ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با حلقه فوجیتسو، در هوا یادداشت برداری کنید

راه های بسیاری برای کنترل کردن ژست های حرکتی و شناخته شدن آنها توسط دستگاه های کامپیوتری وجود دارد. گاهی این فناوری مانند لیپ موشن (گجت کوچکی که ژست های حرکتی را تشخیص دهد) عمل کرده و مستقیما ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۰

راه های بسیاری برای کنترل کردن ژست های حرکتی و شناخته شدن آنها توسط دستگاه های کامپیوتری وجود دارد. گاهی این فناوری مانند لیپ موشن (گجت کوچکی که ژست های حرکتی را تشخیص دهد) عمل کرده و مستقیما دست افراد را دنبال نموده و حرکات آن را تشخیص می دهد، گاهی نیز مانند Sixense STEM، حرکات کلی اندام بدن را شناسایی می کند. دستکش های cybergloves که به فشار حساس بودند را هم فراموش نکنید.

حال با حلقه ی تولیدی شرکت فوجیتسو آشنا شوید که در دنیای ژست های حرکتی، مانند قلم در دنیای اسمارت فون ها عمل نموده و در اصل صرفا حرکت یک انگشت را شناسایی می کند و طبق گفته سازنده، کنترل آن نیز بسیار ساده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Fujitsu ادعا می کند نمونه اولیه ای از این محصول ساخته که دارای دقت بسیار بالایی است و این حلقه می تواند کلماتی که با انگشت خود روی هوا می نویسید را تشخیص دهد.

کمپانی مذکور با یک نمودار تلاش دارد توضیحی ساده از پروسه نوشتن بر روی هوا را شرح دهد. این حلقه از یک نرم افزار بهره برده تا تماس های احتمالی انگشت و حرکات ناخواسته در میان نوشته ها ثبت نشوند. (منظور جاییست که شما هنگام نوشتن و زمان رفتن به کلمه بعدی، قلم خود را از روی کاغذ بر می دارید)

20150113-01a_tcm100-1455897.0

هنوز مشخص نیست که عملیات نت برداری بر روی هوا دقیقا به چه شکل کار خواهد کرد ولی کمپانی یاد شده ادعا دارد اشخاصی که هیچ آموزشی برای استفاده از این فناوری ندیده اند و برای اولین بار از آن استفاده می کنند، تا 95% بدون مشکل و با دقت بالا توانایی استفاده از آن را دارند. محصول مورد بحث همچنین از یک برچسب NFC نیز بهره می گیرد.

به نظر می رسد پروسه "نوشتن در هوا" یا air-writing ابزاری کاملا تجاری بوده و جالب اینجاست که فوجیتسو به نمونه ی اولیه ی عجیب و ضخیم خود، لقب "جمع و جور و سبک" را نیز داده است. آنها امیدوارند حلقه خود را در سال 2015 به بازار عرضه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی