرداخت ۱۹۹ دلار در سال و همچنین نیازمند اتصال به سیستم ناوبری هوایی همان منطقه است.
اپلیکیشن مذکور پیش از این یک ابزار مناسب برای خلبان ها است چرا که به وسیله آن می توانند به اطلاعاتی مثل مسیر پرواز، شرایط نامساعد جوی و غیره دست یابند. در جدیدترین به روز رسانی Xavion می تواند به کنترل هواپیما بپردازد که یک پیشرفت بسیار خوب محسوب می شود.
ایجاد چنین سیستمی برای یک هواپیمای ملخی کوچک و هماهنگی کامل با دستور العمل FAA حداقل یک میلیون دلار هزینه برای کمپانی سازنده در بر دارد و سپس به مبلغ ۳۰٫۰۰۰ دلار فروخته می شود. حال به کمک این اپلیکیشن و کم کردن هزینه ایجاد امکان پرواز خودکار در هواپیماهای کوچک، امنیت حمل و نقل هوایی را تا حد بسیار زیادی بالاتر می برد.
سازنده این اپلیکیشن، آستین میر به Popular Science گفت: "خلبان ها می توانند از این اپلیکیشن جهت تمرین فرود استفاده کنند تا بدون ایجاد خطر هواپیمای خود را به زمین بنشانند. پس از فعال سازی اپلیکیشن، هر خلبانی به سادگی این امکان را خواهد داشت که هواپیما را از زمین بلند کرده و یا فرود آورد."
میر پیش از این شبیه ساز بسیار موفق X-Plane را ساخته و از همان برای تست Xavion استفاده کرده است. او در ادامه توضیح داد که این اپلیکیشن، در واقع هواپیما را به زمین فرود نمی آورد بلکه خطرها و موارد بسیار مهم را به خلبان گوش زد می کند و به همین دلیل امر فرود را بسیار ساده تر از پیش خواهد کرد.
طبیعتا این اپلیکیشن هیچ وقت نمی تواند تاییدیه مقامات هوایی را کسب کند اما میر مطمئن است که Xavion برای عرضه و استفاده رسمی و گسترده به اندازه کافی ایمن خواهد بود و همچنین باعث کاهش هزینه های تمام شده هم می شود.
وجود چنین اپلیکیشن هایی بیش از پیش قدرت و نفوذ تبلت ها را نشان می دهد. به نظر می رسد گجت ها در آینده نه چندان دور تاثیر بسیار بیشتر از مقداری که می پنداشتیم، در زندگی ما خواهد گذاشت.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.




هواپیما، آیپد ، پرداخت 199 دلار ، اتصال به سیستم ناوبری هوایی ...
من برم خودمو بکوبم به دیوار :|
به دوره ای خواهیم رسید میپریم تو یه چیزی بعد از یه جای دیگه سر در میاریم ! مثلا در عرض 2 ثانیه بری نیویورک!
اگه ایپده یه لحظه هنگ کنه چی؟
بووووووم :)
نقطه قوت آیپد: محتوا هدفمند
آقا آیپد نداریم هواپیمامون که رو هواست.
اره یادم یه خلبان توپ داشتی اون رو اخراج کردی ؟؟؟!!!
اینم نتیجه اش هی گفتم اخراجش نکن
حالا دیگه خودت باید فرودش بیاری
............ :-(
ناسا نقشه یک آچار برای ایستگاه فضایی ایمیل کرد و فضانوردان با پرینتر سه بعدی آن را ساختند، دیگه نیاز ماهها منتظر باشن تا براشون از زمین محموله ای ارسال بشه
علم برنامه نویسی داره به کجا میره واقعا دمشون گرم o-0
هروقت یه چی ساختن که پراید با 4 تا سرنشین وقتی تصادف کرد همه با هم یه جا نمیرن دیگه بیان از علم برنامه سازی بگن
برا پراید که باید یه فکر اساسی کنن دیگه کار از برنامه نویسی فک کنم گذشته
اگر یه فکر اساسی بکنن که قیمت نهایی ماشین نمیشه 7 میلیون بعد بخوان با 21 میلیون یعنی 3 برابر قیمت بفروشن و آقایون نمیتونن خودشونو گنده کنن
------------------------
آقا مجتبی یا همون sayanora یه عکس باحال برا پروفایلت بزار اگر فضولی نباشه اینجور قشنگتره
خوب اگه بخوان یه سیستم بذارن که به قول شما چهار نفر با هم نمیرن بازم اون قیمت نمیشه عکسم به چشم عامر جون
آخیش راحت شدم
بعضی وقتا تو آسمون هاوایی با مشکل مواجه بشم برم این اپلیکیشن رو روی آیپد ایر 2 نصب کنم تا هواپیمای شخصیمو سالمو بشونه روی زمین ، ممنون بابت نجات دادن جونم :)
آره من همین مشکلو داشتم. ببرش معاینه فنی . احتمالا بال هاش تنظیم نیست.
یا خودتم میتونی با پات فرمونو بگیر با دستات بال هارو تظیم کن درست میشه.
میشه چرخ جلو رو بزاری کنار پایه برق بعد زور کنی اخه اونجوری هی پام درد میاد
من فعلا جاسویچیش رو خریدم حالا احتمالا قدم بعدی این پایه نگهدارنده ایپد باشه تا ببینم چی میشه
___
اخ جان دقت کردم دیدم دسته های اتاری می خواهد اونارم دارم (هر چیز که خار اید ....)