ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تولید پوست مصنوعی با پشتیبانی از بازخورد لمسی توسط محققان سوییسی
تکنولوژی

تولید پوست مصنوعی با پشتیبانی از بازخوردهای لمسی

محققان سوییسی موفق به تولید پوست مصنوعی و انعطاف پذیری شده اند که با پشتیبانی از بازخوردهای لمسی می توان از آن در واقعیت مجازی و موارد پزشکی استفاده کرد. [digipullqoute place="left"]بازخوردها در قالب 100 ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ مهر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

محققان سوییسی موفق به تولید پوست مصنوعی و انعطاف پذیری شده اند که با پشتیبانی از بازخوردهای لمسی می توان از آن در واقعیت مجازی و موارد پزشکی استفاده کرد.

بازخوردها در قالب 100 پالس در هر ثانیه به کاربر منتقل می شوند

پوست مصنوعی مذکور از سیلیکون و الکترودهای انعطاف پذیر تشکیل شده و توسط موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان سوییس (EPFL) ساخته شده است. به دلیل برخورداری از خاصیت ارتجاعی می توان پوست مصنوعی مذکور را به دور انگشتان نوک یا مچ دست کاربر پیچید و بازخوردهای لمسی را در قالب فشار یا ویبره دریافت کرد. همچنین چند سنسور در آن تعبیه شده که با تشخیص تغییر شکل یا دفرمه شدن شدت بازخوردها را تغییر داده و آنها را به واقعیت نزدیک تر می کنند.

«Harshal Sonar»، محقق ارشد در ساخت پوست مصنوعی و یکی از پژوهشگران موسسه مورد بحث در مورد این پوست مصنوعی می گوید:

«این اولین باری است که موفق به ساخت یک پوست مصنوعی با سنسور و فعال کننده می شویم. این دو فاکتور به ما کمک می کنند تا یک سیستم کنترلی جامع به وجود آورده و بازخوردهای دریافتی توسط کاربر را دقیق تر و مطمئن تر کنترل کنیم. از این پوست مصنوعی می توان در مصارف پزشکی و برای آگاهی از میزان هوش بیمار از محیط اطراف خود نیز استفاده کرد.»

پوست مصنوعی جدید با پشتیبانی از بازخوردهای لمسی

باید به خاصیت ارتجاعی بسیار بالای پوست مصنوعی مذکور نیز اشاره کرد به طوری که می توان آن را تا چهار برابر طول اصلی خود کش آورد که استفاده روزمره از آن را میسر کرده و بیمارانی که حس لامسه خود را از دست داده اند می توانند از آن بهره مند شوند. علاوه بر مصارف پزشکی می توان به کمک آن محتواهایی طبیعی تر برای واقعیت مجازی تولید کرد.

«Sonar» می گوید او و تیمش در قدم بعدی قصد دارند یک نمونه آزمایشی کاملاً پوشیدنی برای استفاده در مراکز توانبخشی و همچنین به کارگیری در واقعیت افزوده و مجازی تولید کنند. از این نمونه آزمایشی در دانش علوم اعصاب یا نوروساینس (Neuroscience) برای شبیه سازی بدن انسان نیز استفاده شده و محققان می توانند فعالیت های فعال مغزی در آزمایشات رزونانس مغناطیسی را مطالعه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی