ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوبی با برف به استقبال کریسمس می رود

برف یکی از آن مواردی است که به هیچ وجه نمی توان انتظار آن را در شهری مثل دوبی داشت. دما در این شهر در تابستان به ۴۰ درجه و در زمستان نیز به حداقل ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۵ دی ۱۳۹۳ | ۰۹:۲۹

برف یکی از آن مواردی است که به هیچ وجه نمی توان انتظار آن را در شهری مثل دوبی داشت. دما در این شهر در تابستان به ۴۰ درجه و در زمستان نیز به حداقل ۱۲ درجه می رسد و هوا هرگز آنقدر سرد نمی شود که شهروندان شاهد نعمتی همچون برف باشند.

اما این موضوع دلیلی شده است تا یک گروه آلمانی دست به کار شده و یکی دیگر از عجایب را در دوبی خلق نماید. دوبی که همواره پذیرای رویدادهایی نامتعارف، همچون فروشگاهی در زیر آب است، این بار آماده می شود تا برف مصنوعی در خیابان های خود را به نمایش بگذارد.

بر اساس طرحی که به مناسبت کریسمس پیاده سازی شده، محققین آلمانی در سطح خیابان های جزیره ای خاص از دوبی، دستگاه های برف ساز را کار گذاشته اند تا با کمک آن ها، بارش برف را شبیه سازی کنند. اما چالش اصلی زمانی است که برف بر روی زمین می نشیند.

این گروه آلمانی با استفاده از لوله های زیرزمینی، دمای خیابان ها را پایین آورده و به ماندگاری برف کمک می کنند. اما در نهایت زمانی که برف های باریده شده آب می شوند، سیستمی که در سطح خیابان ها قرار دارد، آب را مجدد جمع می کند و آن را به برف تبدیل می نماید.

این گروه آلمانی هم اکنون موفق شده اند تا یک آدم برفی را با این تکنیک ایجاد نموده و آن را در گرمای طاقت فرسای دوبی، سر پا نگه دارند. به لطف پیشرفت تکنولوژی، اکنون لمس گرما برای آدم برفی ها آرزو به حساب نمی آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • goodboy...
    goodboy... | ۶ دی ۱۳۹۳

    جلل خالق!

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۵ دی ۱۳۹۳

    پول چکار که نمی کند!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی