ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیم کارت کودک و نوجوان
تکنولوژی

محدودیت استفاده از خدمات 3G برای افراد زیر 18 سال؛ فرصت 6ماهه برای عرضه سیم کارت کودک و نوجوان

هر چند پیوست فرهنگی نسل سوم و بالاتر موبایل در کشور به تصویب نرسیده است اما محتوای آن به اجرا نزدیک گردید. با گذشت حدود 5 ماه از ارائه 3G توسط اپراتورهای سراسری ایران، محدودیت ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۱ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

هر چند پیوست فرهنگی نسل سوم و بالاتر موبایل در کشور به تصویب نرسیده است اما محتوای آن به اجرا نزدیک گردید. با گذشت حدود 5 ماه از ارائه 3G توسط اپراتورهای سراسری ایران، محدودیت استفاده افراد زیر 18 سال از این خدمات توسط کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات مصوب و ابلاغ شد.

یکی از مسئولان رگولاتوری از اجرای فاز اولیه این مصوبه را حداکثر تا 6 ماه دیگر با ارائه سیم کارت کودک و نوجوان توسط اپراتورهای تلفن همراه خبر می دهد.

برای اطلاع از محدودیت خدمات 3G برای کاربران زیر 18 سال و همچنین جزئیات سیم کارت کودک، در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در مصوبه اخیر خود، ضوابط صیانت از فرزندان در استفاده از خدمات موبایل باندپهن را تعیین کرد. بر این اساس سیم‌ کارت کودک و نوجوان برای افراد زیر 18 سال پیش‌ بینی شده است که امکان اعمال محدودیت در دسترسی یا اضافه کردن بعضی از خدمات تلفن همراه نسل سوم را برای والدین فراهم می‌ کند.

این مصوبه در 2 ماده (هر کدام متشکل از چند بند) تنظیم گردیده و تکالیف اپراتورهای موبایل و همچنین مشترکان دراین مواد مشخص شده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

- اپراتور موظف است سیم‌ کارت کودک و نوجوان با قابلیت دسترسی بسته‌ های خدماتی جذاب تلفن همراه باندپهن متناسب با گروه‌ های سنی کودک و نوجوان ارائه کند.

- ارائه دهنگان خدمات تلفن همراه مکلف هستند بسته آموزشی استفاده صحیح از خدمات باندپهن موبایل، شامل شیوه بهره‌ برداری از فرصت‌ ها و مقابله با تهدید ها را در دسترس متقاضیان قرارداده و در این خصوص اطلاع‌ رسانی لازم را به مشترکین ارائه کنند.

- اپراتورهای موبایل مجاز به فروش هر گونه سیم‌ کارت تلفن همراه به افراد کمتر از 18 سال نیستند.

- کلیه مسئولیت‌های حقوقی و مالی ناشی از استفاده از خدمات تلفن همراه باندپهن به عهده مشترک است.

- اظهار و یا ایجاد هویت جعلی، غیر واقعی و یا هر گونه اقدامی که موجب گمراهی از هویت واقعی کاربر در استفاده از خدمات موبایل باندپهن شود، ممنوع است.

- مشترک موظف به رعایت مقررات و ضوابط متن قرارداد اشتراک و هرگونه مصوبات آتی مراجع ذیصلاح است.

- کاربر موظف است در صورت فراهم سازی امکان استفاده از خدمات تلفن همراه باندپهن برای فرزندان کودک و نوجوان خود مسئولیت کاربرد را بپذیرد و بر دریافت خدمات توسط آنها نظارت فعال داشته باشد.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در همین رابطه، از الزام اپراتورهای موبایل به ارائه سیم کارت کودک و نوجوان ظرف 6 ماه آینده خبر داد. وی این طرح را نخستین گام برای اجرای پیوست فرهنگی نسل سوم و بالاتر تلفن همراه دانست.

عباسی شاهکوه
صادق عباسی شاهکوه

صادق عباسی شاهکوه با اشاره به مصوبه یادشده، افزود: اپراتورهای موبایل باید در سیم کارت های مختص کودکان و نوجوانان، ویژگی هایی در نظر بگیرند که والدین براساس نیاز فرزندان خود، این سیم کارت ها را تهیه کرده و در اختیار آنها بگذارند.

وی افزود: همچنین براساس این طرح، اپراتورها می توانند رنجی از شماره های قابل واگذاری خود را به این نوع سیم کارت ها اختصاص دهند.

معاون رگولاتوری ضمن بیان اینکه ارائه سیم کارت کودک و نوجوان در دنیا مرسوم است افزود: این مصوبه به اپراتورها ابلاغ شده و این شرکت ها  ۶ ماه فرصت دارند تا این سرویس را برای عموم عرضه کنند.

به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سیم کارت های ذکر شده از نظر قیمت با سیم کارت های معمولی موجود در بازار تفاوت قیمت نخواهند داشت.

شاهکوه تاکید کرد: ما منتظر تصویب پیوست فرهنگی در شورای عالی فضای مجازی هستیم ولی تا آن زمان و در چارچوب پیوست مذکور، مصوبه ضوابط خدمات مختص کودکان و نوجوانان در موبایل باندپهن به اپراتورها ابلاغ شده است.

طرح فوق الذکر در جلسه 203 کمیسیون تظیم مقررات و ارتباطات به تصویب رسیده و برای شرکت های ارائه دهنده خدمات موبایل در کشور لازم الاجرا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (52 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • کسرا
    کسرا | ۲۴ دی ۱۳۹۳

    مل‍-------------ت اینجا ایران است...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی