ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل بعدی یاقوت کبود برای تلفن های همراه ایده آل خواهد بود

قبل از عرضه آیفون ۶ به بازار، شایعات بسیاری مبنی بر استفاده از یاقوت کبود در این دستگاه به گوش می رسید، اما در نهایت اپل نسل جدید موبایل های خود را با همان شیشه ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

قبل از عرضه آیفون ۶ به بازار، شایعات بسیاری مبنی بر استفاده از یاقوت کبود در این دستگاه به گوش می رسید، اما در نهایت اپل نسل جدید موبایل های خود را با همان شیشه محافظ Gorilla Glass روانه بازار کرد.

در آن زمان برخی منابع خبری علت این امر را عدم توانایی شرکت های تولید کننده در برآورد کردن نیاز اپل دانستند. موضوعی که اکنون مشخص می شود چندان هم به ضرر اپل تمام نشده، چرا که نسل جدید یاقوت کبود می تواند عملکرد بسیار بهتری را از خود به نمایش گذارد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

روزنامه Time پیش از این طی مطلبی اشاره کرده بود که یاقوت کبود در شرایط ایده آلی قرار ندارد. این متریال از توانایی کافی برای پخش نور برخوردار نیست و در مقایسه با شیشه، بازتابی دو برابر دارد. و البته به تمام این موارد بالا بودن قیمت تمام شده را نیز باید اضافه کرد.

اما به تازگی یکی از متخصصین سایت DisplayMate به تحقیقاتی اشاره کرده، که نشان می دهد بر اثر آن تکنولوژی یاقوت کبود بسیار بهبود یافته است.

به گفته دکتر Raymond Soneira، یاقوت کبود جدید بازتابی به مراتب کمتر از شیشه دارد. در واقع یکی از اصلی ترین نقاظ ضعف این متریال، اکنون به نقطه قوت آن تبدیل گشته است.

دکتر سنیرا در این رابطه توضیح می دهد:«توجه داشته باشید که کاهش بازتاب، توسط یک پوشش اضافی ایجاد نمی شود و در نتیجه محال است که با خط و خش از بین رود. بهبود تکنولوژی در یاقوت کبود اکنون این متریال را تبدیل به محافظ شماره یک برای نمایشگر ها کرده است.»

وی همچنین اضافه می کند که: «با کاهش میزان بازتاب نور، عملکرد در زیر نور مستقیم خورشید نیز بهبود یافته است. به همین خاطر موبایل ها می توانند با میزان روشنایی کمتری در محیط های باز، تصاویر را به نمایش درآورند و در نتیجه در مصرف باتری صرفه جویی نمایند.»

هرچند هنوز خیلی زود است در رابطه با نسل بعدی آیفون ها نظر بدهیم، اما به نظر می رسد که اپل همچنان به استفاده از یاقوت کبود علاقه مند است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا نسل جدید این متریال، به تولید عمده می رسد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی