ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس استریم موسیقی اپل فراتر از Ping خواهد رفت

آخرین تلاش اپل برای تصاحب بازار موزیک دیجیتال و شبکه های اجتماعی شکست خورد. Ping در سپتامبر 2010 معرفی شد تا مردم از طریق آن بتوانند دوستان و موزیسین های مورد علاقه خود را دنبال ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

آخرین تلاش اپل برای تصاحب بازار موزیک دیجیتال و شبکه های اجتماعی شکست خورد. Ping در سپتامبر 2010 معرفی شد تا مردم از طریق آن بتوانند دوستان و موزیسین های مورد علاقه خود را دنبال کنند اما به علت عدم تمایل کاربران به آن، دو سال بعد بسته شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

حالا مدتی می شود که می شنویم آن ها قصد بازگشت به این حوزه را دارند. سرویس استریم موسیقی بیتز قرار است تابستان امسال دوباره راه اندازی شود و اپل نمی خواهد دوباره ریسک کند.

براساس اطلاعاتی که به دست 9to5mac رسیده، سرویس جدید، Apple Music نام دارد و در تمام بخش های آن، ویژگی های مرتبط با شبکه های اجتماعی دیده می شود. حتی این بار رابطه بین موزیسین ها و طرفداران شان قدی تر از گذشته هم هست.

سرویس به هنرمندان اجازه می دهد تا صفحه شخصی خود را داشته باشند تا از طریق آن نمونه های موسیقی خود، تصاویر، ویدیوها و اطلاعات مربوط به آلبوم و کنسرت ها را با طرفداران شان در میان بگذارند.

حتی یک آرتیست می تواند آثار هنرمند دیگری را برای تبلیغات بیشتر به اشتراک بگذارد. برای مثال، کانیه وست می تواند آلبوم جدید تیلور سوئیف را در صفحه اپل موزیک اش به اشتراک بگذارد.

با استفاده از اکانت های آیتونز، تمام کاربران سرویس می توانند نظر بدهند، لایک کنند و یا قطعات مورد علاقه شان را به اشتراک بگذارند اما در این شبکه خبری از پروفایل شخصی کاربران مثل پینگ نیست.

سرویس های استریم موسیقی فعلی هم دقیقا چنین ویژگی هایی را دارند اما نه در این حد با جزئیات. برای مثال، در اسپاتیفای، هنرمندان پروفایل هایی دارند که مردم می توانند دنبال کرده و یا مشترک لیست هایی شوند که آن ها منتشر می کنند.

اگر گزارش 9to5mac صحبت داشته باشد، نقشه اپل می تواند برای فیسبوک بسیار خطرناک باشد. هنزمندان می توانند همین آپدیت ها، اخبار و پست ها را در شبکه اجتماعی دیگری به نام فیسبوک انجام دهند اما کدامیک برای موزیسین ها موثرتر خواهد بود و مردم کدام را بیشتر دنبال می کنند؟ فیسبوک تنها به مقصد موسیقی توسط کاربران دنبال نمی شود اما اپل موزیک هدفی جز این ندارد.

موفقیت این سرویس قابل تضمین نیست. اگرچه اپل 3 میلیارد دلار روی Beats Music سرمایه گذاری کرد اما باید منتظر بمانیم و در ماه آینده ببینیم اپل چه نقشه هایی برای سرویس استریم موسیقی خود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • سوتابایت منتظر...
    سوتابایت منتظر... | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    امیدوارم شروع طوفانی داشته باشه!
    برای بعضی از دوستان هم طلب مغفرت دارم :| !!

    • Hacker Irani
      Hacker Irani | ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

      موفق باشی خخخخخ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی