ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اشیاء پرینت شده در ایستگاه فضایی بین المللی به زمین باز گشتند

فضاپیمای دراگون شرکت SpaceX که برای رساندن آذوقه در تاریخ 10 فوریه 2015 (21 بهمن ماه) عازم ایستگاه فضایی بین المللی شده بود، همراه با اشیائی که ساکنین آن با استفاده از پرینترهای سه بعدی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

فضاپیمای دراگون شرکت SpaceX که برای رساندن آذوقه در تاریخ 10 فوریه 2015 (21 بهمن ماه) عازم ایستگاه فضایی بین المللی شده بود، همراه با اشیائی که ساکنین آن با استفاده از پرینترهای سه بعدی ساخته بودند و همچنین گزارشی از شرح فعالیت هایشان، چندی پیش به زمین باز گشت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با ارسال این اشیاء، پژوهشگران قادر خواهند بود آنها را مورد ارزیابی قرار دهند و دریابند که آیا این قطعات می توانند جایگزینی مناسب برای نمونه های واقعی شان باشند یا خیر.

اگر چنین باشد، می توان گفت که محققین یک گام دیگر به تأیید پرینترهای سه بعدی برای استفاده در مأموریت های آتی مریخ که قرار است برای ارسال انسان به این سیاره صورت پذیرند، نزدیک تر شده اند.

Niki Werkheiser مدیر پروژه پرینترهای سه بعدی ایستگاه فضایی بین المللی در این رابطه گفت: «ناسا برای تست نهایی پرینترها، در این مرحله از عملیات های خود قصد دارد که فرایند پرینت آنی را مورد بررسی قرار دهد چراکه این مسأله اهمیت بسزایی در سفرهای طولانی تر به فضا دارد.»

تیمی به نام «Made In Space» یا ساخته شده در فضا پرینتری را تولید کرده بودند که مشخصا برای کاربرد در محیط بدون جاذبه طراحی شده و اشیاء مختلف را با استفاده از رشته های پلاستیکی گرم شده در دماهای پایین تر تولید می کرد.

اما کمی بعد، آژانس فضایی اروپا نیز مدل دیگری را به این ایستگاه فرستاد چراکه فضانوردان باید بررسی می کردند که کدام روش نتیجه بهتری را در آن محیط به دست خواهد داد.

آنها در نهایت بهترین پرینتر را انتخاب نموده و با خود به مریخ خواهند برد تا با استفاده از آن، ابزارهای مورد نیازشان از قبیل چکش، پیچ گشتی و آچار بسازند.

فضاپیمای دراگون همچنین حامل نمونه هایی از بذرهای کشت یافته در ایستگاه فضایی بین المللی و نوعی پروتئین کریستالی بود که برای ساخت دارو مورد استفاده قرار می گیرد.

اما گیاهان و بذرهای پرورش یافته در این ایستگاه می توانند پژوهشگران را در تولید محصولاتی (روی کره زمین) یاری دهند که منابع کمتری را مصرف می کنند.

علاوه بر این، محققین قادر خواهند بود، این گیاهان را در فضاپیماهایی که قرار است در آینده مأموریت های طولانی را طی کرده و بشر را به فضا بفرستند، کشت دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی