ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

اس اس دی کم مصرف سامسونگ با سرعت خواندن 2.15 گیگابایت بر ثانیه رونمایی شد

کمپانی سامسونگ از جدیدترین SSD خود با نام SM951 PCIe در ظرفیت های 128، 256 و 512 گیگابایت پرده برداشت. این محصول ابعاد بسیار کوچکی دارد و فرایندهای خواندن و نوشتن را به ترتیب با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی سامسونگ از جدیدترین SSD خود با نام SM951 PCIe در ظرفیت های 128، 256 و 512 گیگابایت پرده برداشت.

این محصول ابعاد بسیار کوچکی دارد و فرایندهای خواندن و نوشتن را به ترتیب با سرعت های عجیب و غریب 2.15 و 1.55 گیگابایت بر ثانیه انجام می دهد.

در ادامه این خبر با دیجیاتو همراه باشید.

در ساخت درایو جدید سامسونگ از فناوری 10 نانومتری MLC (یا فلش چند لایه) بهره گرفته شده که مصرف برق آن 50 درصد کمتر از انواع دیگر است.

به بیان دیگر، این درایو در حالت استندبای تنها 2 میلی وات برق مصرف می کند و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی آن هم به ترتیب برابر با IOPS 13000 و 85000 IOPS (تعداد کل عملیات های ورودی و خروجی در یک ثانیه) است.

متأسفانه عمر این درایوها هنوز هم اعلام نشده اما در مدل قبلی آن با نام XP941 می شد تا 73 ترابایت داده را ذخیره و پاک کرد.

انتظار می رود که در وهله نخست تنها تولیدکنندگان اصلی لپ تاپ و کامپیوترهای دسکتاپی از این SSD در محصولات خود استفاده نمایند اما بی تردید، سامسونگ در آینده ای نه چندان دور قیمت آن را تا اندازه ای پایین می آورد که سایر برندهای فعال در این حوزه نیز به جمع استفاده کنندگانش بپیوندند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • Rasool Entertainment
    Rasool Entertainment | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    خب مثل اینکه شرکت ها دارن واسه ی اینترنت پرسرعت آماده میشن
    همیشه وقتی سرعت های 100 گیگی و ... رو می دیدیم می گفتیم اصن بالفرض که 100 گیگابیت باشه، وقتی هارد سیستم سرعتش اونقدر نیست، سرعت نت هم از تمام ظرفیتش استفاده نمی کنه.
    ولی الان شرکت ها هم دارن سخت افزار رو بهبود میدن تا با سرعت اینترنت و شبکه ی آینده همراه بشن :)
    اونایی که شبکه یا نت خونشون 20 گیگابیت هست خیلی خوشحال میشن از این خبر.
    از اونجایی که سامسونگ از نسل ارتباطی جدید پرده برداری کرده، مسلما خودشم باید SSD های پرسرعت تولید کنه :)

  • حمید
    حمید | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    عجب سرعت بی نظیری. حتی ساتا3 هم با سرعت 6گیگابیت بر ثانیه اش نمی تونه جوابگوی این سرعت باشه. فکر کنم به لپ تاپ ها و سخت افزار جدیدی نیازه باشه.

  • alireza2000
    alireza2000 | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    خیلی عالیه هم مصرفش خیلی کمه هم سرعت خیلی بالای

  • erfanm
    erfanm | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    هه....از نظر بعضیا این قطعات اگه یه لایه فلز دورشون نباشه بی ارزشن!
    جنسش مهمه...ساختن بدنه فلزی براش سخته وگرنه بقیش که چیزی نیس

  • Saeid hm
    Saeid hm | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    هر جا سامسونگ
    اس اس دی سامسونگ
    یخچال سامسونگ
    تلویزیون سامسونگ
    ساخت پردازنده های a9 اپل سامسونگ
    موبایل سامسونگ
    لامصب خودشو نمیبینه
    یکم به خودش زحمت نمیده ک یه طراحی‌ لوکس بده بیرون
    کلا کره ای ها تو طراحی‌ ضعف دارن

  • mehdi_zainali
    mehdi_zainali | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    73 ترابایت؟؟!!

    خیلی کمه که...

    • NUM.1
      NUM.1 | ۲۰ دی ۱۳۹۳

      خب دیگه
      این واس اونایی به 37هگزابایت دسترسی ندارن :)

  • farid
    farid | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    رفته رفته قیمتش میاد پایین

  • مهردادششم
    مهردادششم | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    آقا تا الان تو فکر بودم که اون آمریکایی هایی که اینترنت با سرعت ۱.۲۵ گیگابایت بر ثانیه دارن هاردی هست که بتونه همزمان باهاش بنویسه ، که پیدا شد، اون آمریکایی ها حتما یه ده بیستایی از این ها باید بخرن!!!!!!!!!!

    • Friend
      Friend | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

      دوست عزیز سرعت اینترنت 1.2 گیگابیت بر ثانیه هست

  • bahram
    bahram | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    خیلی خوبه.چه سرعتی! :D

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    اس اس دی های سامسونگ هم میشه گفت خوبه هم به مرور زمان قیمتش عالی میشه خوش به حال استفاده کننده هاش
    --------------------------------------------------------------------
    میریم نماز میخونیم برا بارون وقتی میاد از یه طرف رو جاده با موتور میوفتی نزدیک به جونمرگی میشه از یه طرفم اینترنتت هی قطع و وصل میشه

    • Saeid hm
      Saeid hm | ۲۰ دی ۱۳۹۳

      اقای عامر خیلی ببخشید اینو میگم

      نظراتت رو مخه من اخرش نفهمیدم طرفدار کدوم برندی

      • عــــــامـــــــــر
        عــــــامـــــــــر | ۲۰ دی ۱۳۹۳

        موبایلم لومیا 920 نوت 4 هم دارم ، لپ تاپم توشیباست ، از تبلتم هیچ رقم خوشم نمیاد ، اونقد هم کودن نیستم که بخواد نمیدونم حودمو به یه باید و یه شرکن محدود کنم از هرچی خوشم بیادمیگیرم بگو از جی ال ایکس باشه ، امیدوارم جوابتو گرفته باشی ،

        • عــــــامـــــــــر
          عــــــامـــــــــر | ۲۰ دی ۱۳۹۳

          بخدا خسته شدم از اینهمه فضولی ، یکی میگه برا امتیاز اینجایی ، یکی میگه طرفدار چی هستی ، یکی میگه رو مخی بابا من برای خودم زندگی میکنم اصلا حال اینو ندارم اعصابمو بریزم به هم برا چندتا برند مسخره :(

          • عــــــامـــــــــر
            عــــــامـــــــــر | ۲۰ دی ۱۳۹۳

            میاییم اینجا برای مدتی وقت از این زندگی سگی که برامون ساختن خلاص بشیم هرکسی از یه سویی میاد یه چیزی میگه و میره این دیوار خیلی وقته ترک ورداشته جان عزیزتون بیخیال

          • فرشاد
            فرشاد | ۲۰ دی ۱۳۹۳

            عامر خان
            چشم مایی ما و رفقا دوست داریم مثل داش مون تو حرف نیست شما بگو ما ثابتش کنیم
            ___
            رو چشم مایی منظور این دوستمون بوده وقتی رو چشی ....

          • borna_talebi
            borna_talebi | ۲۰ دی ۱۳۹۳

            عامر چرا اعصابت اینقدر خورده؟ یه نفس عمیق بکش .

          • NUM.1
            NUM.1 | ۲۰ دی ۱۳۹۳

            @کلا #آخری
            سلام جمیعا
            چه خبره
            چی شده؟!
            @فرشاد
            کجایی فرشاد جان نمیکامنتی؟؟
            @عامر
            عامرجان اعصابتو الکی واس حرف دوتا... خورد نکن

          • erfanm
            erfanm | ۲۰ دی ۱۳۹۳

            عامر جان من نمیشناسمت اما برای حرف بقیه ارزشی قائل نشو...
            ببین اول برای چی اومدی اینجا هدف خودتو دنبال کن این دوست و دشمنی های مجازی برا کسی نون و اب نشده از این حرفا ناراحت نشو

          • Saeid hm
            Saeid hm | ۲۰ دی ۱۳۹۳

            اقا عامر من از هر سویی نیومدم من تقریبا جزو اولین کسایی هستم ک اومدم دیجیاتو
            من نمیدونستم اینقد زود رنجی من تتقریبا همه خبرا و کامنت ها رو میخونم همیشه طوری نظر دادین ک من تا حالا نفهمیدم طرفدار کدوم برندی
            همینطور مخم هنگیده بود ک طرفدار کدوم برندی خلاصه ببخشید

      • Emiliano
        Emiliano | ۲۰ دی ۱۳۹۳

        اینجا تو نیستی که معلوم میکنی کسی رو مخه هست یانه مواظب حرف زدنت باش جناب برند پرست

        اگر می خواهید خوشبخت باشید
        زندگی را به یک هدف گره بزنید ، نه به اشیاء(برند یا هرچیز آشغال دیگه )

        عشق است عامر

        • NUM.1
          NUM.1 | ۲۰ دی ۱۳۹۳

          سلام امیلی!
          کجا میخوای بری؟!که خداحافظی کردی؟!
          بی تو و فرشاد و عامر اصا حالی نمیده کامنت!بمونید! :)

          • Emiliano
            Emiliano | ۲۰ دی ۱۳۹۳

            همی جور پیش پره باید یه هشتک brandgte (کمپین مبارزه با برندپرستان بی ادب ) درست کنیم فرشاد تو الان رسما مدیر brandgate هستی .

            نامبر وان من گفتم یه مدت نیستم الانم کامپیوتر روشن کردم دیدم عامر ناراحت کردن بهم برخورد

        • Saeid hm
          Saeid hm | ۲۰ دی ۱۳۹۳

          ...

      • داریوش
        داریوش | ۲۰ دی ۱۳۹۳

        اتفاقا اونی رو مخه که طرفدار "سرسخت" یه برنده!

        • Saeid hm
          Saeid hm | ۲۰ دی ۱۳۹۳

          عجب

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی