ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزیده ای از بهترین «دروغ های آپریل» در حوزه تکنولوژی

تا به حال شنیده اید که می گویند فلانی یک دروغ شاخ دار گفت؟ 1 آپریل، روزی است که همه به یکدیگر دروغ های این مدلی می گویند. قرار نیست این دروغ ها به باور ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

تا به حال شنیده اید که می گویند فلانی یک دروغ شاخ دار گفت؟ 1 آپریل، روزی است که همه به یکدیگر دروغ های این مدلی می گویند. قرار نیست این دروغ ها به باور عمومی تبدیل شوند و همین که مدتی کوتاه، جماعتی خام آن شوند کافیست.

دروغ آپریل یا April's Fool، رسمی است که ما در ایران آن را با نام دروغ سیزده می شناسیم. از قدیم الایام رسم بوده که در این روز مردم سر به سر یکدیگر می گذاشتند و روزگار را به خوشی می گذراندند. فلسفه این دروغ ها در یک روز خاص هر چه که هست جذاب است و اهالی تکنولوژی هم بدشان نمی آید که با مشتریان خود شوخی کنند.

در ادامه مطلب چندی از بهترین و ویژه ترین دروغ ها و شوخی های اول آپریل امسال را با یکدیگر مرور می کنیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

سامسونگ Galaxy Blade Edge را معرفی کرد

galaxy-blade-edge-2-620x437

Edge هم به مانند نوت، کم کم به خانواده ای پر افتخار تبدیل می شود و این اولین محصولی است که زنان خانه دار عاشقش خواهند شد، تلفن همراهی که از طریق آن هم می توان سبزی خورد کرد و هم می توان اپلیکیشن هایی نظیر لاین و وایبر روی آن ریخت.

چه تلفن همراهی کامل تر از Galaxy Blade Edge برای شما؟ تصور کنید نیمه شب، سارقی به دنبال شما آمده و تهدیدتان کند که اگر تلفن تان را به او ندهید، با چاقو لت و پارتان می کند. در همان لحظه می توانید چاقوی هوشمند مجهز به اندروید خود را در آورده و از مهلکه جان سالم به در برید.

علاوه بر تمامی این تفاسیر، بدنه شیشه ای دستگاه پیشرفت بزرگی برای سامسونگ محسوب می شود. کره ای ها واقعا پلاستیک را رها کرده اند و به سراغ طراحی های جذاب تر برای تلفن همراه خود رفته اند.

با خرید Galaxy Blade Edge می توانید افتخار کنید که اولین چاقوی هوشمند را میان دوستان خود دارید و در خورد کردن سبزی و کمک به مادر و همسر از آن استفاده می کنید؛ چه افتخاری بالاتر از این که سامسونگ به شما هدیه دهد؟

سونی از پروژه PlayStation Flow پرده برداشت

16368550264_114bb04b26_z

PlayStation Flow یک محصول واقعا انقلابی است که بازی های ویدیویی را یک قدم به سوی تکامل می برد. تصور کنید در حال بازی کردن The Last of Us یا GTA V هستید و به یک آن دل تان می خواهد که تنی به آب بزنید. PS Flow خود را بر می دارید، کاراکتر را به داخل آب انداخته و بازی را متوقف می کنید.

با مراجعه به اولین استخر یا محیط آبی (برای مثال استخر پارک محل تان)، خودتان هم درون آب پریده و PS Flow را روشن کنید. از اینجا به بعد، بازی روی عینک به شما نمایش داده می شود و هر حرکتی که در آب انجام دهید، به طور مستقیم در گیم پلی بازی تاثیر می گذارد.

اگر نگران خیس شدن خود هستید، سونی محصول انقبالی دیگری هم معرفی کرده که در زیر می بینید.

16990908905_541d619656_z

این خشک کن که شباهت زیادی به پلی استیشن هم دارد، در واقع یک فن بسیار قوی درون خود دارد. با قرار گرفتن روی آن، فن ها با سرعت بالا شروع به حرکت کرده و شما را در عرض چند ثانیه خشک می کنند.

شاید بگویید که مایل نیستم بازی ام را رها کرده و به استخر پارک محل مان مراجعه کنم؛ هیچ مسئله ای نیست. سونی فکر اینجای کار را هم کرده. فقط کافی است عینک را روی صورت خود بگذارید و شنا کردن را در محیط منزل آغاز کنید. روی مبل شنا کنید، یا در هوا دست و پا بزنید، سونی محصولی انقلابی پیش روی تان گذاشته که در هر موقعیتی کار می کند.

اگر دوست دارید به طور دقیق متوجه کارکرد PlayStation Flow، ابداع رویایی سونی شوید، ابدا ویدیو منتشر شده (لینک یوتوب) از آن را از دست ندهید.

مایکروسافت Surface Watch را معرفی کرد

surface-watch

بالاخره مایکروسافت استرالیا هم بند را به آب داد در توییتر خود اولین پوشیدنی ردموندی با ویندوز 10 را معرفی نمود. این دستگاه که البته طراحی چندان مهربانی هم ندارد و لبه های آن به عنوان آلت قتل می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، به نظر می رسد که از ورژن مخصوص ویندوز 10 بهره می برد.

متاسفانه و در عین حال خوشبختانه چون شوخی مایکروسافت استرالیا چندان باب دل نبود، سریعا از توییتر حذف شد.

بازگشت همه به سوی MS-DOS است

msdosmobile.0

اگر سیستم عاملی بسازید که تنها 3 درصد از بازار را در اختیار دارد، چه می کنید؟ ریبوت. از ابتدا همه چیز را پایه گذاری می کنید تا به آینده موفقی دست پیدا کنید و این نقشه مایکروسافت برای آینده پلتفرم موبایل اش است.

امروز که دور هم جمع شده ایم شاید منطقی باشد که ویندوزفون را به سخره بگیریم، اما یک سال بعد زمانی که سیستم عامل مایکروسافت همه جا را فرا گرفت، نگویید که دیجیاتو بیراه می گفت.

فعلا می توانید با اپلیکیشن MS-DOS برای ویندوزفون سرگرم باشید تا مایکروسافت با پلتفرم جدیدش بازار را ببلعد.

اگر با سیستم عامل داس آشنایی داشته باشید توصیه می کنیم که حتما این اپلیکیشن را دانلود کرده و با فرامینی که از گذشته به یاد دارید، لحظات نوستالژیک همراه با حسی نو بسازید.

نقشه یابی همراه با بازی Pac-Man

GoogleMapsPacMan

علم نوین می گوید که کودکان از طریق بازی های ویدیویی چیزها را بهتر یاد می گیرند و گوگل هم این مسئله را به کار گرفته تا اشتیاق کاربران به استفاده از Google Maps افزایش پیدا کند. این شرکت خیابان های سراسر دنیا را پر از ویروس های دنیای پک من کرده و شما به عنوان شخصی نقطه خوار، باید مسیر خود را با بلعیدن نقطه ها و فرار کردن از دست موجودات پلید که قصد خوردن شما را دارند پیدا کنید.

واقعا که هیچ راهی بهتر از سرگرمی برای آموزش نیست. با Google Maps و پک من می توانید به سادگی تمام خیابان های محله های اطراف تان را مثل آب خوردن حفظ شوید و حتی راه های فرار آن را هم پیدا کنید (به هر حال روزی به کارتان می آید).

با Elgoog همه چیز را برعکس بخوانید

Capture

گوگل همواره به فکر سلامت انسان ها بوده و با تکنولوژی هایش سعی در به وجود آوردن جوامع بشری پیشرفته داشته است. این مسئله در یکی از پروژه های اخیر شرکت با نام Elgoog کاملا هویدا است.

تحقیقات و پژوهش دانشمندان نشان داده که آزار وارد کردن به خود و استفاده از هر چیز به سخت ترین شیوه ممکن، سبب می شود که ذهن و بدن انسان آماده هر شرایط سختی شود. با Elgoog می توانید خودتان را آزار دهید و [الکی] فکر کنید که ذهن تان پس از هر جستجو و مشاهده نتایج آن پیشرفته تر خواهد شد.

با استیم ماشین حقیقی آشنا شوید

tlbzw58tmm05qa8r36kk

امروز، ThinkGeek از یک استیم ماشین واقعی رونمایی کرد و نقشه های شیطانی Valve برای قالب کردن کامپیوتر به جای ماشین بخار واقعی به میلیون ها خریدار را برملا نمود. در حقیقت، Steam Machine یا ماشین بخار، اسم رمز کمپین تبلیغاتی Valve است و در آن، والو قصد دارد به کامپیوترها لقبی جدید دهد.

اما ThinkGeek از دستگاهی پرده برداشت که واقعا یک ماشین بخار است و با دود و گازوئیل کار می کند. جالب اینکه دستگاه از SteamOS پشتیبانی کرده و فقط و فقط 400 دلار قیمت گذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • AQUA
    AQUA | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

    سایت نارنجی از شنبه ۹۴/۱/۱۵ فعالیتش دوباره اغاز میکنه

    • TROOL
      TROOL | ۱۳ فروردین ۱۳۹۴

      دروغ!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی