ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: موبایل های بین 1 تا 1.5 میلیون تومان

به عید نوروز نزدیک می شویم و طبیعت با نو شدن، بهار را جشن می گیرد. همه به این جشن دعوت شده ایم و سعی می کنیم با بهترین هایمان به استقبال بهار برویم، کدورت ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۲

به عید نوروز نزدیک می شویم و طبیعت با نو شدن، بهار را جشن می گیرد. همه به این جشن دعوت شده ایم و سعی می کنیم با بهترین هایمان به استقبال بهار برویم، کدورت ها را برطرف کنیم، خودمان را بهتر بشناسیم و سعی کنیم کامل تر شویم.

نو شدن، اتفاق خوبی است که در این ایام می افتد و چه بهتر که علاوه بر ظاهر، باطنمان نیز جلا پیدا کند. روزهای پایانی سال زمان مناسبی برای تهیه یک موبایل خوب هستند، چه برای نو شدن و چه برای هدیه دادن. ما نیز در کنار شماییم تا شما را قدم به قدم برای انتخاب بهترین گزینه، راهنمایی کنیم.

موبایل های مختلفی در این دوره به بازار عرضه شده و از نظر قیمت به ثبات نسبی رسیده اند. در سری مطالب راهنمای خرید موبایل نوروزی دیجیاتو، بهترین موبایل های سال را به شما معرفی خواهیم کرد؛ برای هر سلقیه و در رده های قیمتی مختلف. در شب های قبل، بهترین موبایل های زیر 500 هزار تومان و بین 500 هزار تا 1 میلیون تومان را به شما معرفی کردیم.

در ادامه، با معرفی بهترین موبایل های رده قیمتی بین 1 تا 1.5 میلیون تومان در خدمت شما خواهیم بود. با راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو همراه باشید.

LG G3

lg_g3_india_launch

ال جی توانست یکی از بهترین تلفن های هوشمند سال قبل را بسازد؛ تلفنی که شاید تنها ایرادش بدنه پلاستیکی باشد. G3 موبایلی بی نقص در امکانات و عملکرد است که توانسته رضایت کاربران را از هر لحاظ جلب کند.

بزرگترین نوآوری G3 طراحی آن است که توانسته یک نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی با رزولوشن 1440x2560 را در یک قاب کوچک جای دهد. حاشیه های کنار نمایشگر بسیار باریک هستند و نوآوری ال جی در این زمینه واقعاً ستودنی است. در نگاه اول ممکن است فکر کنید بدنه آن فلزی است اما در حقیقت پلاستیکی است که به شکل فلز برس خورده طراحی شده.

از دیگر امکانات ویژه G3 می توان دوربین 13 مگاپیکسلی آن را نام برد که توانایی ضبط ویدئوهای 4K را نیز دارد. این دوربین به فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز است که با آن می توانید عکس های زیبایی را در کمترین زمان ثبت کنید. G3 که از نسل چهارم شبکه موبایل پشتیبانی می کند، با داشتن چیپ اسنپدراگون 801 با پردازنده چهار هسته ای 2.5 گیگاهرتزی و 2 گیگابایت رم از سخت افزار قدرتمندی نیز بهره می برد و همه نیازهای شما را پاسخگو خواهد بود.

G3 همچنین از باتری قابل تعویض بهره می برد که بازدهی خوبی نیز دارد و می تواند تا حدود 2 روز شما را همراهی کند.

LG G3 مدل 16 گیگابایتی با قیمت 1 میلیون و 465 هزار تومان به فروش می رسد.

LG G2

lg-g2-d802-4

مسیر موفقیت های کنونی ال جی از G2 شروع شد. این موبایل که پرچمدار قبلی این شرکت بود، دارای نمایشگری با حاشیه کم است و مشخصات قابل قبولی نیز دارد.

نمایشگر 5.2 اینچی IPS آن با رزولوشن 1080x1920 و تراکم 424 پیکسل در اینچ، تصاویر را به خوبی نمایش می دهد. دوربین آن نیز 13 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری Full HD است. از نکات مثبت این دستگاه، باتری قدرتمند 3000 میلی آمپری آن است که می تواند بیش از 2 روز شما را همراهی کند.

توجه داشته باشید که G2 قابلیت افزایش حافظه را ندارد و بهتر است قبل از خرید، ظرفیت کافی را در نظر بگیرید.

LG G2 مدل 32 گیگابایتی با قیمت 1 میلیون و 295 هزار تومان در بازار موجود است.

Samsung Galaxy S5

S5_Panim_1280

با وجود این که آخرین پرچمدار سامسونگ نتوانست انتظارات را برآورده کند اما شاید الان که افت قیمت را تجربه کرده ارزش خرید را داشته باشد؛ البته در صورتی که بتوانید با طراحی زشت و بدنه پلاستیکی نه چندان با کیفیت آن کنار بیایید.

گلکسی اس 5 ویژگی های مثبتی همچون نمایشگر 5.1 اینچی بسیار با کیفیت Super AMOLED با رزولوشن Full HD و پشتیبانی نرم افزاری بسیار خوب از طرف سامسونگ را دارد. همچنین از حسگر اثر انگشت بهره می برد و در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار نیز مقاوم است.

این موبایل در کارکردهای سنگین نیز عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. گلکسی اس 5 دارای 2 گیگابایت رم است و در دو مدل، یکی با چیپ اسنپ دراگون و دیگری با چیپ Exynos 5 سامسونگ عرضه شده است. دوربین این دستگاه 16 مگاپیکسل دقت دارد و می تواند به ضبط ویدئوهای 2160p نیز بپردازد.

گلکسی اس 5 با قیمت 1 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می رسد.

Samsung Galaxy A5

SM-A500FZKUBTU-648499-2

به نظر ما گلکسی A7 انتخاب معقولی نیست و به همین دلیل آن را در لیست نیاوردیم، اما گلکسی A5 می تواند باشد. بدنه فلزی یک تکه و بسیار سبک و زیبا، این موبایل را به گزینه ای جذاب تبدیل کرده اند. گلکسی A5 از نظر طراحی نیز زیباست و با در دست گرفتن احساس خوبی خواهید داشت. امضای Super AMOLED سامسونگ نیز بر نمایشگر 5 اینچی HD آن نقش بسته است.

از ویژگی های مثبت گلکسی A5 می توان دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی آن را نام برد که خوراک سلفی است. در اپلیکیشن دوربین نیز امکانات ویژه ای برای این نوع عکس ها در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی 13 مگاپیکسل دقت دارد و آن هم مانند دوربین جلو از کیفیت خوبی بهره می برد. برای اطلاعات بیشتر می توانید بررسی دیجیاتو از گلکسی A5 را مطالعه کنید.

بررسی ویدیویی دیجیاتو از Galaxy A5:

از نظر سخت افزاری نیز گلکسی A5 در حد قابل قبولی قرار دارد و با چیپ 64 بیتی اسنپدراگون 410 و دو گیگابایت رم به خوبی از پس امور روزمره و بازی های سبک بر می آید. شاید قیمت این دستگاه نسبت به سخت افزارش کمی گران باشد اما بدنه فلزی زیبا و دوربین جلوی با کیفیت آن ارزشش را دارد. گلکسی A5 توانسته رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند. همچنین این دستگاه باتری بسیار خوبی دارد و می تواند به راحتی تا 2 روز دوام بیاورد.

یکی دیگر از ویژگی های گلکسی A5 مدل دو سیم کارته، شیار سیم کارت دوم است که می توانید از آن به عنوان درگاه کارت حافظه نیز استفاده کنید.

Galaxy A5 مدل دو سیم کارته با قیمت 1 میلیون و 175 هزار تومان در بازار موجود است.

 Sony Xperia Z3 Compact

xperia-z3-compact-white-1240x840-f40248bb3132354ba48c58041e244284

زد 3 کامپکت دستگاهی است که در سال گذشته از نظر بسیاری به عنوان بهترین تلفن هوشمند انتخاب شد. همچنین در نظر سنجی دیجیاتو، دوربین 20 مگاپیکسلی آن که از لنز G سونی بهره می برد، به عنوان بهترین دوربین موبایل های اندرویدی انتخاب شد.

این موبایل که نسخه مینی پرچمدار فعلی سونی یعنی Z3 است، فقط یک نسخه کوچک و ضعیف شده نیست بلکه همان طراحی، قدرت سخت افزاری و امکانات فراوان را در خود جای داده است. بدنه زد کامپکت از جنس شیشه است و اطراف آن با پلاستیک پوشیده شده. درگاه های آن نیز به خاطر ضد آب بودن دستگاه دارای پوشش هستند. البته سوکت شارژر آهنربایی نیز علاوه بر شارژر micro USB برای آن تعبیه شده تا مجبور نباشید همیشه درپوش شارژ را باز کنید.

بررسی ویدیویی دیجیاتو از اکسپریا زد 3 کامپکت:

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Sony-Z3-Master-360p.mp4"]

زد 3 کامپکت به خاطر بدنه با کیفیت و ابعاد مناسب، ارگونومی بسیار خوبی دارد و در دست گرفتن آن لذت بخش است. این موبایل از یک نمایشگر 4.6 اینچی با رزولوشن 720x1280 و چگالی 319 پیکسل در اینچ بهره می برد که به دلیل استفاده از فناوری TRILUMINOS و X-Reality سونی از کیفیت و شفافیت فوق العاده ای برخوردار است.

تلفن هوشمند ژاپنی ها با داشتن 2 گیگابایت رم و پردازنده 4 هسته ای 2.5 گیگاهرتزی که روی چیپ اسنپدراگون 801 سوار شده اند، از پس تمام امور بر می آید. از نظر چند رسانه ای نیز این تلفن بسیار قدرتمند است و دارای اسپیکرهای استریو در بالا و پایین نمایشگر است. البته سونی متوجه حاشیه زیاد نمایشگر موبایل هایش در گذشته شده و در زد 3 کامپکت حاشیه را به حداقل رسانده است. این موبایل یکی از بهترین انتخاب ها در این رده قیمت است.

Xperia Z3 Compact با قیمت 1 میلیون و 380 هزار تومان در بازار موجود است.

Sony Xperia Z1 و Z1 Compact

xperia-Z1-hero-black-1240x840-3c449514e1daf8b0652a5dc235530ebc

سونی با عرضه پرچمدارهایش به فاصله 6 ماه، قصد دارد دست کاربران را برای انتخاب باز بگذارد. در حقیقت این پرچمدارها از نظر سخت افزار به هم نزدیک هستند اما گستره قیمتی وسیعی را از حدود 1 میلیون تا 2 میلیون تومان پوشش می دهند.

اکسپریا زد 1 و زد 1 کامپکت هر دو از یک خانواده هستند و از سخت افزار مشابهی بهره می برند: چیپ اسنپ دراگون 800، 2 گیگابایت رم و پردازنده 4 هسته ای 2.2 گیگاهرتزی. هر دو دارای لنز G سونی با دقت 20 مگاپیکسل هستند و در مقابل نفوذ  آب و گرد و غبار نیز مقاومت گردیده اند.

برادر بزرگتر دارای یک نمایشگر 5 اینچی Full HD است و برادر کوچک نمایشگری 4.3 اینچی با رزولوشن 720p دارد. کل سری زد سونی از جمله این دو مدل به اندروید 5 نیز آپدیت خواهند شد.

Xperia Z1 با قیمت 1 میلیون و 167 هزار تومان و Xperia Z1 Compact با قیمت 1 میلیون و 15 هزار تومان به فروش می رسند.

Sony Xperia Z2

xperia-z2-hero-purple-1240x840-ba08b7ef2ca09a550ee74a9b9dc1eead

اکسپریا زد 2 نسبت به دو مدل بالا دارای چیپ اسنپ دراگون 801 و پردازنده قوی تر 2.3 گیگاهرتزی است. همچنین در نمایشگر و طراحی نیز بهبودهایی به خود دیده است. موبایل های سونی از نظر چند رسانه ای عملکرد بسیار خوبی دارند و اپلیکیشن دوربین و Walkman از بهترین اپلیکیشن های موجود در این زمینه هستند.

اکسپریا زد 2 با قیمت 1 میلیون و 353 هزار تومان در بازار موجود است.

Nokia Lumia 1020

201307122331426210

اگر به دنبال یک ماجراجویی جدید هستید، لومیا 1020 با داشتن دوربین فوق العاده 41 مگاپیکسلی Pureview انتخابی شایسته به شمار می رود. این دوربین که از لنز کارل زایس بهره می برد، دارای فلش زنون و لرزشگر اپتیکال نیز هست.  این تلفن هوشمند که اصالت و کیفیت نوکیا را به همراه خود دارد، با ویندوز فون تجربه ای نو را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین به ویندوز 10 نیز به روز سانی خواهد شد.

لومیا 1020 به چیپ اسنپدراگون S4 با پردازنده 2 هسته ای 1.5 گیگاهرتزی و 2 گیگابایت رم مجهز شده و به دلیل بهینه بودن سخت افزار با نرم افزار ویندوز فون، عملکردی روان و بی نقص از خود به نمایش می گذارد.

بدنه دستگاه از جنس پلی کربنات است و با وجود پلاستیکی بودن، کیفیت بالایی دارد و حس استحکام را منتقل می کند. لومیا 1020 دارای نمایشگر 4.5 اینچی AMOLED با رزولوشن 720x1280 است و از فناوری اختصاصی نمایشگر نوکیا موسوم به Clear Black و PureMotion HD بهره می برد که خوانایی تصاویر را زیر نور مستقیم آفتاب افزایش می دهد و با افزایش کنتراست، به تصاویر عمق می بخشد. مشکل لومیا 1020، برجستگی بزرگ لنز دوربین و وزن نسبتاً زیاد آن است.

لومیا 1020 با قیمتی حدود 1 میلیون و 400 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

HTC One M8 Eye و One E8

htc_one_m8_eye

HTC نسخه دیگری از پرچمدار محبوب خود یعنی One M8 را عرضه کرده که از نظر سخت افزار و طراحی و امکانات کاملاً مانند M8 است و در آن تنها دوربین 4 مگاپیکسلی با فناوری اولتراپیکسل، جایش را به دوربین 13 مگاپیکسلی داده است. همین تغییر، باعث کاهش قیمت این دستگاه گردیده و البته بسیاری از منتقدان را نیز راضی کرده است. با این وجود، انتظار می رفت در این دوربین از لرزشگیر اپتیکال نیز استفاده شود که در نهایت برای پرچمدار بعدی یعنی One M9 در نظر گرفته شد.

خیلی از کاربران به خاطر رزولوشن پایین 4 مگاپیکسلی دوربین One M8 شکایت می کردند و حالا دوربین 13 مگاپیکسلی می تواند آن ها را برای خرید One M8 Eye قانع کند. بدنه فلزی برس خورده، دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی و اسپیکرهای استریوی پرقدرت و با کیفیت BoomSound این دستگاه، آن را به گزینه ای جذاب تبدیل کرده اند.

One M8 Eye از نظر سخت افزاری نیز قدرتمند است و با داشتن چیپ اسنپدراگون 801، 2 گیگابایت رم و پردازنده 4 هسته ای 2.3 گیگاهرتزی به راحتی از پس تمامی امور بر می آید.

اگر قصد دارید کمتر هزینه کنید، می توانید در One E8 همین امکانات و سخت افزار و دوربین را با قیمتی کمتر به دست آورید. البته در عوض باید با بدنه فلزی خداحافظی کنید و بدنه پلاستیکی براق را در دست بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موبایل، بررسی دیجیاتو از HTC One E8 را بخوانید.

HTC One M8 Eye با قیمت 1 میلیون و 450 هزار تومان و One E8 حدود 100 هزار تومان کمتر در بازار موجود هستند.

Huawei Ascend Mate 7

csm_HUA_ASC_Mate_7_silver_back_front_group_02_teaser_ed3aa76164

اگر قصد تهیه یک فبلت در این رده قیمت را دارید، اسند میت 7 بهترین گزینه موجود است. نمایشگر 6 اینچی بزرگ Full HD آن کیفیت بسیار خوبی دارد و حاشیه کناره ها و بالا و پایین نمایشگر بسیار کم است که به کاهش ابعاد دستگاه کمک می کند. هواوی امکاناتی را نیز برای کار کردن یک دستی با دستگاه در نظر گرفته است.

بدنه این فبلت از جنس فلز است و کیفیت بسیار خوبی دارد. در پشت دستگاه حسگر اثر انگشت نیز تعبیه شده که در اموری مانند باز کردن قفل دستگاه، گرفتن خودنگاره (سلفی) و ایجاد و دسترسی به پروفایل های کاربری مختلف، عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.

اسند میت 7 در دو مدل با رم های 2 و 3 گیگابایتی عرضه شده است. پردازشگر آن نیز 8 هسته دارد که 4 تای آن با فرکانس 1.3 و 4 تای دیگر با فرکانس 1.8 فعالیت می کنند و این مجموعه روی چیپ HiSilicon Kirin 925 سوار شده است. این دستگاه با داشتن باتری قدرتمند 4050 میلی آمپری، بیش از 3 روز دوام می آورد. اسند میت 7 فبلت فوق العاده ای است و اگر با اندازه آن مشکلی ندارید، انتخاب بسیاری خوبی محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید بررسی دیجیاتو از اسند میت 7 را مطالعه کنید.

Huawei Ascend Mate 7 با قیمت 1 میلیون و 340 هزار تومان در بازار موجود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • muhammad
    muhammad | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    اونی که میگه کنسول فکر 200.000 هزار تومان بازیش هم باشه. مثل کامپیوتر نیست 10 تومان بدی بازی بگیری. بخای بازیرو بفروشی 50.000 هزار تومان ضرر کردی
    از ما گفتن

  • emir
    emir | ۲۰ تیر ۱۳۹۴

    به نظر تون سونی زد3کامپکت بخرم یا اچ دی سی ای8 بخرم

    • ممد
      ممد | ۶ آبان ۱۳۹۴

      انر7و6هم خوبنا بزارینشون

      • ممد
        ممد | ۱۳ آبان ۱۳۹۴

        زدی تو هدف

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی