ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه اندازی خط تولید داروی سرطان پروستات در ایران

محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران موفق شدند، خط تولید داروی درمان سرطان پروستات که تولید آن منحصرا در دست آمریکا بود، را راه اندازی کنند. رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران اظهار کرد: خط ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران موفق شدند، خط تولید داروی درمان سرطان پروستات که تولید آن منحصرا در دست آمریکا بود، را راه اندازی کنند.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران اظهار کرد: خط تولید صنعتی داروی «لوپرولایداستات» راه اندازی شده که فرآورده تزریقی برای درمان سرطان پروستات بوده و دارای یک نمونه آمریکایی با همین کاربرد است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مهدی نکومنش با اشاره به اینکه این دارو در درمان بیماری های فیبر رحم و نازایی در زنان نیز کاربرد دارد، ادامه داد: نمونه ای که منحصرا در آمریکا تولید می شد هزینه ای معادل 400 یورو را به بیمار تحمیل می کرد، و حالا «لوپرولایداستات» می تواند با قیمت بسیار کمتر در بازار عرضه شود.

وی گفت: اکنون می توانیم علاوه بر تامین نیاز داخل، این دارو را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم زیرا ما دومین تولید کننده آن در دنیا هستیم. بدین منظور بنا داریم «لوپرولایداستات» را ابتدا به کشورهای سوریه و یمن صادر نماییم.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران افزود: تفاوت این دارو با مشابه خود این است که ما امکان تولید گرید 3.5 و 7 میلی گرمی را در داخل داریم در حالی که نمونه آمریکایی تنها با دز 7 میلی گرمی تولید می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • shwan
    shwan | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

    کلا ما ایرانیها همیشه خودمون رو از دیگران بهتر میدونیم و دلمون به حال کل دنیا میسوزه . . .
    این دارو هم شبیه همون داروهای دیگه ایرانی است که اصلا اثری ندارند و من از نزدیک دیدم و اطرافیانم تجربه کردن شبیه همون هواپیمایی که اصلا بلند نشد یا همونهایی که هی سقوط میکنند شبیه گوشی جی ال ایکسه که راحت از جیب در میاد و رییس شرکتش تو مصاحبه میگه ما بهتر از سامسونگ هستیم شبیه همون قطعات ماشینهای ایرانی است که تولید میکنیم و ... و ... و ...

  • Hadi Jabbarpoor
    Hadi Jabbarpoor | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

    فقط متاسفانه دست آوردامونو خوب تبلیغ نمیکنیم حالا یا جنسمون بنجله یا واقعا هنوز به جادوی تبلیغات اعتقاد نداریم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی