ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آمار فروش کنسول ها در ماه آوریل اعلام شد؛ اکس باکس وان بر پلی استیشن 4 غلبه کرد

طی ماه گذشته، علاقه مردم به خرید کنسول اکس باکس وان افزایش یافته بود و دارندگان میلیون ها پلی استیشن 4 بیشتر برای کنسول خود بازی خریداری کردند. مجموع درآمدزایی صنعت بازی های ویدیویی در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

طی ماه گذشته، علاقه مردم به خرید کنسول اکس باکس وان افزایش یافته بود و دارندگان میلیون ها پلی استیشن 4 بیشتر برای کنسول خود بازی خریداری کردند.

مجموع درآمدزایی صنعت بازی های ویدیویی در ایالات متحده آمریکا، در مقایسه با آوریل سال گذشته با 3 درصد رشد همراه بود و به 595.7 میلیون دلار رسید. فروش سخت افزار با سقوط 4 درصدی به ارزش 183.9 میلیون دلار رسید اما خرید بازی های بیشتر و نرم افزارهای مرتبط، به رشد کلی آن کمک کرد.

تمایل مردم به خرید کنسول های نسل هفتمی 55 درصد کاهش یافته و کمتر کسی دیگر به سراغ پلی استیشن 3، اکس باکس 360 و Wii می رود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا آمار را به صورت تفکیکی مشاهده کنیم.

نرم افزار

  1. Mortal Kombat X - PS4, Xbox One
  2. Grand Theft Auto V - PS4, Xbox One, PC, 360, PS3
  3. Battlefield: Hardline - Xbox One, PS4, 360, PS3, PC
  4. MLB 15: The Show - PS4, PS3
  5. Minecraft - 360, PS3, Xbox One, PS4
  6. NBA 2K15 - Xbox One, PS4, 360, PS3, PC
  7. Call of Duty: Advanced Warfare - Xbox One, PS4, 360, PS3, PC
  8. Dark Souls II: Scholar of the First Sin - PS4, Xbox One, 360, PS3
  9. Super Smash Bros. - 3DS, Wii U
  10. Borderlands: The Handsome Collection - PS4, Xbox One

مهم ترین بازی هایی که این ماه منتشر شدند Mortal Kombat X و MLB 15: The Show بودند. البته نباید فراموش کرد که عرضه Grand Theft Auto V روی پی سی توانسته تاثیر به سزایی روی آمار فروش داشته باشد. البته، بیشترین میزان فروش نسخه پی سی از طریق استیم و به صورت دیجیتالی بوده، بنابراین در این جدول که فروش فیزیکی بازی ها را گزارش می کند تاثیر بسیاری نداشته.

فروش نرم افزاری بازی های نسل هشتم با 200 درصد رشد همراه بوده در حالی که مردم از بازی های کنسول های نسل هفتم، 62 درصد استقبال کمتری داشته اند. این مسئله در مورد بازار کنسول های دستی هم صادق است و مردم 32 درصد بازی کمتر خریداری کرده اند. در مجموع، بازار نرم افزار 20 درصد رشد داشته.

سخت افزار

3 ماه اول سال پلی استیشن 4 کنسول محبوب آمریکایی ها بود اما در ماه گذشته، تمایل مردم این کشور به خرید اکس باکس وان بسیار افزایش یافت، به طوری که بالاخره مایکروسافت توانست برای اولین بار در سال 2015، تاج و تخت را از سونی برای حداقل یک ماه قرض بگیرد.

فروش اکس باکس وان در آوریل 2015، نسبت به آوریل 2014، با 63 درصد رشد مواجه بوده. اما سونی هنوز به طور کلی پرفروش ترین کنسول بازی را در بازار دارد. بنابراین فروش چند هزار واحد کمتر در یک ماه، لطمه ای به اعتماد آن ها به محصول محبوب شان وارد نمی کند.

فروش 3DS نینتندو در چهار ماه ابتدایی سال 2015 نسبت به همین بازه زمانی در سال 2014 با 65 درصد رشد مواجه بوده. این رقم برای Wii U اندکی پایین تر، و روی 15 درصد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Saman
    Saman | ۶ آذر ۱۳۹۴

    فقط اتارییییی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی