ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

فبلت ها آمده اند تا استاندارد تلفن های هوشمند را برای همیشه تغییر دهند

اگر علاقه ای به دیدن فبلت ها و استفاده از این دستگاه های عظیم الجثه ندارید، بهتر است تا به حضور و تثیبتشان در بازار عادت کنید. به گزارش مرکز تحقیقاتی Juniper، تعداد دستگاه های فروش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

اگر علاقه ای به دیدن فبلت ها و استفاده از این دستگاه های عظیم الجثه ندارید، بهتر است تا به حضور و تثیبتشان در بازار عادت کنید. به گزارش مرکز تحقیقاتی Juniper، تعداد دستگاه های فروش رفته با صفحه نمایش های بزرگ در آینده ای نه چندان دور و در سال ۲۰۱۹، تا پنج برابر افزایش خواهد یافت. انتظار می رود در سال جاری فروش فبلت ها رقمی برابر با ۱۳۸ میلیون دستگاه را تشکیل دهد در حالی که این پیش بینی در سال ۲۰۱۹ به ۴۰۰ میلیون دستگاه ارتقا پیدا می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این روزها تعیین اینکه چه دستگاه هایی در میان دسته بندی فبلت ها قرار گرفته و این نام را یدک می کشند اندکی سخت شده است. اما در اصل قانون نانوشته ای که در این زمینه وجود دارد می گوید نمایشگر محصولات در این دسته بندی،‌ حول و حوش ۵.۵ اینچ قرار دارد. در سال های گذشته این رقم اندکی کمتر بود و گلکسی نوت نیز با نمایشگری ۵.۳ اینچی پا به عرصه ی وجود گذاشت.

مرکز تحقیقاتی Juniper معتقد است در دو یا سه سال آینده دسته بندی فبلت ها به استاندارد اصلی تلفن های همراه تبدیل خواهند شد. این پیش بینی صرفا به دلیل فروش بسیار بالای این محصولات نبوده و در اصل به این دلیل است که موبایل ها، امروزه وظایفی نظیر وب گردی، تماشای فیلم و بازی را نیز بر عهده دارند و تمام این ها بر روی صفحه نمایش فبلت ها بهتر و راحت تر انجام می پذیرند. این نکته بر روی فروش تبلت ها نیز تاثیری بسیار منفی گذاشته و خواهد گذاشت.

مرکز یاد شده همچنین اضافه می کند بسیار بعید است افرادی که به صفحه نمایش فبلت ها عادت می کنند سپس بتوانند به نمایشگرهای کوچکتر تلفن های قبلی خود بازگردند. از سوی دیگر قیمت این دسته از محصولات نیز در آینده کاهش خواهد یافت و سطح گسترده تری از کاربران قادر به استفاده از آنها خواهند بود.

این گزارش پس از آمارهای مربوط به درآمد اپل در سه ماهه مالی اخیر و رشد فروش بسیار بالای تلفن های جدیدش بخصوص آیفون 6 Plus، که در دسته بندی فبلت ها جای می گیرد منتشر گشته است. شاید در این میان بهتر است تا یادی از شایعات مربوط به iPad Pro نیز بکنیم که احتمالا سایز نمایشگری بالاتر از ۱۰ اینچ خواهد داشت و به لپ تاپ ها هم نزدیک تر می شود. اگرچه اپل اندکی دیر به بازار نمایشگر های بزرگ تر روی آورد اما به نظر می رسد تا اینجای کار نتیجه ای بسیار مطلوب از عملکرد خود گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

    هر چه قدر با خودم کلنجار میرم نمیتونم با فبلت ها کنار بیام با این که خودم یه تبلت 12 اینچی دارم و کاملا راضیم ولی تو گوشی حتما باید زیر پنج اینچ باشه

  • amir.h
    amir.h | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

    اقانوت۴داره شکست میخوره.تونظرسنجی ترنجی شرکت کنین



    .خدایی منفی ندین خودم میدونم بیربط

    • tonypb
      tonypb | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

      خوب شکست بخوره مشکلیه؟؟؟
      زد 3 کلی ازش بهتره.

  • Mr.M
    Mr.M | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

    فبلت یک واژه من درآوردی هست
    هیچ وقت فبلت نمیتونه جایگزین تبلت بشود و بالعکس !
    گوشی اندازه بزرگ هم سلیقه هست یکی مثل من خوشش نمیاد و یکی دیگه خوشش میاد !

    • reza haghani
      reza haghani | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

      منم هنوز از اندازه 5اس خوشم میاد تا ایفون 6 یا 6+

  • کارگردان
    کارگردان | ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

    هنوز قانع نشدم که از سری ارزون قیمت نوکیا دل بکنم...
    اگه واقعا زیاد در رفت و آمدید خوب یک گوشی حدود 5اینچ می تونه همه کاری انجام بده ولی اگه بیشتر برای تحصیل و مالتی مدیا می خوایید بنظرم بهترین انتخاب نوت 10 یا 12 اینچی هست...
    و اگه تبلت دارید به همون 1100 و 1280 و 206 بسنده کنید که کارتون کاملا راه میافته...
    البته اگه هم تمام وقت حتی در حال قضای حاجت در شبکه های اجتماعی در حال مخ زدن هستید حتما به گوشی هوشمند نیاز دارید D:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی