ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو

دوبی با برف به استقبال کریسمس می رود

برف یکی از آن مواردی است که به هیچ وجه نمی توان انتظار آن را در شهری مثل دوبی داشت. دما در این شهر در تابستان به ۴۰ درجه و در زمستان نیز به حداقل ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۳ | ۰۹:۲۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

برف یکی از آن مواردی است که به هیچ وجه نمی توان انتظار آن را در شهری مثل دوبی داشت. دما در این شهر در تابستان به ۴۰ درجه و در زمستان نیز به حداقل ۱۲ درجه می رسد و هوا هرگز آنقدر سرد نمی شود که شهروندان شاهد نعمتی همچون برف باشند.

اما این موضوع دلیلی شده است تا یک گروه آلمانی دست به کار شده و یکی دیگر از عجایب را در دوبی خلق نماید. دوبی که همواره پذیرای رویدادهایی نامتعارف، همچون فروشگاهی در زیر آب است، این بار آماده می شود تا برف مصنوعی در خیابان های خود را به نمایش بگذارد.

بر اساس طرحی که به مناسبت کریسمس پیاده سازی شده، محققین آلمانی در سطح خیابان های جزیره ای خاص از دوبی، دستگاه های برف ساز را کار گذاشته اند تا با کمک آن ها، بارش برف را شبیه سازی کنند. اما چالش اصلی زمانی است که برف بر روی زمین می نشیند.

این گروه آلمانی با استفاده از لوله های زیرزمینی، دمای خیابان ها را پایین آورده و به ماندگاری برف کمک می کنند. اما در نهایت زمانی که برف های باریده شده آب می شوند، سیستمی که در سطح خیابان ها قرار دارد، آب را مجدد جمع می کند و آن را به برف تبدیل می نماید.

این گروه آلمانی هم اکنون موفق شده اند تا یک آدم برفی را با این تکنیک ایجاد نموده و آن را در گرمای طاقت فرسای دوبی، سر پا نگه دارند. به لطف پیشرفت تکنولوژی، اکنون لمس گرما برای آدم برفی ها آرزو به حساب نمی آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • Sajad_alipour
    Sajad_alipour | ۵ دی ۱۳۹۳

    ما برف نخواستیم یه فکری به حال آلودگی هوای شهر اهواز و بارون های اسیدی که هنوز نمیدونن منشا اونا چی هستن بکنن برف پیشکش :)

  • دانیال
    دانیال | ۵ دی ۱۳۹۳

    پول باشه میشه هرررررررررررررررکاری کرددددددد.

  • mustafa
    mustafa | ۵ دی ۱۳۹۳

    دبی است دیگر مدینة العجایب

  • علی
    علی | ۵ دی ۱۳۹۳

    سلام دوستان میدونم جاش نیست ولی کمک کنید.....
    من میخوام ی گوشی اس3 بگیرم حالا بین i9300i , i9300 موندم نمیدونم کدوم خوبه
    چرا نئو ارزونه؟؟
    میگن صفجه نمایش نئو ضعیفه و از این جور چیزا میشه راهنمایی کنین تا امروز بگیرم فدای همگی مرسی :(

    • EF7_NA
      EF7_NA | ۵ دی ۱۳۹۳

      سلام داداش من بهت پیشنهاد میکنم نئو روبگیر
      چون اوایل سال 2014 معرفی شده و از S3 که سال 2014 معرفی شده جدید تر هست

      • علی
        علی | ۵ دی ۱۳۹۳

        داداش چرا ارزونه پس؟؟

        و میگن خیلی ها میگن ک کیفیت قدیمیه از جدیده بیشتره و نئو ان اف سی نداره.....!

        بنظرتون چه فرقی دارن دوستای دیگ هم کمک کنن مرسی از همگی

        • EF7_NA
          EF7_NA | ۵ دی ۱۳۹۳

          از نظر کیفیت صفحه نمایش هیچ فرقی باهم ندارن از نظر سخت افزار نئو بهتره
          چون پردازنده نئو Snapdrogon 4 هسته ای هست
          پردازنده S3 exinos 4412 که اونم 4 هسته ایه ولی مال نئو بهتره و داغ نمیکنه
          این لینکو نگاه کن

          http://goo.gl/lxbcfr

          • علی
            علی | ۵ دی ۱۳۹۳

            مرسی خیلی اقایی

            اخه من تو یوتیوب فیلمشونو دیدم نئو یکم ب قرمز میزد!!

            گوریلا گلشش نداره نئو؟؟

            فقط دلیل کاهش قیمتش چیه؟؟

            از کجا بفهمم اصله؟

          • EF7_NA
            EF7_NA | ۵ دی ۱۳۹۳

            نه از نظر صفحه نمایش خیالت راحت باشه من خودم واسه آشناهامون نئو گرفتم خیلیم راضیه گوریلا گلس 2 هم داره ولی این سایت نزده
            پایین همین لینکی که دادم نئو رو زده 300 ure ولی S3 زده 200 ure
            البته اینم بگم که نئو رم 1.5 داره ولی S3 رمش 1 هست پس نئو کیت کت هم ساپورت میکنه
            پشت گوشی یا داخل تنظیمات باید کدش I9300I باشه :)

  • فرشاد
    فرشاد | ۵ دی ۱۳۹۳

    هوای گرم در آلسکا زیبا تر میشه!!!؟؟؟
    --
    در یک از پست ها SAEED DASTMARD خان یک سوال کرد که البته من در جواب ایشان ویکی رو لینک کردم اما خوب دوستان هم چند لینک مفید دادند که من در صحت گفته خودم ( نه ویکی که قبلا مغازه دار ...) شک کردم
    چه خوب بود یک مقاله کامل از فروشگاه های اینترنتی و مقایسه داخلی و خارجی (باز داخلی)اونها (مثل تخفیف تا 85 درصد که در ایران وجود ندارد) یا سیاست قیمت گذاری گرفته تا طراحی سایت می گداشتین با تشکر
    :D مانی خان

  • توسعه دهنده (اميد) 
    توسعه دهنده (اميد)  | ۵ دی ۱۳۹۳

    لمس گرما برای آدم برفی‌ها آرزو به حساب نمی‌آید :D
    یاد Olaf افتادم!

  • telephone
    telephone | ۵ دی ۱۳۹۳

    از این دستگاه ها باید توی قم هم بزارند چون بارونم نمیاد
    برف که هیچی

    • عــــــامـــــــــر
      عــــــامـــــــــر | ۵ دی ۱۳۹۳

      ما هم این بدبختی رو داریم ، اگر امسال بارون نیاد اب مصرفی رو هم رومون قطع میکنن ، خوشبختانه برای شُرب از آب انبار آب تهیه میکنیم اما برای اب مصرفی غیر شُرب نمیدونم خدا چ میخواد سرمون بیاره

  • i
    i | ۵ دی ۱۳۹۳

    WTF:|

  • goylard
    goylard | ۵ دی ۱۳۹۳

    :|

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۵ دی ۱۳۹۳

    دوبی خیلی پیشرفت کرده ، به جرات الان میشه گفت نگین خاورمیانه ، هرچی بگیم برمیگرده به اشتباهات یه سری از ادما که اینایی که زمانی ما با پاکت سیگار میتونستیم بریم کشورشون الان کسی جرات نداره بره ویزاش رو تمدید کنه که یه لحظه شاید مهر کنسلی بهش زدن اینهمه تفاوت رو کی باید جوابگو باشه ، تو منطقه ما فرصت شغلی صفره و هرکس باید بره دوبی ، وای به حال اون بدبختی که ویزاش کنسل بشه و دمشو بزاره رو کولش و برگرده

    • علی امیری
      علی امیری | ۵ دی ۱۳۹۳

      حکومت خدمتگزارم آرزوست.
      -----------------------------------
      حاشیه:

      عامر,,داداش, حصین آزاد شد؟

      • عــــــامـــــــــر
        عــــــامـــــــــر | ۵ دی ۱۳۹۳

        بعضی وقتا واقعا تقصیر حکومت نیست و فشار های بیرونی این شرایط رو پیش میاره
        --------------------
        در جواب به حاشیه : فکر نکنم داداش چون هیچ خبری نیست

        • HamedMJ
          HamedMJ | ۵ دی ۱۳۹۳

          آزاد شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی