ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار ویدئویی از عینک هوشمند سونی با نام SmartEyeGlass Attach [تماشا کنید]

به تازگی ویدئویی در مورد عینک هوشمند سونی با نام SmartEyeGlass Attach منتشر شده که حس پوشیدن این دستگاه را به تصویر می کشد. تیم توسعه دهنده اکسپریای سونی روز پنجشنبه هفته گذشته ویدئویی را در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

به تازگی ویدئویی در مورد عینک هوشمند سونی با نام SmartEyeGlass Attach منتشر شده که حس پوشیدن این دستگاه را به تصویر می کشد.

تیم توسعه دهنده اکسپریای سونی روز پنجشنبه هفته گذشته ویدئویی را در یوتوب آپلود کردند که افرادی را در حالی که عینک مذکور را به چشم زده اند و مشغول بازی گلف، تنیس و پیاده روی هستند، نشان می دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آنطور که در این ویدئو به تصویر کشیده شده، نمایشگر تک لنزی که در سمت راست فریم عینک سونی خود نمایی می کند، اطلاعاتی را بر اساس نوع فعالیت فرد، نمایش می دهد که از آن جمله می توان به مسافت طی شده، خوب یا بد بودن ضربه وارد شده به توپ تنیس و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

SmartEyeGlass Attach که ماه گذشته در نمایشگاه CES 2015 در معرض دید عموم قرار گرفت بارها و بارها با گلس گوگل مقایسه شده است. با این همه، برخلاف عینک هوشمند گوگل که به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد، محصول سونی باید به عینک طبی یا آفتابی فرد متصل گردد تا بتوان از امکاناتش استفاده نمود.

این ماژول تک لنزی شامل یک نمایشگر کوچک OLED است که اطلاعات مرتبط با نوع فعالیت فرد را نمایش می دهد. به علاوه تعدادی حسگر نیز برای آن در نظر گرفته شده که فاکتورهای نظیر جهت، سرعت و بسیاری موارد دیگر را مورد پایش قرار می دهند.

سونی در توضیحات مرتبط با ویدئو خاطر نشان کرده که «این ماژول نمایشگر تک لنزی هر نوع عینکی را هوشمند می کند چراکه مشتمل بر یک نمایشگر OLED با رزلوشن بالاست و با نمایش نوتیفیکیشن های کوتاه می تواند کیفیت انجام فعالیت های مبتنی بر چنین اعلان هایی را ارتقاء دهد.»

در ادامه این توضیحات همچنین آمده است که «به لطف ماژول مذکور، کاربران می توانند در طول فعالیت های بدنی خود، عملکردشان را تحت نظر گرفته و در زمان اشتغال به یک فعالیت، بدون آنکه نیاز به استفاده از دست هایشان باشد، دستورالعمل های لازم را دریافت نمایند.»

ماه گذشته، گوگل اعلام کرد که به خاطر کار روی یک نسخه جدیدتر از گلس، به صورت موقت عرضه آن را متوقت خواهد کرد.

با وجود آنکه این کمپانی با اعتماد به نفس کامل از موفقیت عینک هوشمند خود در مواجهه با رسانه ها سخن می گفت، ارزیابی ها حکایت از آن داشت که محصول یاد شده آنچنان که سازنده اش امید داشت محبوبیت لازم را کسب نکرد و همین مسأله گوگل را بر آن داشت تا ساخت نسخه جدیدتر آن را از ابتدائی ترین مراحلش مجددا آغاز نماید.

انتقادات متعددی در مورد عینک هوشمند گوگل مظرح می شود؛ برای مثال بسیاری باور دارند که قیمت بالای تعیین شده برای آن (1500 دلار) کاربران را از خریدش منصرف خواهد کرد.

علاوه بر این، استفاده از گلس در زمان رانندگی یا حضور در سینماها نیز مناقشاتی را به وجود آورد. کمی بعد هم منتقدین، مشارکت کنندگان در برنامه اکسپلورر را «شیفتگان گلس» خواندند.

تاکنون، سونی، جزئیات مربوط به Attach را کاملا مسکوت گذاشته و مشخص نیست که معایب و مزایای آن در قیاس با محصول گوگل چیست. با این همه فناوری یاد شده تنها یک نمونه اولیه است و جزئیات آن با جلو رفتن فرایند ساختش تغییر خواهند کرد.

در پایان باید اضافه کنیم که سونی از هر گونه اظهار نظر در این رابطه خودداری نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • فرناز
    فرناز | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عینک های زیادی وجود داره که خودشون به تنهایی قابلیت پخش ویدیو رو دارن برای مثال می تونین به لینک زیر برین تا با بعضی از انواع مختلف عینک های سه بعدی و ویژگیهاشون آشنا شین.
    http://www.kalagard.com/list/glasses-3d/page-1/

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • سید حسن
    سید حسن | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    قشنگ بود

    کلا چیزای جدید همشون قشنگن

    ولی حیف که ما فعال پول خریدشو نداریم .

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    طراحی فضایی داره.

  • شهریار
    شهریار | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    شما توی هیچ پستی از اسپم های بعضی ها خلاص نمیشید !!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی