جایگزینی آینه با نمایشگر هوشمند در نسل بعدی خودروهای مازراتی
در CES 2015 سیستم های پیشرفته دستیار راننده حضور بسیار پر رنگی داشتند. هر یک از خودروسازان امسال در لاس وگاس تلاش کردند سیستم هایی را معرفی نمایند که استفاده از آنها تجربه ایمن تری ...
در CES 2015 سیستم های پیشرفته دستیار راننده حضور بسیار پر رنگی داشتند. هر یک از خودروسازان امسال در لاس وگاس تلاش کردند سیستم هایی را معرفی نمایند که استفاده از آنها تجربه ایمن تری را برای رانندگان به همراه می آرود.
مازراتی نیز از این ماجرا عقب نمانده و تصمیم گرفته تا دستیار پیشرفته خود را جایگزین آینه ها نماید. بر اساس آنچه که در CES به نمایش درآمد، به نظر می رسد نمایشگر های هوشمند در آینده جایگزین آینه های مازراتی خواهد شد.
در ادامه مطلب با عملکرد این سیستم بیشتر آشنا می شویم.
در واقع در سیستم جدید مازراتی، تصاویر به جای اینکه توسط آینه به نمایش در بیایند، با استفاده از دوربین های اطراف خودرو شکار شده و به نمایشگر هایی که جایگزین آینه شده اند، منتقل می شوند.
دوربین ها در مقایسه با آنچه که آینه نشان می دهد، فضای بیشتری را پوشش می دهند و به همین جهت دقت راننده را بالا می برند. این نمایشگر ها همچنین هرگاه که ماشین در حالت دنده عقب قرار گیرد، به صورت خودکار تصاویر را عوض می کنند و فضایی را نشان می دهند که کار را برای دنده عقب گرفتن راحت تر می کند.
نمایشگر هایی که جایگزین آینه های بغل می شوند، همچنین در پایین خود نواری دارند که با تغییر رنگ، راننده را از نزدیک شدن بیش از حد اشیا به اطراف خودرو مطلع می کنند.
مازراتی امیدوار است با این تکنولوژی نقاط کور آینه ها را به حداقل رساند و رانندگی ایمن تری را برای مشتریانش به همراه آورد. اما آیا تکنولوژی تا بدین حد پیشرفت کرده است که موضوعی مهم مانند آینه ها را بتوان با آن جایگزین کرد؟ اگر روزی سیستم خودرو با اشکال مواجه شد و در حین رانندگی نمایشگر ها از کار افتادند، آنگاه تکلیف چیست؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

نع فايده نداره
اون موقع اگه آيينه رو بزني به جايي فوقش برا مازراتي يه تومن در مياد ( مثال) ولي اينجوري كلي پول بايد بدي :دي
ولي تصورش به كم سخته آيينه بغل پشت رو نشون بده !! عادت كردن بهش هم همين طور !!
اتفاقا ایران خودرو و سایپا هم میخوان آینه بغل هارو بردارن، حتی علاوه بر اون چراغ های راهنما هم همینطور، گویا این گزینه میخوان آپشن ها انتخابی خودرو محسوب بشن تو کشور ما، اخه اکثرا راننده های ما بهشون نیازی ندارن...
خخخخخخخخ :-D
فیلمم میشه توش نیگا کرد؟!
بخشید بی ربطه
اندروید 5.0.2 برای نکسوز اومده چه مزایایی براش گزاشتن؟
ا آینه بقلم مانیتور داره پس میتونیم باش فیلم ببینیم کیفیتش چند کاست
مهم چند دی بودن کا رو حالا میشه یه کاری کرد
فرض کن مثلا ماشین بغلیت بخواد با تو تو تماشا شریک شه بعد فیلم کمدی باشه
---
البته کمدی موقعیت چون صدا نداره بیچاره شریکت
ايده جالبيه راستي شايعه شده سايپا هم ميخواد حذف ايينه بكنه و از اينا جاش بزاره حالابايد تو كنفرانس سايپا ببينيم خخخخخخخخ :)----------راستي صبحتون بخير دوستان روز خوبي داشته باشيد
به نظرم زمان حذف آیینه و هر چیزی که می خواد شیبه آیینه بشه ست!!
از حرسم می گم !! هر یه ماه یه دونه آیینه و جاشو باید برای ماشین بگیرم!
اگه به مازراتی میگن خودرو پس به پراید باید بگن فرغون!
جمله کلیشه ای محض حاضر بودن....
---------------------------------------------------------------------------
آقا ما رفتیم دانشگاه آخرین امتحانم بدیم... آخرین امتحان این ترم... اینم دلیل خدمت آقا فرشاد (:
موفق باشي
نسل بعدی خودروهای مازراتی به زودی میاد تو اینجا خوب دوست دارن بعضی ها دیگه اینو حداقل میبینیم از نزدیک
تو تهرانی که شده پر مازراتی :|