ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

کمپانی Pebble موفق به فروش بیش از یک میلیون ساعت هوشمند شد

در حالی که اپل و سامسونگ سهم بالایی از توجهات را در بخش ساعت های هوشمند به خود جلب کرده اند، شرکت خوش نام Pebble به آرامی و به دور از هیاهو، در حال گرد آوردن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در حالی که اپل و سامسونگ سهم بالایی از توجهات را در بخش ساعت های هوشمند به خود جلب کرده اند، شرکت خوش نام Pebble به آرامی و به دور از هیاهو، در حال گرد آوردن سربازانی برای خود و فروختن ساعت های هوشمند و ارتقای این محصولات است.

مدیر عامل این کمپانی، Eric Migicovsky به تازگی در مصاحبه ای عنوان نموده که شرکتش تا پایان سال ۲۰۱۴ یک میلیون ساعت هوشمند به مشتریان و کاربران عرضه کرد است. این مقدار، دو برابر گزارشیست که در پایان ماه مارس سال گذشته ارائه شده بود و به نظر می رسد ارتقای این محصولات در سال گذشته و همچنین کاهش قیمت ساعت های این کمپانی همگی باعث شده اند تا شرکت مورد بحث به سودی قابل قبول دست یابد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بزرگ ترین رقیب Pebble را می توان پلتفرم Android Wear، محصول گوگل دانست که در میانه سال ۲۰۱۴ معرفی گشت و سپس در دستگاه هایی که از سوی کمپانی های موتورولا، سامسونگ، ال جی و سونی ساخته شدند به خودنمایی پرداخت. گوگل هنوز اعلام نکرده چه تعداد گجت مبتنی بر این پلتفرم در شش ماه گذشته به فروش رفته اند و هنوز برای قضاوت در خصوص موفق بودن یا نبودنش اندکی زود به نظر می رسد.

از طرفی سامسونگ ادعا دارد در سال ۲۰۱۳ تعداد ۸۰۰.۰۰۰ ساعت هوشمند Galaxy Gear را به دست متقاضیان رسانده اما در خصوص آمار تولید و فروش این دسته از محصولات در سال ۲۰۱۴ سکوت اختیار کرده است.

بر اساس گفته های Migicovsky، کمپانی Pebble به زودی طعم آینده ای شیرین را خواهد چشید و در سال ۲۰۱۵ با محصولاتی جدید پا به کارزار مبارزه با سایر شرکت ها خواهد گذاشت. وی همچنین خاطر نشان کرد آنها در حال کار بر روی پلتفرم جدیدی برای استفاده در محصولاتشان هستند که تا به امروز مانندش دیده نشده است.

گوگل و اپل در خصوص ساعت های هوشمندشان بر روی الگوهای کسب درآمد و جذب کاربر از طریق اپلیکیشن ها تمرکز کرده اند دقیقاً مشابه شیوه ای که در مورد تلفن های هوشمند در پیش گرفته شده؛ این در حالیست که طبق گفته ی رهبر Pebble این شرکت روشی غیرمتعارف را انتخاب کرده و نرم افزار استفاده شده در محصولات سال ۲۰۱۵ قرار است کاملا از هرآنچه تا کنون دیده ایم متفاوت باشد.

Eric Migicovsky

Eric Migicovsky

ما چهارچوب جدیدی برای ساعت های هوشمند تعریف کرده ایم و از این چهارچوب برای تعامل با آن بهره خواهیم گرفت. پلتفرمی که در ساعت جدید ما خواهید دید چیزی نیست که قبلا تجربه کرده باشید، این محصول حتی هیچ شباهتی به محصولات سابقمان نیز نداشته و شبیه آن چیزی که بر روی تلفن هوشمندتان تجربه می کنید هم نیست.

وی اضافه می کند که اگر چه باز هم اپلیکیشن ها در ساعت جدید حضور خواهند داشت اما، تمرکز ویژه ای روی آن ها قرار نخواهد گرفت. Pebble در ماه گذشته نمونه ای از ساعت هایش با جنس استیل را نیز معرفی کرد. آنها به سال ۲۰۱۴ به عنوان سالی پر بار می نگرند و در سالی که گذشت تعداد کارکنان خود را نیز افزایش دادند، در رزومه کاری برخی از این کارکنان جدید نیز طراحی webOS برای تلویزیون های ال جی هم به چشم می خورد.

اگر چه تا به حال کمپانی مورد بحث از عملکرد خود بسیار راضیست اما این نکته را نباید فراموش کرد که سال ۲۰۱۵ برای کلیه حاضرین در صحنه مباره در زمینه ساعت های هوشمند، بسیار چالش برانگیز خواهد بود. ساعت اپل در راه است، اندروید پوشیدنی در حال تکرار خود بوده و تولید کنندگان پلتفرمی که گوگل ساخته نیز آماده اند تا نسل های دوم و سوم ساعت های خود را بر سر مشتریان بریزند.

یکی از بزرگ ترین عواملی که باعث شد Pebble تا به این حد موفق عمل نماید، همکاری و تولید اپلیکیشن ها توسط توسعه دهندگان شخص ثالث برای پلتفرم این کمپانی بود و جالب است بدانید تعداد این افراد نیز از سپتامبر گذشته تا به حال دو برابر شده است. این کمپانی ماه گذشته شبیه سازی تحت وب برای توسعه دهندگانش به راه انداخت تا مراحل ساخت و امتحان اپ های تولید شده را برای آنها ساده تر سازد.

تعداد اپلیکیشن های پلتفرم ساعت های Pebble حال به ۶۰۰۰ عدد می رسد و گزارش ها حاکی از این هستند که در مجموع و به شکل جهانی ۲۵.۰۰۰ توسعه دهنده با شرکت یاد شده همکاری می کنند.

آقای Migicovsky اطلاعات بیشتری در خصوص قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری محصول جدیدش فاش نکرده و می گوید بهتر است چند ماهی منتظر مانده و سپس توسط ساعتی که معرفی می کنیم شگفت زده شوید. به نظر می رسد جنگ بر روی تصاحب مچ دست ما، تازه به مراحل جدی اش رسیده است. حال Pebble با رزومه ای در دست که فروش یک میلیون ساعت هوشمند در آن می درخشد، آمده تا خود را به عنوان رقیبی جدی برای گوگل و اپل در سال ۲۰۱۵ معرفی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Mr.M
    Mr.M | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

    یک میلیون و بگذارید کنار 74 میلیون آیفون در 3 ماه...
    البته ایده این ساعت موفق را خیلی قبول دارم(خودم ایدش را داشتم) منتها بعدش ایده بهتری پیدا کردم(ساعتی بی نیاز از شارژ شدن!)
    مونده بهم برسند (یکی نیست بگه زودتر تن لشت را بلند کن یک گجت بساز که تا همه ایده هات مثل همیشه پرپر ! نشده)

  • کارگردان
    کارگردان | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

    ما باید به خوردن روزی یک وعده غذا عادت کنیم پس کاری به این چیزا نداریم... به هموطنان عزیز هم پیشنهاد می کنم آماده بشند...
    بساطی خواهیم داشت در آینده بسیار دیدنی...
    ---------------------------------------------------------------------------
    دیجیاتو لطفا مقالات مرتبط با تکنولوژي در کشاورزی هم ترجمه کنید...
    بسیار کاربردی خواهد بود... ممنون

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

      ماجرا چیه؟

      • آقای مایکل جیمز اوون
        آقای مایکل جیمز اوون | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

        مربوط میشه به تنها اثر هنری بازمانده از عصر دایناسورا.

      • کارگردان
        کارگردان | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

        خیلی واضحه... نفت مفت... یعنی درامد تعطیل... در سال آینده کمبود بودجه بیشتر نمود پیدا می کنه... اکثر بودجه تحقیقات و عمران میره سراغ تغذیه... و اتفاقات دیگه ای که لزومی به ذکر کردنشون نیست... در کل دو راه داریم یا خودمون کشاورزی رو گسترش بدیم یا اینکه در مذاکرات اتفاقی بیافته... البته امکان اتفاق سومی هست که فعلا کمه پس فعلا بیخیالش میشیم... کشاورزی مهم ترین اولویت باید باشه و همچنین سلامت... کلا اگه دیر بجنبیم بحث کمبود غذا جدی تر خواهد شد در آینده...

        • امیرحسین
          امیرحسین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

          یکی از دوستانم تعریف میکرد،که توی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران کسی رو میشناخت که توی کنکور سراسری رتبه ی 20 منطقه ی 2(منطقه 1 تهران و کلان شهر ها و 2 روستا ها و ده ها و ... و 3 دیگه یعنی کپر!!)و رتبه ی 125 کشوری رو کسب کرده بود.وزرات علوم و دولت به کسانی کهپرتبه ی کشوریشون زیر 100 بشه ماهی 250هزار تومن میده،این بنده خدا برای این مقدار پول،دوباره کنکور داده بود و رتبش زیر 100 شده بود تا بتونه این کمک رو شرافتمندانه دریافت کنه!!

          • امیرحسین
            امیرحسین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

            بخدا فقط ماهی یک میلیون بدن به اینجور افراد که واقعا فقط به خاطر مشکلات مالی از درس خوندن دل سرد میشن با ایده ها و فکرهاشون ایران رو گلستان میکنن،کشور های خارجی با دادن امکانات حداقلی به اینجور افراد از این افراد سواستفاده میکنن و میشه فرار مغز ها.البته خودمونم اول باید از خودمون شروع کنیم که مثلا ماهی 500 هزار تومن پول عطر و پاستیل و بازی و ... ندیم و درست زندگی کنیم.دقدقه ی من و امثال من فالور و فالویینگ اینستاگرمه اون وقت ...

          • امیرحسین
            امیرحسین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

            دغدغه*

    • طــــــــــــــــــــــــــــوسي
      طــــــــــــــــــــــــــــوسي | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

      منم اين پيش بيني رو ميكنم و دارم ناجور حس ميكنم
      اما جرئت گفتنشو ندارم شايدم دلم نمياد ترس بندازم تو مردم
      خدا به خير بكنه ...

      • کارگردان
        کارگردان | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

        منم هر جایی نمیگم... اینجا رفقا درکشون بالاست... به هر حال باید بدترین حالت رو هم درنظر گرفت تا غافلگیر نشیم... ضعف کشاورزی یک تهدید بزرگه... شاید یکی اینجا الان اراده کنه تا حرکت مثبتی انجام بده در آینده... البته نگرانی در حد احساس مسعولیت خوبه...
        من که به شخصه کشاورزی رو جزو برنامه هام گذاشتم...
        ان شاءالله که همه چی درست میشه...

        • طــــــــــــــــــــــــــــوسي
          طــــــــــــــــــــــــــــوسي | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

          البته اينجا مكان خيلي خيلي بازيه و فقط دوستان درك بالا اينارو نمبينن كه !!
          اما تا مسئولين كاري نكنن سخته ما مردم تنهايي خلاف جهت كار كنيم
          باور كن بعضي اوقات فكر ميكنم مسئولين از عمد يه سري كارارو ميكنن عليه مملكت !اخه اينقد احمقانه و ناشيانه!!
          از دشمن خارجي بكشيم يا اينا !!!

    • آقای مایکل جیمز اوون
      آقای مایکل جیمز اوون | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

      من جدا متوجه کاربرد این ساعت ها نمیشم...
      واقعا دست تو جیب کردن انقدر سخته؟!
      یا مثلا نمیشه از رو هدست موزیک رو کنترل کرد؟
      خریدن این به صرفه تره یا 1100 واسه مواقع رانندگی؟
      یا مثلا پیام دادن با گوشی صفحه کلید دار سخت تره یا سیستم تشخیص صوتی ابله این ساعت ها؟
      یکی منو توجیه کنه لطفا.

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

      اوه اوه "روزی یک وعده غذا" رو سرچ کردم. خخخخخخخ
      گنا داره بابا یه چیزی گفت. حتما خودش خیلی کم خوراک شده.
      .
      آره واقعا. حالا بر فرض این که کشاورزی هم خوب شد. صادرش میکنن بعد با دلار میان دوباره از بیرون میوه میخرن. نمیدونن ما با دلار مشکل داریم؟ جالبه این که میوه رو گرون میخرن و ارزون میفروشن. چرا واقعا؟
      نفت بیشتر باعث ضرر میشه برامون تا سود. تنبلی میاره. از همون اول که کشف شد مشکل داشتیم باش.

  • Divan Greedy
    Divan Greedy | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

    حالا که حرف در مورد ساعت و ... شد یه اشاره کنم به Microsoft band و اون بررسی پوشالی و ... به نظرم دیجیاتو باید یه مقدار روی بررسی هاش کار کنه مطمئنن بررسی یه مقدار تجربه و اطلاعات می خواد ، اولن مایکروسافت بند ساعت هوشمند نیست یه fitness و ... است مثل fitbit , jawbone و ... توی Microsoft store هم همینو بهتون بگن و البته به نظرم خیلی باید احمقانه باشه که صفحه نمایش حروف رو به صورت عمودی نشون بده اصلن برای خوندن ایمیل و sms و ...

    • Divan Greedy
      Divan Greedy | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

      نمی شه همچین کاری کرد اصلن عقلانی نیست ، و البته دیزاینش هم مربوط می شه به دلیل سنسورهاش که برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشه باید سفت و محکم باشه همنی جور که گفتم ساعت نیست بند سلامتی و ... است نمی شه هی از دستت بالا و پایین بشه ،

      • Divan Greedy
        Divan Greedy | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

        البته جالبی دیجیاتو اینجاست که از 30 ماه قبل در مورد اپل واچ مطلب می نویسه و ... اما تا حالا در مورد 4 بار تموم شدن موجودی Microsoft band مطلبی نگذاشته یا برنامه هایی که توسعه دهنده ها براش نوشتن مثل تعویض پس زمینه با عکس دلخواهت و اشتراک گذاشتن لحظه ای امار سنسور ها و ... چرا ؟؟

        • امیر پارسا
          امیر پارسا | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

          این تموم شدن های "پوشالی" که معلوم نیست چندتا بوده که 4بار تموم شده(مثلا شرکت د یمو هم اینجوری ادعای محبوبیت میکنه چون 4تا گوشی داشته هر بار و تموم شده!)
          این امارهای پوشالی فقط جهت ا رضای حس تعصب شما مهمه وگرنه ارزش خبری نداره!
          سرفیس هم از فروش وحشتنا ک اش میگفتین اما کاشف به عمل اومد بهترین فروشش 700هزار در ماه بوده!

          • امیر پارسا
            امیر پارسا | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

            ببخشید 700هزار در 3 ماه اونم دوره کریسمس!

          • Divan Greedy
            Divan Greedy | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

            پس خودت اعتراف می کنی که تموم شدن موجودی های محصولات اپل هم همش پوشالی بوده ، عزیز بابا الان مایکروسافت بند قابل خرید نیست ، موجودی چند بار تموم شده کلی صف و ... در مورد سرفیس هم چند بار بهت گفتم اما انگار دوست نداری متوجه بشی ، سرفیس توی همه کشورها موجود نیست با این اوصاف همش داره رشد صعودی می کنه دوره پیش رشد فروش 120 درصدی داشته ، این دوره 24 درصد رشد داشته ، حالا ایپد چند درصد رشد داشته ؟؟؟ که توی همه جهان قابل خریده ؟؟

          • Divan Greedy
            Divan Greedy | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

            خوشم می یاد همین جور امار ارائه می دی یه لینکی چیزی ؟؟ اگرم اینجوری باشه خیلی هم عالیه 700 هزار تا داخل 3 ماه هر کدوم هم قیمتی برابر با 1500 تا 2000 دلار ، یادت باشه سرفیس تبلت نیست که بخواد اونجوری فروش کنه سرفیس نسل جدید تبلت و PC و یه مقدار هم طول می کشه تا مردم عادت کنن به این وسایل و با توجه به نمونه های مشابه سرفیس توسط شرکت های بزرگ دیگه کاملن مشخصه که سرفیس یه محصول کاملن موفق بوده

          • امیرحسین
            امیرحسین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

            آقای امیرپارسا آیا مک بوک ایر هم توی سال 2009 یعنی 2 سال پس از عرضه اش فروش فوق العاده ای داشت تازه یکی دو ساله افتاده تو غلطک؟هنوز خیلی اصلا نمیدونن سرفیس چیه!

  • Divan Greedy
    Divan Greedy | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

    انباکس pebble steel
    http://instagram.com/p/rFmyNsRVUB/?modal=true
    Watch face هاش
    http://instagram.com/p/tys9-txVUV/?modal=true

  • Sajad_alipour
    Sajad_alipour | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

    چه سود و درآمد وحشتناکی داره این دنیای تکنولوژی!!!

  • Divan Greedy
    Divan Greedy | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

    یه کنفرانسی درباره ویندوز 10 و قابلیت های جدیدش برای شرکت ها و ... داخل اروپا و توی کنفرانس teched انجام شد که خیلی پوشش خبری داده نشد داخل دیجیاتو / من تیکه های اضافی شو بریدم شده این خیلی ویژیگی های جالبی برای شرکت ها و سازمان ها ارائه می کنه مثل باز کردن قفل لپتاب با تلفن و .... اینم لینکش
    https://onedrive.live.com/redir?resid=32B56DF57204AFA4!329592&authkey=!ADnAhfZzwZ06Hxc&ithint=video%2cmp4

  • a.mohammadi
    a.mohammadi | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

    به نظر من برد با ساعتیه که دارای اکو سیستم باشه فقط سیستم عامل خالی دردی رو دوا نمیکنه مگه اینکه مثل ساعت دیمو اینقد ارزون باشه که اگه نتونست انتظارات رو براورده کنه ضررش کم باشه و به نظر من فقط اپل و سامسونگ شانس موفقیت دارن و شرکتهایی مثل pebble یه دوره ای اوج دارن

    • Divan Greedy
      Divan Greedy | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

      یعنی می خوای بگی ، ساعت پبل اکوسیستم نداره ؟؟؟؟از نظر نرم افزار اپل و سامسونگ و android wear باید جلوی پبل لنگ بندازن ، نرم افزارهای پبل خیلی بیشتر از اینا هستن البته خودم gear s رو بهترین ساعت هوشمند می دونم ، gear s قضیه اش جداست

      • a.mohammadi
        a.mohammadi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

        دوست عزیز من کم کامنت میذارم اما شاهد هستم شما علاقه ی وافری به درگیری با دوستان داری و دوس ندارم کامنتها اسپم شه.خوبه که اشاره کردی گیر اس جزو تولیدات سامسونگه!pebble گوشی،لپ تاپ،تبلت،pc ،فبلت،و...داره؟البته اینها تعریف دقیقی از اکوسیستم نیست اما لطفا یکم روی معنی اکو سیستم تحقیق کنید تو همین سایت مقاله زیاد هست

        • Divan Greedy
          Divan Greedy | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

          من در مورد پبل دارم صحبت می کنم که الان روی دست خودم یکی هست، انباکسش رو هم گزاشتم و بقیه ساعت های اندروییدی رو هم تجربه کردم ربطی به لپتاب و ... نداره یه ساعت می خوای که با سیستم عامل ها کار کنه که پبل این کارو به خوبی با اندرویید و ios انجام میده نه مثل ساعت های سامسونگ که فقط با فلان گوشی می شه ازشون استفاده کرد یا اندرویید ور که فقط اندرویید بالا و .. می خواد /ساعت های اندرویید خیلی محیط بسته و خسته کننده ای دارن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی