ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آخرین آپدیت uTorrent باعث نصب نرم افزار سرقت کننده بیت کوین می شود

طبق گزارش Trusted Reviews، آخرین آپدیت نرم افزار uTorrent، احتمالا برای مقاصد سودجویانه، اطلاعاتی را در مورد بیت کوین از کامپیوترهای کاربران استخراج نموده است. آخرین نسخه از نرم افزار یاد شده، به همراه یک نرم افزار جانبی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۰

طبق گزارش Trusted Reviews، آخرین آپدیت نرم افزار uTorrent، احتمالا برای مقاصد سودجویانه، اطلاعاتی را در مورد بیت کوین از کامپیوترهای کاربران استخراج نموده است. آخرین نسخه از نرم افزار یاد شده، به همراه یک نرم افزار جانبی به نام Epic Scale نصب می گردد؛ اپلیکیشنی که در ویندوز، با استفاده از پردازنده ی کامپیوتر، در پس زمینه و بدور از چشم کاربر به استخراج Litecoin (گونه ای از بیت کوین) مشغول بوده است.

بسیاری از کاربران، از سؤ استفاده به عمل آمده از کامپیوترشان بی اطلاع بوده اند و صرفا متوجه می شدند که نرم افزار مذکور، به شکل قابل توجهی کارکرد پردازنده سیستم یا همان CPU را بالا برده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در بیانیه ای که کمپانی سازنده uTorrent، به نام BitTorrent، به ورج ارائه کرده، تایید می کند که Epic Scale نرم افزاری اضافه است که همراه با آخرین نسخه نرم افزار تورنت، نصب می گردد. اما هر گونه دخل و تصرف در اطلاعات کاربران و سرقت بیت کوین را رد می کند.

«ما این موضوع را مورد بررسی دقیق قرار داده ایم و با اطمینان می گویم که هیچگونه فعالیتی، به دور از چشم کاربران انجام نشده است. کاربران، خود پیشنهاداتی را در طول نصب نرم افزار پذیرفته اند. مانند هر کمپانی دیگری، ما هم پیشنهاداتی از سوی سایر تولیدکنندگان نرم افزار داریم و گاهی آنها را در کنار اپلیکیشن خود قرار می دهیم؛ اما نکته اینجاست که نصب این موارد به شدت انتخابی بوده و در صورت عدم تمایل کاربران، نصب نخواهند شد.»

سرقت بیتکوین یکی از متداول ترین مشکلاتی است که در شبکه های بات نت وجود دارد. در این روش، کاربران متوجه کاهش قدرت عملکرد سیستم خود می شوند. در فروم uTorrent، توصیه شده تا نرم افزار Epic Scale و فولدر های مربوط به آن کاملا از سیستم کاربران پاک شوند.

در صورتی که تمایل دارید در خصوص بیت کوین بیشتر بدانید، توصیه می کنیم این مطلب جامع در خصوص نحوه پدایش و کارکرد این پول مجازی را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • aromin
    aromin | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    :*

  • aromin
    aromin | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    :sleep:
    :s
    -.-

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی