ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین مخفی Simplicam به قابلیت تشخیص چهره مجهز شد

دوربین های نظارت بر خانه زمانی که کسی در آنجا حضور ندارد، عملکرد بسیار خوبی در بالا بردن امنیت منازل دارند. سال گذشته کمپانی Arcsoft محصولی را با نام Simplicam معرفی کرد که می تواند چشمان ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۵

دوربین های نظارت بر خانه زمانی که کسی در آنجا حضور ندارد، عملکرد بسیار خوبی در بالا بردن امنیت منازل دارند. سال گذشته کمپانی Arcsoft محصولی را با نام Simplicam معرفی کرد که می تواند چشمان شما باشد.

اما امسال این محصول با قابلیت تشخیص چهره به روز شد و می تواند با هربار ورود افراد خانواده یا ناشناسان به منزل، سریعا شما را از این موضوع مطلع کند.

در ادامه بیشتر با این محصول آشنا خواهید شد.

با دیجیاتو همراه باشید.

Archsoft امروز به روز رسانی نرم افزاری این محصول را به صورت رایگان منتشر کرد و افرادی که Simplicam را تهیه کرده اند، از این به بعد از قابلیت تشخیص چهره نیز می توانند استفاده کنند.

این سیستم قادر است چهره حداکثر ۱۰ نفر را ذخیره کند و کاربر می تواند هویت این افراد را به دوربین اعلام کند. هدف از ایجاد این سیستم، غیر فعال سازی فیلم برداری این دوربین حین ورود افراد مجاز اعلام شده است.

این سرویس به گفته Archsoft در حالت بتا قرار دارد و برای شناسایی افراد و ثبت هویت آنها، چندید دقیقه زمان می برد. افراد باید رو به دوربین قرار بگیرند و به آهستگی سر خود را به سمت چپ و راست حرکت دهند. سپس چندین قدم به عقب بردارند تا در فاصله های مختلف چهره ثبت شود. برای شروع باید به اپلیکیشن Simplicam مراجعه کنید و سپس دوربین شما را از دستورات بعدی مطلع می سازد.

به محض شناسایی یک چهره توسط دوربین، امکانات زیادی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. از جمله آنها می توان این دستور را به Simplicam داد که با شناسایی یک فرد خاص، فیلم برداری را در دسته بندی مخصوص به خود شروع و یا متوقف کند.

شرکت تولید کننده این محصول می گوید که برای رسیدن به عملکرد کاملا صحیح این دوربین، باید صبر و حوصله به خرج داد تا دوربین به مرور زمان چهره ها را به طور کامل شناسایی کرد. بنابراین طبیعتا چندین بار تشخیص و اخطار اشتباه دور از ذهن نیست.

simplicam-Face-Recognition-Manager.0 (1)

به وسیله اپلیکیشن این محصول، شما می توانید اعلان اخطار را برای برخی افراد فعال یا غیر فعال و یا حتی به طور کلی این سیستم را از دور خارج کنید. چرا که فعال بودن دائم این سیستم در بالاتر رفتن مصرف باتری تلفن همراه هوشمند کاربر تاثیر به سزایی خواهد داشت.

قابلیت تشخیص چهره این دوربین قرار بود که سال گذشته میلادی رونمایی شود اما به خاطر پیچیدگی زیادش در موعد مقرر آماده نشد.

براساس گفته کارولین اسپالدینگ، مدیر بازاریابی کمپانی Arcsoft این امکان به ده برابر توان مورد نیاز یک سرور برای پردازش نیاز دارد و به همین دلیل است که کمپانی تولید کننده استفاده از آن را تنها برای افرادی امکان پذیر کرده که ماهانه بابت استفاده از سرویس های ضبط تصویر پول می پردازند.

قرار است که علاوه بر امکان تشخیص چهر در آینده ای نزدیک، یک آپدیت نرم افزاری هم برای این دوربین ارائه شود که به کاربران امکان می دهد محدوده فعالیت دوربین را در داخل میدان دید آن مشخص کنند.

این برنامه پیشتر از سوی شرکت های دیگری نظیر Dropcam نیز عرضه شده بود و به خصوص زمانی سودمند واقع می شود که بخواهید بدانید در یک محدوده خاص چه فعالیتی در حال رخ دادن است.

البته گفتنی است که دوربین مذکور از همان ابتدای عرضه به چنین امکاناتی مجهز نخواهد بود و در عوض نوعی سیستم مشبک بسیار ساده برای آن تعریف شده و کاربر می تواند نواحی مورد نظر خود را از روی آن انتخاب کند.

اما در دوربین های سامسونگ و Dropcam این امکان برای شما فراهم کرده که اطراف محدوده مورد نظر خود را کادر بکشید و پس از آنکه شی ای در این محدوده حرکت کرد دستگاه به شما هشدار می دهد.

درست است که دوربین Arcosoft ساختاری ابتدایی تر در قیاس با محصولات این دو کمپانی دارد اما شرکت سازنده آن وعده داده که دقت دستگاه در آینده بیشتر خواهد شد و روزی می رسد که کاربران آن می توانند از طریق تلفن هوشمند خود محدوده مورد نظرشان را اتنخاب نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • خشایار
    خشایار | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    شروع خوبیه برای یه آینده خوب.
    مطمئنا تکنولوژیش مرحله به مرحله پیشرفته تر میشه.

  • AZJAGUAR
    AZJAGUAR | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    خرابه مخفی بودنشم

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    اینکه به مرور زمان چهره شناسایی می کنه بد رو اعصاب میره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی