ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری RealSense از اینتل پهپادها را به پرواز در می آورد

چهار مرد،‌ یکی با کت شلوار و بقیه با تیشرت های مشکی رنگ دور پهپادی در حال کار ایستاده بودند. یکی از آن ها به سوی پهپاد حرکت کرد و این دستگاه به سرعت تغییر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۱۹

چهار مرد،‌ یکی با کت شلوار و بقیه با تیشرت های مشکی رنگ دور پهپادی در حال کار ایستاده بودند. یکی از آن ها به سوی پهپاد حرکت کرد و این دستگاه به سرعت تغییر جهت داد. سپس این چهار نفر با استفاده از دستهای خود و بدون لمس این پهپاد،‌ مسیر آن را تغییر دادند. این افراد هیچ گونه کنترل کننده ای نداشته و صرفا با استفاده از تکنولوژی جدید اینتل، مسیر پهپهاد را عوض می کردند.

نام این درون (پهپاد) ping-pong بوده و RealSense لقبی است که کمپانی اینتل برای این تکنولوژی در نظر گرفته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمپانی اینتل بیشتر از هر چیزی بر پاسخگویی لحظه ای سیستم RealSense تاکید کرده که قابلیت ارزیابی خود را در هوا و همچنین امکان خواندن احساس شخصی که در برابرش ایستاده را داراست.

مدیر اینتل، آقای Brian Krzanich امکانات فراوانی را به حضار نشان داد. از باز کردن در ها بگیرید تا گشودن قفل نرم افزاری تلفن همراه شان با استفاده از شناخت صورت. ولی زمانی که پهپاد ها به پرواز درآمدند،‌ همه چیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

آقای Krzanich یک پهپاد را به پرواز درآوردکه بدون هیچگونه کنترل کننده ای، حرکاتی مانند به سمت چپ، راست و بالا پایین رفتن را انجام داد و سپس به سمت در خروجی که بسته بود حرکت کرد و جلوی در به آرامی متوقف شد. سپس در باز شده و پهپاد نیز آن زمان از در خارج گشت.

VRG_1619.0

وی پس از آن با یکی از کارمندان اینتل به نام Daryl صحبت کرد که کاپشنی بر تن داشت و در این کاپشن،‌ تکنولوژی RealSense به کار رفته بود. Daryl میگوید‌« میتوانم مردم را که در کنار من راه می روند احساس کنم»

این شخص در حال از دادن حس بینایی خود بوده و این تکنولوژی به وی کمک می کند راحتی بیشتری در محیط اطرافش داشته و جدا از این،‌ کارهای خود را سریع تر انجام دهد. کاپشن او به می گوید چه موقع به چیزی بیش از حد نزدیک شده،‌ یا چه زمانی چیزی با سرعت بیشتر از معمول به سمتش در حرکت است. به خاطر داشته باشید که تمام این اتفاقات در کسری از ثانیه اتفاق می افتند.

از این تکنولوژی در کوچکترین اشیا، حتی دکمه یک لباس می توان استفاده کرد. اگر چه این فناوری صرفا حالت یک نمایش داشته،‌ ولی با توجه به آنچه در رویداد اینتل شاهدش بودیم، انقلابی در حال روی دادن است.

اگر اینتل واقعا بتواند تمام ابزارهای ما را به این فناوری مجهز کرده تا نه تنها به دستورات ما عمل کرده، بلکه به محیط و عادات صاحبانشان عادت کنند،‌ استفاده کاملا متفاوتی از هر وسیله ای که از آن بهره می گیرید را خواهیم دید.

تکنولوژی RealSense در حال حاضر در حال ادغام با لپتاپ هاست تا در مرحله اولیه، تفاوت را در دنیای بازی ها و نرم افزار ها امتحان کنیم. ( در طول رویداد اینتل شخصی که دست هایش تمیز نبودند و نمی توانست لپ تاپ را لمس کند، به بازی با استفاده از این تکنولوژی و فرمان های حرکتی پرداخت)

اما حال،‌ تصویری که از تکنولوژی RealSense در ذهن ما نقش بسته بزرگ تر از دنیای بازی هاست. بسیار بزرگ تر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • جزقاله
    جزقاله | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    عاقا يه جا ويديوي اينتل رو پيدا كنيم ببينيم خيلي خفن طور بوده گويا !
    ميشه گفت يه جورايي گل سر سبد نمايشگاه بوده تا الان

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی