ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [9 فروردین-16 فروردین]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

اسپاتیفای به پلی استیشن 4 آمد

SpotifyLaunch

سونی چندی پیش اعلام کرد که اسپاتیفای برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3 به عنوان سیستم اشتراک موسیقی در نظر گرفته شده است. حالا اسپاتیفای عرضه شده و کاربران برای استفاده از آن احتیاجی به پلی استیشن پلاس یا اشتراک پرمیوم اسپاتیفای ندارند.

اگر مایلید که تبلیغات حذف شده، کیفیت صدا بالاتر رفته و به صورت آفلاین روی دستگاه همراه خود موسیقی گوش دهید، می توانید ماهانه 10 دلار بپردازید.

با استفاده از اپلیکیشن اندروید و iOS، می توانید موسیقی را روی کنسول کنترل کنید. در حال حاضر این سرویس در 41 کشور دنیا در دسترس است.

تاخیر در عرضه، این بار دامن گیر Quantum Break شد

Quantum_Wallpaper_Jack

Quantum Break، دیگر انحصاری مهم مایکروسافت برای سال ۲۰۱۵ با تاخیر همراه شد و حالا توسعه دهندگان اش می گویند سال ۲۰۱۶ زمانی است که می توانند بازی را منتشر کنند.

این بازی همگام با یک سریال تلوزیونی منتشر می شود و اتفاقات بازی و سریال با یکدیگر در تعامل اند.

شنون لوفتیس از مایکروسافت اما، ۲۰۱۵ را همچنان سالی قوی برای کنسول اکس باکس وان می بیند. هیلو ۵، توم ریدر جدید، فورتزا موتوراسپرت ۶ و فیبل لجندز، مهم ترین عناوین انحصاری سال ۲۰۱۵ مایکروسافت برای اکس باکس وان هستند.

سم لیک، کارگردان بازی می گوید آن ها زمان بیشتری برای پولیش بازی نیاز داشتند: “ما بسیار مفتخریم که بخشی از لاین-آپ اکس باکس وان باشیم. ما از طرفداران مان به خاطر شکیبایی شان متشکریم و می خواهیم بدانند که تیم [Remedy] از این فرصت استفاده خواهد کرد تا بازی را پولیش کرده و تجربه ای بسازیم که با هر سرگرمی دیگری تفاوت دارد.”

نوامبر سال گذشته، فیل اسپنسر اظهاراتی مبنی بر عدم توانایی مایکروسافت بر عرضه تمامی محصولات معرفی شده برای پاییز ۲۰۱۵ داشت و حالا این خبر بر صحبت های وی صحه می گذارد.

در ابتدا قرار بود Quantum Break در سال ۲۰۱۴ منتشر شود اما با یک سال تاخیر به ۲۰۱۵ موکول شد و حالا هم ۲۰۱۶٫ آیا ماجراهای Alan Wake باز هم تکرار خواهد شد؟ شاید هم سنگ بزرگ نشانه نزدن باشد.

تاریخ عرضه Halo 5: Guardians مشخص شد

MASTERCHIEFOUCH_610

بالاخره شمارش معکوس به پایان رسید و مایکروسافت و ۳۴۳Industries تریلرهای جدید بازی Halo 5: Guardians را منتشر کردند که در انتهای آن ها تاریخ عرضه بازی اعلام شده است.

Halo 5: Guardians قرار است در تاریخ ۲۷ اکتبر برابر با ۵ آبان، انحصارا برای اکس باکس وان منتشر شود.

حساب توییتر Xbox هم همگام با تریلرها، نوشته هایی منتشر می کرد که اطلاعاتی در ارتباط با داستان ارائه می دهد. یکی از تریلرها مربوط به مستر چیف، قهرمان اصلی سری هیلو است و دیگری مربوط به اسپارتان لاک، شخصی که رو به مستر چیف می گوید: “تو کسی بودی که قرار بود همه ما را نجات دهی.”

اسپارتان لاک، شخصیتی که به نظر می رسد مقابل مستر چیف قرار دارد، در طول Halo 5: Guardians، قابل بازی خواهد بود و حضور کورتانا هم تائید شده است.

جاش هولمز، تهیه کننده بازی اخیرا اظهار داشت که بخش مالتی پلیر بازی به طور کل روی سرورهای اختصاصی جریان خواهد داشت.

تریلرها را در زیر می توانید مشاهده کنید:

شرکت DeNA قصد دارد ماهانه 25 میلیون دلار از رابطه اش با نینتندو درآمد کسب کند

brandlogo

توسعه دهندگان ژاپنی در شرکت DeNA، هفته گذشته اعلام کردند که طبق پیش بینی های شان، از رابطه ای که با نینتندو دارند، ماهانه 3 میلیارد ین، معادل 25.02 میلیون دلار سود ببرند. همکاری بین نینتندو و DeNA در روز 26 اسفند اعلام شد و طی آن توافق گردید که نینتندو برای تلفن های همراه بازی ساخته و DeNA سرویسی توسعه دهد که بازی ها از طریق آن به بازار منتشر شوند.

هدف نینتندو این است که میلیون ها کاربر اندروید و iOS را به خرید کنسول های Wii U و 3DS ترغیب کند. در حقیقت، کسب سود و درآمد از بازار تلفن های همراه در اولویت نینتندو نیست. ایسائو موریاسو، مدیرعامل کنونی DeNA گفت که همکاران ما در نینتندو اولین بازی شان را اواخر امسال منتشر خواهند کرد اما اینکه بازی نامبرده مربوط به کدام کاراکتر نینتندو خواهد بود مشخص نیست.

موریاسو در مصاحبه ای به رویترز گفت: "ما می خواهیم بازی هایی بسازیم که توسط صدها میلیون نفر انجام می شود. ما می خواهیم به جای تکیه کردن بر المان های یک IP موفق، چندین بازی موفق بسازیم."

وری در ادامه گفت: "ما با نینتندو در مورد اهداف [مالی] صحبت نکرده ایم، اما در DeNA، پرفروش ترین بازی ما، ماهانه 3 میلیارد ین برای مان درآمدزایی داشت و ما می خواهیم این رقم را رد کنیم."

نینتندو و DeNA هنوز در ارتباط با شیوه به اشتراک گذاری درآمد حاصله صحبتی به میان نیاورده اند اما تحلیلگران می گویند، نینتندو در حدود 70 درصد این مبلغ را برداشت خواهد کرد.

Nintendo Direct برگزار شد - اخبار را در زیر دنبال کنید:

MarioMaker

طرفداران سبک وحشت می توانند اواخر امسال بازی Fatal Frame: Oracle of the Sodden Raven را برای کنسول Wii U خریداری کنند. همچنین اگر منتظر Mario Maker بودید، ماه سپتامبر انتظارتان به پایان خواهد رسید اما تاریخ عرضه دقیق آن هنوز مشخص نیست.

Anima Crossing: Happy Home Designer بازی جدید نینتندو برای کنسول دستی 3DS است که از کارت های آمیبو پشتیبانی به عمل می آورد. با اسفاده از این کارت ها می توانید طراحی خانه ها را تغییر دهید. برای آن دسته از دارندگان 3DS که قابلیت NFC برای شان فراهم نیست، نینتندو قرار است وسیله ای جانبی منتشر کند.

Shin Megami Tensei x Fire Emblem عنوانی است که در زمستان امسال برای کنسول Wii U و انحصارا در ژاپن منتشر می شود. تاریخ عرضه دقیق مشخص نیست اما به نظر می رسد که نینتندو بدجور به دنبال کسب رضایت مردم کشور خودش است.

yoshis_woolly_world_amiibo

Yoshi's Woolly World هم برای پاییز امسال در نظر گرفته شده. علاوه بر خود بازی، مجسمه های Amiibo نیز معرفی شدند که البته این بار به جای پلاستیک، برای ساخت آن ها از کاموا استفاده شده.

ماریو کارت 8 اگرچه سال پیش منتشر شد اما قرار نیست از زیر رادار نینتندو خارج شود. ماشین ها و موتورهای 200CC طی آپدیتی رایگان به بازی اضافه خواهند شد. تریلر آن را در زیر می توانید ببینید:

Fire Emblem جدید هم در سال 2016 منتشر می شود و اطلاعات بیشتری از آن در دسترس ما نیست.

Attack on Titan: Humanity in Chains دست آخر برای عرضه در غرب تائید شد. این عنوان از طریق فروشگاه آنلاین 3DS منتشر می شود و بخش Co-op محلی و آنلاین تا 4 بازیکن برای آن در نظر گرفته شده. تریلر بازی را در زیر می توانید مشاهده کنید:

همچنین تریلری جدید از Splatoon منتشر شد که در آن نقشه های جدید به نمایش در آمد:

و یک تریلر جذاب دیگر برای Xenoblade Chronicles 3D:

در انتها مشخص شد که بازی های نینتندو DS و نینتندو 64 قرار است برای Wii U در قالب Virtual Console بازسازی شوند. Yoshi's Island DS و Super Mario 64 دو عنوانی هستند که با 10 دلار در حال حاضر در دسترس هستند.

Yoshi Touch & Go و WarioWare Touched در تاریخ 9 آوریل عرضه می شوند، Donkey Kong 64 در تاریخ 16 آوریل، Mario Kart DS در 23 آوریل و Paper Mario در 30 آوریل عرضه خواهند شد. همه این عناوین با 10 دلار قابل خریداری هستند اما در آینده، عناوین DS از 7 تا 10 دلار و عناوین نینتندو 64 از 10 تا 12 دلار قیمت گذاری می شوند. برای کسانی که این عناوین را روی Virtual Console پیشتر در Wii خریداری کرده اند، تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.

بتمن پلی استیشن های جدید را اشغال خواهد کرد

ps4arkhamknightbundle610

سونی دو مدل از پلی استیشن 4 هایش را به بتمن مزین کرده. باندل اول که تصویر آن را در بالا می بینید، علاوه بر یک نسخه بتمن در داخل اش، طراحی متفاوتی هم دارد که به نظر فوق العاده زیباست. این بسته 449 دلار قیمت دارد.

اما اگر طراحی کنسول و کنترلر در نظرتان زیبا نیست، می توانید مدل 399 دلاری را که در زیر می بینید تهیه کنید.

ps4arkhamknightbundle610b

در این ورژن یک پلی استیشن عادی با نسخه ای فیزیکی از Batman: Arkham Knight قرار دارد.

مایکروسافت قرار بود اکس باکس را رایگان عرضه کند

Xbox

سال ها از عرضه اولین اکس باکس می گذرد و مایکروسافت حالا تجربه های جدیدی با اکس باکس 360 و اکس باکس وان کسب کرده. اما جالب است بدانید که ردموندی ها در نظر داشتند اکس باکس اول را به رایگان وارد بازار کنند.

لورن لنینگ، توسعه دهنده بازی Oddworld Inhabitant، در گفتگو با GameIndustry.biz از تصمیم مدیران مایکروسافت در آن دوران گفت.

وی می گوید: "در آن زمان، [تیم] اکس باکس فکر می کرد که بازار اصلی برای غیر حرفه ای ها خواهد بود. فکر می کردند قرار است دستگاهی برای گیمرهای کژوال توسعه دهند. به همین خاطر بود که آن ها به سمت ما آمدند و گفتند 'ما فکر می کنیم شما چیزی را دارید که می تواند در برابر ماریو بایستد و چیزی است که می تواند آن را از بین ببرد.'"

مایکروسافت می گفت حالا که امکان اش وجود دارد و ما هم عاشق Oddworld هستیم، چرا تیم سازنده این بازی نباید به ما ملحق شود؟ لننین می گوید: " مایکروسافت گفت ما شاید حتی دستگاه را رایگان عرضه کنیم."

"ما هم گفتیم 'ببینید، اگر قرار است اکس باکس را رایگان عرضه کنید، پس برنده بازی خواهید شد و اگر برنده باشید، ما هم می خواهیم با شما باشیم.'"

oddworld-1

سیموس بلکلی، یکی از توسعه دهندگان اکس باکس گفته بود که بحث هایی در ارتباط با شیوه ارائه اکس باکس وجود دارد، برخی می خواهند رایگان باشد و برخی دوست دارند از یک نقطه به بعد، ویندوز روی آن نصب شود. اما لنینگ با ایده تحمیل ویندوز به کنسول موافق نبود، او می گوید صنعت بازی علاقه چندانی به سیستم عامل ها ندارد.

از اینجا به بعد لنینگ تعارفی ندارد و بی پرده ویندوز را سلاخی می کند. وی می گوید: "ببین، ما نیازی به سیستم عامل شما در فضای سرگرمی نداریم. هیچ آشغالی از سمت شما برای صنعت سرگرمی مورد نیاز نیست. در اصل، اگر هر چیزی که شما دارید قرار است مثل ویندوز لعنتی باشد، بنابراین اصلا لازم نیست هیچ کاری در حال حاضر بکنید."

"این یک باور و احساس عمومی بود. مقاومت زیادی وجود داشت. 'استودیو بازی سازی مایکروسافت؟ لعنت به مایکروسافت!' و ما شروع کردیم که این نگاه را تصحیح کنیم. ما گفتیم 'ببینید، قرار است محیطی بهتر برای توسعه دهندگان بسازیم تا شما بتوانید بازی های بهتر با قیمت پایین تر به دست آورید و توسعه دهندگان هم مدت بیشتری در این تجارت بمانند.'"

اما به یک باره همه چیز عوض شد و مایکروسافت تصمیم گرفت نه ویندوز را روی اکس باکس بیاورد (حداقل این تصمیم را برای بیش از یک دهه از دستور کار خود خارج کرد) و نه آن را رایگان منتشر کند.

در ماه ژانویه بود که مایکروسافت اعلام کرد ویندوز 10 برای اکس باکس منتشر خواهد شد و در عوض، اپلیکیشن اکس باکس هم برای ویندوز (پی سی، تبلت و تلفن های هوشمند) عرضه می گردد.

توسعه دهندگان بازی می توانند بازی های شان را به گونه ای بسازند که بین ویندوز 10 و اکس باکس وان مشترک باشد، دقیقا همانگونه که Fable Legends عمل می کند.

همچنین، دارندگان کنسول اکس باکس وان می توانند بازی های شان را به راحتی روی ویندوز 10 استریم کنند و امید می رود که در آینده عکس این عمل نیز قابل انجام باشد.

اکس باکس در نوامبر 2001 به بازار عرضه شد و تا ماه مه 2006، موفق به فروش 24 میلیون نسخه ای گشت.

بازی های رایگان پلی استیشن پلاس برای این ماه اعلام شدند

dishonored_choose_610

اگر از کاربران پلی استیشن پلاس سونی هستید و یکی از سه کنسول کنونی این شرکت را در اختیار دارید، در جریان باشید که این ماه چند بازی فوق العاده برای تان رایگان شده. لیست آن ها را در زیر می توانید مشاهده کنید.

پلی استیشن 4

  • Aaru’s Awakening
  • Never Alone
  • Tower of Guns

پلی استیشن 3

  • Aaru’s Awakening
  • Dishonored

پلی استیشن ویتا

  • Killzone Mercenary
  • MonsterBag

سونی سرویس استریم بازی OnLive را خریداری کرد

onlive610

سونی سابقه خوبی در زمینه خرید شرکت های استریم بازی دارد. در سال 2012، ژاپنی ها Gaikai را خریدند تا پایه های سرویس PlayStation Now را بنا کنند و حالا نوبت به OnLive، اولین شرکت نامدار این حوزه رسیده است تا توسط سونی بلعیده شود.

OnLive دیگر مانعی برای موفقیت سونی در فضای استریم بازی نخواهد بود و انتهای این ماه به فعالیت خود خاتمه خواهد داد. به همین سادگی، سونی بزرگ ترین رقیب مستقل خود را از صحنه حذف کرد.

OnLive امروز در پیامی به مخاطبین و مشترکین خود گفت: "با کمال تاسف باید اعلام کنیم که ما سرویس بازی آنلایو را تعطیل خواهیم کرد."

سرورهای این شرکت تا 30 آوریل برای مشترکین کنونی فعال خواهد بود و پس از آن برای همیشه خاموش خواهد شد. با در نظر گرفتن این مسئله، کاربرانی که PlayPass را خریداری کرده اند، قادر به انجام بازی ها پس از خاموشی سرورها نخواهند بود. حتی نمی توانند کنترلر و دیگر وسایل مربوط را روی سیستم دیگری استفاده کنند.

افرادی که کنسول و کنترلر OnLive را پس از تاریخ 1 فوریه خریداری کرده اند، می توانند با مراجعه به شرکت، مبلغ خود را بازپس گیرند.

در طول عمر 5 ساله این شرکت، Onlive تاریخچه ای برای خود دست و پا کرده بود. آن ها معتقد بودند که مردم در سراسر جهان اشتراک های ماهانه خریداری می کنند تا به طیف وسیعی از بازی ها دسترسی داشته باشند، آن هم بدون اینکه سخت افزار پی سی قوی در اختیارشان باشد یا کنسولی خریداری کنند.

ایده اولیه این بود که مردم بتوانند روی هر سخت افزاری (البته با داشتن حداقل نیازها) برترین بازی ها از لحاظ گرافیکی را روی بهترین حالت ممکن اجرا کنند. به هر حال همیشه اوضاع خوب پیش نمی رود و نتیجه این شد که در سال 2012، Onlive تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کرد.

بهار سال گذشته، OnLive با سرویس جدیدی به نام Cloudrift دوباره راه اندازی شد که شدیدا به استیم وابسته بود.

سونی با مبلغ قابل توجهی گایکای را خریداری کرد و حالا از آن سود می برد. تاثیر تکنولوژی آن در تمام محصولات اخیر سونی دیده می شود. از قابلیت ریموت پلی در پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا گرفته تا اجرای بازی های پلی استیشن روی تلویزیون، تبلت و ... بدون داشتن کنسول و به واسطه سرویس PlayStation Now.

مایکروسافت دیگر کینکت جداگانه برای ویندوز نمی فروشد

xbox-product610

مایکروسافت اخیرا تغییرات سازمانی بسیاری به خود دیده و تعویض مدیران سبب شده تا دیدگاه شرکت به طور کلی تغییرات جدی ببیند. یکی دیگر از این تغییرات که اخیرا خود را نشان داده، توقف تولید کینکت اکس باکس وان برای ویندوز است.

از حالا به بعد، ردموند دیگر ورژن دوم کینکت (که با اکس باکس وان عرضه شد) را به همراه آداپتور اجباری اش برای پی سی عرضه نخواهد کرد، چرا که هر دو ورژن عملکردی کاملا یکسان داشته و لزوم عرضه یک محصول با دو نام وجود ندارد.

سنسور مخصوص اکس باکس وان میان توسعه دهندگان دسکتاپی بسیار محبوب بود و قرار نیست با پیش گرفتن این سیاست، مایکروسافت بازار را به طور کلی رها کند. پشتیبانی از محصولات فروخته شده ادامه خواهد یافت و مایکروسافت به جای تولید دو محصول فوق العاده مشابه، تمرکز اش را روی ساخت یک محصول عالی می گذارد.

اگر همین حالا یک ورژن ویندوزی کینکت دوم را در اختیار دارید، وحشت نکنید. نادلا قول داده که پشتیبانی ادامه داشته باشد.

سوپر ماریو 64 را درون مرورگر خود بازی کنید

Super_Mario_64

نینتندو 64 کنسولی بود که همزمان با پلی استیشن به بازار آمد اما در برابر کنسول سونی یک ضعف عمده داشت. نینتندو هنوز در دوران کارتریج سیر می کرد اما سونی پیش دستی کرد و پلی استیشن را با سی دی رام عرضه نمود.

علی رغم سخت افزار قوی و بازی های درجه یک، نینتندو 64 نتوانست به موفقیتی عمده در سطح بازار برسد. اما این مسئله دلیل نمی شود که Super Mario 64 و The Legend of Zelda: Ocarina of Time، بهترین های آن دوران فراموش شوند.

اریک راس، طراح بازی و وبلاگ نویس، اخیرا اولین مرحله از بازی Super Mario 64 را با استفاده از موتور بازی سازی یونیتی به صورت HD بازسازی کرده است اما متاسفانه مشکلات حقوقی سبب شد که بازی در کمتر از 2 روز از روی وبسایت وی حذف شود. با این حال ورژن های غیر رسمی از ساخته وی همچنان در اینترنت دست به دست می شود.

با استفاده از پلاگین یونیتی روی مرورگر خود، می توانید بازی را خیلی ساده اجرا نموده و هر چقدر که می خواهید در اولین بوم نقاشی سوپر ماریو 64 گشت و گذار کنید.

راس از بازی خود ویدیویی تهیه کرده که نشان می دهد ساخته وی کاملا قابل انجام است و هیچ کم و کسری از نسخه کنسولی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • maket_bivatan
    maket_bivatan | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    چرا کامنتم رفت واسه تایید

  • Poya
    Poya | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    آقاي وفا نژاد اگر فرصتي شد برايمان از-- ياماراشي -- آبي رنگ بگو
    از تولدش در ٢٣ سال پيش
    از دومين سال متولد شدنش كه لباسي طلا گون بر تن كرد و الگويي شد براي كريتوس و دانته ----
    از محبوبيتش در چهارمين سال زندگي كه حتي كارتريج ها هم براي ملاقاتش سر از پا نميشناختند و سوار بر كول هم ميشدند-----
    از روز هايي كه به دليل بي توجهي خالقانش در حضور لوله كش سبيلو و بنديكوت دوست داشتني به حاشيه رانده شد-----
    از بيخانمان شدنش -----
    و از توجه دوباره خالقانش كه اينبار براي دست يافتن به اميال ... خودشان اون رو بازيچه كردند---
    خالقاني كه كاش جاي هر سال افتخار و جشن گرفتن برايش مراسم تدفين شايسته اي را قبل از تبديل شدنش به گرگينه ميگرفتند---
    ___________________________
    اگر فرصتي شد برايمان از سونيك هم بگو!!!

    تولد ٢٤ سالگي سونيك را در اول تير ماه تبريك ميگوييم .
    *******از طرف تمام دوستداران سونيك*******

  • nokisoft
    nokisoft | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    منتظرم ببینم داستان هیلو 5 چی میشه
    الان خودم تو هیلو 3 کورتانا رو نجات دادم

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    halo 5 رو منتظرشم.

  • عیسی
    عیسی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

    سریال همراه با بازی Quantum Break ... جالب می شه

    واکینگ دد که ربطی به سریال نداشت... منتظر ای باید باشیم

    • مرتضی توسلی
      مرتضی توسلی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

      لاین اپ ماکروسافت شلوغه ، چون تومب رایدر ،هیلو ۵ ، فیبل لجندز، اسکال بوند اثر استاد کامیا ،فورتزا موتور اسپورت شش ،کرک دان ، آی پی جدید ریر که به احتمال بانجو کازو هست و...تو همایش ها معرفی میشه!

مطالب پیشنهادی