ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس رگولاتوری: توسعه شبکه نسل 3 و 4 موبایل تا کنون فراتر از تعهدات اپراتورها بوده

پس از پایان رایتل، ایرانسل و همراه اول هم شبکه تلفن همراه خود را به 3G ارتقاء دادند و مشترکان خود را از اینترنت پرسرعت این نسل بهره مند کردند. البته ایرانسل از 4 ماه پیش ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

پس از پایان رایتل، ایرانسل و همراه اول هم شبکه تلفن همراه خود را به 3G ارتقاء دادند و مشترکان خود را از اینترنت پرسرعت این نسل بهره مند کردند. البته ایرانسل از 4 ماه پیش و همراه اول به تازگی خدمات نسل چهارم همراه را بر پایه فناوری LTE راه اندازی کردند تا عقب ماندگی های چند ساله کشور در این حوزه را در حدود 6 ماه بر طرف نمایند.

البته برخی از کاربران و کارشناسان می گویند کیفیت ارائه نسل سوم و چهارم تلفن همراه هنوز به حد مطلوبی نرسیده و شبکه دو اپراتو یاد شده پایدار نیست و آن را تخلف این دو شرکت مخابراتی بر می شمارند. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا این دو اپراتور به تعهدات پروانه و موافقت نامه خود وفادار نبوده اند؟

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که اعطاکننده مجوز (پروانه) شبکه های موبایل در کشور بوده و بر نحوه فعالیت و پوشش دهی آنها نظارت می کند، بهترین مرجع برای پاسخ دادن به این پرسش است.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

به گفته رئیس این سازمان، توسعه نسل سوم و چهارم اپراتورها در تهران بر اساس مفاد الحاقیه موافقت نامه پروانه صورت گرفته و حتی فراتر از تعهدات بوده است. علی اصغر عمیدیان با تاکید بر ضرورت همکاری همه جانبه نهادها، سازمان ها و شهرداری های کشور در تأمین فضای مورد نیاز ایجاد سایت ها جهت ارائه خدمات نسل سوم و چهارم شبکه سیار، گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد شهر تهران دارای پوشش نسل 3 است که فراتر از تعهدات مندرج در الحاقیه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه الحاقیه موافقت نامه پروانه اپراتور اول در پایان اسفند ماه سال 93 ارائه شده، افزود: در حال حاضر همراه اول مطابق الحاقیه، توسعه شبکه را بر اساس مدل ارائه شده در دستور کار قرار داده و تا پایان سال 94، اکثر نقاط شهری تهران تحت پوشش شبکه 3G قرار خواهد گرفت.

او در مورد نسل پنجم موبایل نیز اظهار داشت که در سال 1393 در فرایند ارتقاء پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل سوم و بالاتر این ظرفیت در پروانه ها ایجاد شد که توسعه های آتی، با هماهنگی سازمان و کمیسیون و مستقل از مقوله فناوری باشد.

عمیدیان در ادامه گفت: به این ترتیب ظرفیت استفاده از فناوری 5G ایجاد شده اما این تکنولوژی، در سطح دنیا هنوز در مرحله مطالعه و پژوهش است و بهره برداری تجاری از آن هنوز صورت نپذیرفته. وی یکی از برنامه های سازمان در سال 1394 را مطالعه و پژوهش در خصوص 5G و ایجاد ظرفیت های مقرراتی لازم برای استفاده از آن در توسعه های آینده برشمرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • behroz
    behroz | ۲۷ فروردین ۱۳۹۴

    خوبه

  • علی
    علی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

    سلام
    چندروز پیش زنگ زدم 9990 با اپراتور که صحبت کردم در مورد تغییر طرح اینترنت گفت احتمال زیاد هفته آینده لیست طرح های جدید رو ارائه میدیم
    پرسیدم افزایش قیمت دارن؟؟؟ گفت آره داره

    اینم از همراه اول

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی