ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لورآل برای تست محصولات آرایشی خود، پوست انسان پرینت می کند

از سال 2013 میلادی تاکنون شرکت لورآل محصولات آرایشی خود را روی حیوانات آزمایش نکرده است و در عوض از «پوست بازسازی شده انسان» یا تکه هایی از پوست که در محیط آزمایشگاهی کشت یافته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

از سال 2013 میلادی تاکنون شرکت لورآل محصولات آرایشی خود را روی حیوانات آزمایش نکرده است و در عوض از «پوست بازسازی شده انسان» یا تکه هایی از پوست که در محیط آزمایشگاهی کشت یافته اند برای این منظور بهره گرفته تا مطمئن شود که محصولاتش ایمن هستند.

حالا این غول آرایشی و بهداشتی فرانسوی با کمپانی Organovo همکار شده که در زمینه پرینت سه بعدی بافت های زیستی فعالیت می کند و قصد دارد با کمک آن، بافتی کاملا شبیه به پوست انسان را تولید کند و از آن برای آزمایشات خود بهره بگیرد.

اگر بخواهیم دقیق بگوییم این شرکت فرانسوی از دهه 1980 میلادی تاکنون مشغول کشت پوست بوده است و تیمی متشکل از 60 کارشناس، سالانه 100 هزار تکه پوستی را (که مجموعا مساحتی برابر با 5 متر مربع دارد) در آزمایشگاه آن واقع در لیون فرانسه می سازند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر لورآل تکه های پوست اهدایی مورد نیازش را از جراحان پلاستیک می گیرد و سپس با شکستن آنها به سلول های منفرد، این نمونه ها را مجددا در آزمایشگاه کشت داده و مساحتشان را به 0.5 سانتی متر مربع می رساند.

کل این فرایند یک هفته طول می کشد اما به لطف پلتفرم پرینت بافت های زیستی شرکت NovoGen می تواند با سرعتی به مراتب بیشتر صورت بگیرد.

دستگاه مورد استفاده این شرکت از یک جفت هد پرینتری بهره می گیرد که یکی برای جابجایی سلول های انسانی و دیگر برای انتقال زنجیره های پلیمری جاذب آب مورد استفاده قرار می گیرند تا از این طریق نمونه های پوستی با مقیاس تجاری تهیه گردند.

این پروژه هم اکنون در مرحله برنامه ریزی قرار دارد اما در صورت عملیاتی شدن، شرکت لورآل حقوق انحصاری استفاده از نمونه های پوست تولیدی را در محصولات مراقبت پوستی غیر تجویزی دریافت خواهد کرد.

از طرف دیگر، Organovo نیز حق دارد که این نمونه ها را برای ساخت داروهای تجویزی و تست اثرات جانبی آنها و همچنین پیوند بافت های زنده به فروش برساند.

ناگفته نماند که پیشتر، شرکتی به نام Merk نیز برای پرینت بافت های کبد و کلیه (که نخستین نمونه از آنها احتمالا در سال آینده آماده خواهد بود) از این پرینتر استفاده کرده، اما براساس گزارشات، این نخستین باری است که صنعت زیبایی از تکنولوژی یاد شده برای تولید محصولاتش بهره می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Vilpi
    Vilpi | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    لوریال درسته، دقیقا لو (مثل لو رفتن چیزی) + ریال (همون واحد پول خودمون) البته این انگلیسیشه، فرانسویش که لو + یه چیزی بین ه و خ + یال هست. کلا من نیمیدونم این لو ر ال از کجا اومده که تو ایران همه میگن!

  • xoder
    xoder | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خدا رو شکر ! دیگه از خرگوش و میمون استفاده نمیکنن ...
    من 2 دو تا خرگوش لوپ هلندی دارم خیلی دوستشون دارم ...
    و بعد اینکه تصاویر استفاده از خرگوشها برای انجام تست لوازم آرایشی رو دیدم تا چند روز مریض شدم :|
    اینجاست که باید قدر دانشمندارو دونست ...

  • maryam
    maryam | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عالی بود مریم جان

  • سوتابایت منتظر...
    سوتابایت منتظر... | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    فوقالعاده جالب!!

مطالب پیشنهادی