ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
علمی

استیون هاوکینگ از اجرام آسمانی عکس می گیرد

بسیاری از مردم، استیون هاوکینگ را باهوش ترین فرد دنیا می دانند و باید بگوییم که سوابق حرفه ای او نیز مؤید همین مسأله است: آقای هاوکینگ در حال حاضر یک مؤلف، پروفسور و متخصص سیاه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بسیاری از مردم، استیون هاوکینگ را باهوش ترین فرد دنیا می دانند و باید بگوییم که سوابق حرفه ای او نیز مؤید همین مسأله است: آقای هاوکینگ در حال حاضر یک مؤلف، پروفسور و متخصص سیاه چاله است.

او حتی فیلمی هم در مورد زندگی خود ساخته و هیچگاه از علاقه شخصی اش برای بازی در یکی از قسمت های جیمز باند شرمنده نبوده.

حالا این دانشمند بزرگ می تواند عکاسی از ستاره ها را نیز به لیست دستاوردهایش بیافزاید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

او در اوایل همین هفته، عکس هایی را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد که با استفاده از یک تلسکوپ 11 اینچی Celestron گرفته شده اند.

این تلسکوپ پیشرفته تنها به درد مشاهده ستاره ها نمی خورد و می توان با اتصال آن به یک لپ تاپ، به صورت خودکار اجرام آسمانی را در حین حرکتشان دنبال نمود.

این قابلیت ها در کنار یک آینه 11 اینچی، امکان دریافت عکس از هر چیزی را برای هاوکینگ فراهم می کنند و از جزئیات ماه گرفته تا کهکشان های دور دست همه چیز را در تیررس او قرار خواهند داد.

ناگفته نماند که هاوکینگ تا به حال تصاویری از هر دو مورد یاد شده گرفته و عکسی که در پایین می بینید هم نمایی بسته از سطح ماه را نشان می دهد.

10848792_783814688372297_8013316243508455845_o.0

در این تصویر، نمایی از لکه Orion به چشم می خورد.

10922315_783814951705604_2738812377597012136_o.0

سپس، تصاویری واید از کهکشان های M81 و M82 مشاهده می شوند. در یکی از عکس ها که رزلوشن بالاتری دارد، قسمتی روشن مشاهده می شود که به خاطر عبور یک پرتوی کیهانی از مقابل حسگر CCD تلسکوپ ایجاد شده است.

10984533_783814975038935_618460756766607600_o.0

البته در صفحه فیسوک آقای هاوکینگ می توان تصاویر بیشتری را یافت و به نظر می آید که این عکس ها صرفا آغازی از یک فعالیت علمی تازه از سوی این شخصیت جهانی باشند.

وی در جایی گفته بود که علاقمند به مشاهده پلوتو، ستاره های هفت گانه و کهکشان Andromeda است و در ماه های آتی، این خواسته را عملیاتی خواهد کرد.

اما نکته جالب این است که برای گرفتن چنین تصاویری، نباید باهوش ترین انسان روی زمین باشید؛ آنطور که اتان سیگل، پژوهشگر فیزیک نجومی و نویسنده سرشناس، می گوید هر کسی توانایی انجام این کار را دارد.

او به جزئیات کار کردن با تلسکوپی که استیون هاوکینگ در اختیار دارد، اشاره ای نکرد، با این همه انتظار می رود که چنین اقدامی از سوی وی، بسیاری را به عکاسی از اجرام آسمانی ترغیب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • علی امیری
    علی امیری | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    حیف دیر رسیدم.

    Charles Darwin
    Richard Dawkins

  • knight_bivatan
    knight_bivatan | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    آقا کسی از تئوری همه چیز حرف نزد دوستان فیلمدوست پاسخگو باشند

  • علی
    علی | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    سلام. لطفا کلمه "لکه اوریون"را به سحابی جبار یا شکارچی تغییر نام دهید.

    سحابی ها به طور بسیار بسیار خلاصه: محل زایش یا مرگ ستارگان هستند :)
    جزئیات بیشتر را در ویکی نجوم بخوانید:

    http://wiki.avastarco.com/index.php?title=%D8%B3%D8%AD%D8%A7%D8%A8%DB%8C

    دوستان علاقه مند عکاسی از اعماق آسمان نه کار چندان آسانی است و نه کار چندان سختی است.
    بسیاری از عکاسان برجسته ی نجومی مانند آقای بابک امین تفرشی ایرانی هستد.
    سری به این سایت بزنید تا شگفت زده شوید :)

    http://www.skypix.org

  • امیدک
    امیدک | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    استاد دانشگاه ما یه مثال زد گفت:
    ما تو علم ریاضی نمیتونیم یه سری مسائل رو اثبات کنیم و در نتیجه اونا رو به عنوان اصل در نظر میگیریم
    حالا میتونیم این اصولو بپذیریم یا نپذیریم
    خدا هم همینطوره
    در واقع مثل یک اصله
    نمیشه اثباتش کرد
    پس به عنوان یک اصل یا قبول میکنیم یا نمیکنیم...!
    :))

    البته صرفا به عنوان یک مثال اینو مطرح کرد

  • طــــــــــــــــــــــــــــوسي
    طــــــــــــــــــــــــــــوسي | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    من اخرم نفهميد ماجراي اين عاقا با دانشجوهاشون چي شد؟؟واقعي بود ؟؟شايعه بود؟؟يا جمع كردن اين ابرو ريزي رو ؟؟؟

  • امیدک
    امیدک | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    تفریح این نوع افراد علم و یادگیریه
    و همین کافیه تا یک انسان به درجات خفن علمی برسه
    ای کاش منم دو زار علم دوست بودم:((((

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    نمونه بارز تلاش برای بهتر بودنه ، وگرنه اینم میتونست بعد از معلول شدنش بخوابه و منتظر مرگ باشه اما خودش نخواسته

  • آریا
    آریا | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    این مرد فوق العاده است

  • iPooya
    iPooya | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    اين بشر يه تنه ريده به ضرب المثل "عقل سالم در تن سالم"

  • Rivekan
    Rivekan | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    یعنی به طور کامل جمله '' عقل سالم در بدن سالم '' رو برده زیر سوال. (البته به کمک تکنولوژی) :-D

مطالب پیشنهادی