ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت اولین مجتمع آپارتمانی با پرینت سه بعدی در چین

در حالی که شرکت های طراحی و معماری در حال رقابت برای ساخت خانه ها توسط چاپگرهای سه بعدی هستند، یک کمپانی چینی موفق به پرینت و ساخت یک مجتمع آپارتمانی 5 طبقه با 1100 متر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

در حالی که شرکت های طراحی و معماری در حال رقابت برای ساخت خانه ها توسط چاپگرهای سه بعدی هستند، یک کمپانی چینی موفق به پرینت و ساخت یک مجتمع آپارتمانی 5 طبقه با 1100 متر زیربنا شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تقریبا 10 ماه پیش، کمپانی WinSun ادعا نمود که در فاصله زمانی 24 ساعت، 10 خانه را با استفاده از نوع خاصی از پرینترهای سه بعدی، چاپ نموده که در این پروسه از پس ماند ها، ضایعات ساختمانی، و نوعی از سیمان که به سرعت نیز خشک می شود استفاده کرده است.

حال WinSun  با استفاده از پیشرفت های که در این تکنولوژی داشته و در کنار تجربیاتی که در این زمینه کسب نموده، آپارتمان پنج طبقه ای را با زیربنای 1100 متر ساخته است. لازم به ذکر است که این آپارتمان به قدری کامل ساخته شده که اجزای زینتی نیز در قسمت داخل و بیرون آن به کار رفته اند. WinSun این آپارتمان را در پارک Suzhou Industrial بنا کرده است.

این پرینتر سه بعدی که توسط Ma Yihe ساخته شده، دارای ارتفاعی 6.6 متر عرضی 40 متری بوده که قطعات ساختمانی را چاپ نموده و سپس این قطعه ها در محل مورد نظر سر هم بندی می شوند.

اگرچه این کمپانی در خصوص اندازه دقیق قطعاتی که چاپ می کند سخنی به میان نیاورده ولی بر اساس تصاویری که در وبسایت رسمی آن ها به چشم میخورد، اندازه ای قابل ملاحضه را دارا هستند.

پروسه ی پرینت خانه های سه بعدی ضایعات ساختمانی را بین 30 تا 60 درصد کاهش داده و همچنین باعث سرعت بخشیدن در بخش تولید قطعات بین 50 تا 70 درصد خواهد شد. در مجموع نیز هزینه ساخت این مجتمع آپارتمانی 5 طبقه رقمی بالغ بر 161.000 دلار بوده است.

به نظر می رسد شرکت WinSun رویاهای بزرگ تری نیز در سر دارد. آنها امیدوارند تا در آینده ای نزدیک قادر به ساخت پروژه های بسیار بزرگ تری مانند پل ها و یا آسمان خراش ها باشند.

3printedhouse
این آپارتمان که توسط پرنتر سه بعدی چاپ شده از الگوی آجرهای قرمز رنگ در نمای بیرونی استفاده کرده است.
3printedhouse2
اگر اندکی از این مجتمع 1100 متری فاصله داشته باشید به هیچ عنوان متوجه تفاوت آن با ساختمان های معمولی نخواهید شد.
3printedhouse3
اگر کمی جلوتر آمده و به دقت به دیوار ها نگاه کنید، متوجه لایه هایی که بر اثر پرینت سه بعدی به وجود آمده اند خواهید شد
3printedhouse4
پس از عملیات چاپ، عناصر فلزی نیز درون این عمارت اضافه گشته اند.
3printedhouse5
درون آپارتمان ها نیز نشانه هایی از چاپ سه بعدی به چشم میخورد، عناصری مانند سیم کشی مربوط به چراغ ها نیز هنوز کامل نبودند.
3printedhouse6
نمونه ای از این دیوار، توسط الگوهای زیگ زاگی تقویت شده و صف شیشه ها هم نشان دهنده ی استفاده از مواد بازیافتی در مواد چاپگر سه بعدی است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • alex
    alex | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    وضعیت آپارتمان های معمولی توی تهران
    ولی از لحاظ قیمتی مناسب شده قیمت ها توی تهران
    https://www.naroon.com/?content=sr&i=375866&p=1

  • محمد امین
    محمد امین | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

    خیلی جالبه
    این لینک هم راجع به ساخت یک مرکز فضایی خارج از کره زمین به وسیله مواد سرامیکی ( سفال ) است که در کل جالبه و البته فعلا یک کانسپته :

    http://aarshin.ir/ceramic-3d-printer

  • پدرام فیاض پور
    پدرام فیاض پور | ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

    کاربرد پرینتر های سه بعدی

    - تولید ماکت های سه بعدی از پروژه های ساختمانی
    - تولید انواع فالب های صنعتی
    - تولید انواع هدایای سفارشی با درج نام شخص یا متن مورد نظر
    - تولید انواع اسباب بازی
    - تولید انواع لوازم تزئینی سفارشی
    - تولید انواع دستبند ،انگشترو گردنبند به صورت سفارشی ...
    - تولید انواع مدل های آموزشی برای مدارس ،دانشگاه ها و مراکز آموزشی .




    از ساخت ابزارآلات ساده‌ی روزمره گرفته، تا تولید اعضای بدن انسان یا استفاده در صنایع فضایی‌، می‌توان روی چاپگرهای سه بعدی حساب کرد. اما آیا می‌دانید این فناوری نسبتا نوظهور، دقیقا چطور کار می‌کند؟ از کجا آمده و قرار است تا به کجا پیش رود؟
    این فناوری ارزشمند در ابتدا، به دلیل قیمت بالا و فرایندهای پیچیده‌ای که با خود به همراه داشت، تنها در انحصار گروه کوچکی از تولید کنندگان بزرگ صنعتی علاقه‌مند قرار داشت. اما امروزه، با کاهش بها و افزایش میزان دسترسی افراد، حتی تا سطح مصرف‌کنندگان شخصی و خانگی، چاپ سه‌بعدی این زمان را به لحظه‌ای تاریخی و عمیق در تاریخ صنعت بدل کرده و ابعاد این پدیده، هنوز حتی برای خود صنعت‌گران بزرگ و مراکز تحقیقاتی عظیم، مشخص و قابل پیش‌بینی نیست.
    در پرینترهای سه بعدی مواد به صورت لایه به لایه در کنار هم قرار گرفته و شکل مورد نظر را تشکیل می دهند.

    برای استفاده از یک پرینتر سه بعدی، نخست به طرح شبیه سازی شده محصول مورد نظر نیاز داریم که از دو راه قابل تهیه است: اول استفاده از نرم افزارهای طراحی سه بعدی در کامپیوتر با فرمت STL یا سایر فرمت‌های پشتیبانی شده‌ی دیگر؛ دوم پویش (اسکن) سه بعدی یک جسم حقیقی با استفاده از لیزر یا دوربین‌های مجهز به عمق سنج مانند کینکت مایکروسافت. چاپگرهای جدید، تقریبا توانایی اجرای هر طرحی را دارند. طراحی مدل‌های سه بعدی در کامپیوتر، بسته به پیچیدگی و گستردکی آن می‌تواند از چند دقیقه تا چند روز به طور بینجامد.

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی