ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دمای اسنپدراگون ۸۱۵ حین پردازش های سنگین پایین تر از سایر چیپست های کوالکام خواهد بود

ماه گذشته نتایج آزمایشی انتشار یافت که دمای دو چیپست اسنپدراگون ۸۰۱ و ۸۱۰ را نسبت به یکدیگر مورد قیاس قرار می داد، در این تست چیپست های یاد شده بر روی دو ابزار جداگانه که ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۵

ماه گذشته نتایج آزمایشی انتشار یافت که دمای دو چیپست اسنپدراگون ۸۰۱ و ۸۱۰ را نسبت به یکدیگر مورد قیاس قرار می داد، در این تست چیپست های یاد شده بر روی دو ابزار جداگانه که بازی آسفالت ۸ را اجرا می کردند مورد بررسی قرار گرفته بودند.

آزمایش مذکور بیانگر این بود که سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ برخلاف آنچه که تا پیش از این شنیده می شد دارای مشکل داغ شدن بیش از حد نیست. حتی تست دیگری که قابلیت ضبط ویدئو را به آزمون می گذاشت هم سبب نگشت تا جدیدترین محصول کوالکام حرارتش بیشتر از نمونه ی قبلی خود یعنی اسنپدراگون ۸۰۱ گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اما با همه ی این تفاسیر پس از انتشار نتایج بنچ مارک تازه ای مرتبط به HTC One M9، که در آن دمای اسنپدراگون ۸۱۰ به ۵۵ درجه سانتی گراد رسیده بود مجدداً نگرانی ها در رابطه با آن بالا گرفت، زیرا چیپست سایر تلفن های هوشمند از جمله HTC One M8 و گلکسی نوت ۴ تحت تستی مشابه دمایی به مراتب کمتر را نشان می دادند. البته ناگفته نماند که در این آزمایش پرچمدار جدید تایوانی ها تنها محصولی بود که از مدل ۸۱۰ چیپست های کوالکام بهره می برد.

اکنون کمپانی تولید کننده ی چیپست های اسنپدراگون به صورت داخلی تستی جدید را بر روی سه محصول خودش، یعنی مدل های ۸۰۱، ۸۱۰ و ۸۱۵ پیاده سازی کرده. این سه چیپست در سه ابزار فاقد آنتن رادیویی و مجهز به نمایشگر ۵ اینچی با رزلوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ با همراهی ۳ گیگابایت رم مورد آزمون واقع شده اند.

توجه داشته باشید که عدم وجود آنتن رادیویی سبب می گردد قدری کمتر به چیپ ها فشار بیاید و در دنیای واقعی دمای شان اندکی بالاتر خواهد بود، ضمن اینکه اسنپدراگون ۸۱۵ هنوز به بازار نیامده است.

در تست تازه صورت پذیرفته نیز یکبار دیگر از بازی آسفالت ۸ برای تحت فشار قرار دادن قلب پردازشی موبایل های پرچمدار استفاده شده، با این تفاوت که اینبار و بر خلاف آزمایش های پیشین تنظیمات گرافیکی بازی یاد شده بر روی بالاترین حد خود بودند.

بین سه چیپست مورد اشاره و پس از اتمام بنچ مارک، اسنپدراگون ۸۱۵ کمترین دما یعنی ۳۸ درجه ی سانتی گراد را به ثبت رسانده، پس از آن نیز به ترتیب اسنپدراگون ۸۰۱ و ۸۱۰ با میزان حرارت ۴۲ و ۴۴ درجه ی سانتی گراد قرار گرفته اند.

با این تفاسیر به نظر می آید محصولاتی که در آینده به بازار بیایند و از اسنپدراگون ۸۱۵ بهره ببرند، ضمن توان پردازشی بالا دیگر حرف و حدیثی در رابطه با داغ شدن بیش از حد و موارد مشابه در پیرامونشان وجود نداشته باشد. هر چند که هنوز در مورد زمان عرضه ی این چیپست به بازار سخنی مطرح نگشته است.

نتایج آزمایش صورت پذیرفته توسط کوالکام:

The-not-yet-released-Snapdragon-815-ran-the-coolest-at-100.4-degrees-fahrenheit

The-Snapdragon-801-hit-a-temperature-of-107.6-fahrenheit

The-Snapdragon-810-was-the-warmest-at-111.2-degrees-fahrenheit

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • peyman
    peyman | ۲ فروردین ۱۳۹۴

    گفتم ک همش شایعه سامسونگیاس متاسفانه رقابت کثیف عادت سامسونگه

    • احمدM2
      احمدM2 | ۳ فروردین ۱۳۹۴

      ما دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟؟؟

  • بهداد
    بهداد | ۲ فروردین ۱۳۹۴

    میگن به سفارش چینی ها قراره کولکوم از این به بعد پردازنده های چند منظوره بسازه با 810 هم داستان شروع شده و قراره از این چیپها در محصول نوظهوری به نام موبایل-قهوه جوش برای شیا چی چی و لنت وو و هوو وای استفاده بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی