ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل سابق مخابرات: احتمال کاهش قیمت موبایل وجود دارد

تفاهم سوئیس که میان وزرای امور خارجه ایران و 1+5 صورت پذیرفت، سبب شکل گیری بررسی های متفاوت درباره آینده بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شده است و کارشناسان زیادی درباره این موضوع به اعلام ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

تفاهم سوئیس که میان وزرای امور خارجه ایران و 1+5 صورت پذیرفت، سبب شکل گیری بررسی های متفاوت درباره آینده بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شده است و کارشناسان زیادی درباره این موضوع به اعلام نظر پرداختند.

آخرین نظرات پیرامون این تفاهم نامه و توافق احتمالی در تیرماه 94، توسط صابر فیضی، مدیرعامل سابق شرکت مخابرات ایران بیان شده که به قیمت ابزارهای الکترونیکی سمت مشتری و اپراتورها پس از برداشتن تحریم ها باز می گردد.

در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

وی که چندین سال اداره و رهبری شرکت بزرگی چون مخابرات را بر عهده داشته است درباره تاثیر اتفاقات رخ داده در لوزان بر بازار ICT گفت: اگر آنچه که در تفاهم نامه ذکر شده در توافق نیز آورده شود، تجهیزات سمت مشتری (از قبیل موبایل و تبلت) به شدت دچار کاهش قیمت می گردند، اما برای اپراتورها تفاوت چندانی ایجاد نخواهد شد.

فیضی در مورد تغییراتی که ممکن است شرایط واردات را بهبود ببخشد، اظهار کرد: اپراتورها تاکنون هرچه برای سرویس‌ دهی نیاز داشتند، وارد کرده‌اند و احتمالا تنها تفاوتی که ایجاد می گردد، تغییر تجهیزات از چینی به اروپایی خواهد بود که این تغییر نیز به دلیل افزایش قیمت تجهیزات، تاثیر مثبتی بر اپراتورهای نخواهد داشت.

مدیرعامل سابق مخابرات درباره نقش برقراری مجدد مبادلات مستقیم سوئیفتی در عملکرد اپراتورها اظهار کرد: اتفاق مهمی نخواهد افتاد، زیرا میزان کمی (حدود 5 تا 6 درصد) از درآمد این شرکت ها ارزی است و مشکلات ارزی بهانه ای شده بود که سخت پول را خارج می کردند و بیشتر برای خود نگه می داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا توافق هسته ای می تواند مشکلات مربوط به خرید تجهیزات دست چندم را از میان بردارد؟» پاسخ داد: گاهی تحریم‌ ها توجیه و پوششی برای عملکردهای برخی از افراد می شود. کسانی هستند که از آب گل‌آلود تحریم‌ها ماهی می‌گرفتند و پس از برداشتن این تحریم ها نیز باز این افراد هستند و عملکردهای اشتباه خود را ادامه خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • رامین
    رامین | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    موبایل های ارزان شده چینی بنجلی هستند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی