ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارپ از نمایشگر های 4K خود برای تلفن های هوشمند پرده برداشت

چه بخواهید و چه نخواهید ظاهراً نمایشگرهای برخوردار از رزلوشن 4K برای تلفن های هوشمند در راه هستند و کسی هم نمی تواند جلوی حضورشان را در بازار بگیرد. پس از اعتراف سامسونگ به توسعه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

چه بخواهید و چه نخواهید ظاهراً نمایشگرهای برخوردار از رزلوشن 4K برای تلفن های هوشمند در راه هستند و کسی هم نمی تواند جلوی حضورشان را در بازار بگیرد.

پس از اعتراف سامسونگ به توسعه ی اینگونه صفحه نمایش ها و بالا گرفتن گمانه زنی ها در مورد بهره مندی گلکسی نوت ۵ از آنها، حالا نوبت به تولید کننده ی نمایشگرهای IGZO و تلفن های هوشمند بدون حاشیه، یعنی برند ژاپنی شارپ رسیده تا بر روی صحنه بیاید و پرده از اولین صفحه نمایش های ۵.۵ اینچی ساخته شده ویژه ی اسمارت فون ها با رزلوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل بردارد.

پانل نمایشگرهای مورد بحث آماده ی تولید انبوه در سال ۲۰۱۶ بوده و گفته می شود تراکم پیکسلی شان برابر با ۸۰۶ppi است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

البته مراسم معارفه ی نمایشگرهای جدید شارپ به همینجا ختم نشده و کمپانی مذکور اظهار داشته در آینده ای نه چندان دور شاهد عرضه ی صفحه نمایش هایی با رزلوشن 8K یا همان ۴۳۲۰ در ۷۶۸۰ پیکسل خواهیم بود که این رقم ۱۶ برابر رزلوشن ۱۰۸۰P است.

در این میان اگر فکر می کنید عاقبت موبایل ها در زمینه ی رزلوشن نمایشگر از سایر گجت هایمان پیشی گرفته اند باید بگوییم که شنیده شده ال جی در حال توسعه ی صفحه نمایش های ۲۷ اینچی با رزلوشن مورد بحث است تا شاید اپل از آنها در نسل بعدی کامپیوترهای iMac خود استفاده نماید؛ تنها بحث زمان مطرح بوده تا ابعاد نمایشگرهای مورد اشاره به حدی کوچک شود که بتوان از آنها در تبلت ها نیز استفاده کرد.

Sharp-IGZO-4K-smartphone-display (2)

نکته ای که در اینجا اهمیت دارد عدم وجود توجیه مناسب مابین کاربران برای استفاده از صفحه نمایش های 4K در اسمارت فون ها است. ضمناً بسیاری از تولید کنندگان بزرگ موبایل از جمله هوآوی نیز تا کنون در مقابل بهره گیری از صفحه نمایش های 2K در محصولات خود مقاومت بروز داده اند و بر این باورند به کار بستن آنها مزیت خاصی را برای مصرف کنندگان در پی نخواهد داشت.

کارشناسان امر معتقد هستند از آنجایی که نمایشگرهای 4K می توانند ویدئوهایی با همین رزلوشن را به صورت پیکسل به پیکسل به تصویر بکشند سبب می گردند تا کاربر از تماشا کردن آنها لذتی مضاعف به دست آورد، ضمن اینکه تجربه ی حاصل از هدست های واقعیت مجازی مبتنی بر موبایل نیز به صورت کامل دگرگون خواهد شد.

شاید تنها مسئله ی نگران کننده اصلی و ناخوشایند در مورد صفحه نمایش های فوق الذکر عدم توانایی مناسب باتری های کنونی تلفن های هوشمند باشد، که باید امیدوار بود دیر یا زود راه حلی مناسب در پاسخ به این مشکل ارائه گردد.

نظر شما در این رابطه چیست و آیا فکر می کنید از اسمارت فون های دارای نمایشگر 4K در بازار استقبال خواهد شد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    آره خوبه میگم اصلا 8 کا بیارن واسه موبایل 5 اینجی .... نه ... نه 16 کا برا 5.5 اینچ بهتره ... یه باتری ماشین هم میندازیم کول پشتیمون

  • Taimaz Sanayi
    Taimaz Sanayi | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    باتری - باتــــــــــــــــــــــــری _ باتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــری
    شما اگر یه مسافرت دو روزه برید اونم با قطار - اتوبوس میفهمید گوشی هوشمند با تمام امکانات بدون باتری قوی و الـــــــــــــبـــــــــــــتـــــــه توانایی شــــــــــارژ ســـــــــــریع به هیچ دردی نمیخوره.

    قدرت باتری و تکنولوژی شارژ GS6 رو M9 یا iPhone6 داشت خدایا چی میشد؟؟!

  • عـــامـروفـسـکی
    عـــامـروفـسـکی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    هیچوقت حاضر نیستم گوشی بگیرم که شارج باطری فدای پیکسل صفحه نمایش شده باشه ترجیح میدم باطری داشتم باشم که همه جا همرام باشه تا اینکه بخوام کیفیت صفحه نمایش عالی رو داشته باشم

  • امیر پارسا
    امیر پارسا | ۲۴ فروردین ۱۳۹۴

    من توی تی وی به lcd پاناسونیک اعتماد دارم
    تمامه تی وی های دفتر و خونه هم پانا ست
    حتی اون موقع که واردات هایسنس هم میکردم و مجانی بود!
    .
    توی امارات اتفاقی تی وی شارپ رو دیدم
    واقعا wooooow این کیفیت
    دقیقا مزایای پلاسمای پاناسونیک با طراوات رنگ های lcd
    سونی و سامی و پاناسونیک جلوش تیله بازی میکنند!
    از نظر من بهترین tv دنیا رو میسازه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی