ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به فیلیمو؛ مشاهده آنلاین فیلم و انیمیشن HD

صبا ایده جزء پیشگامان راه اندازی سرویس های اینترنتی در ایران است که همواره نامش با واژه "اولین" همراه بوده؛ اولین شبکه اجتماعی ایرانی (کلوب)، اولین سرویس اشتراک گذاری ویدئو (آپارات) و حالا اولین سرویس پخش فیلم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

صبا ایده جزء پیشگامان راه اندازی سرویس های اینترنتی در ایران است که همواره نامش با واژه "اولین" همراه بوده؛ اولین شبکه اجتماعی ایرانی (کلوب)، اولین سرویس اشتراک گذاری ویدئو (آپارات) و حالا اولین سرویس پخش فیلم و انیمیشن به صورت آنلاین.

آپارات فیلیمو در بهمن ماه سالی که گذشت، کار خود را رسما آغاز نمود و حالا پس از طی حدودا سه ماه تجربه اش در پلتفرم موبایل نیز ممکن گشته. اپلیکیشن سرویس یاد شده به تازگی در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته که در ادامه نگاهی بر قابلیت های آن خواهیم داشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

اپلیکیشن موبایل آپارات فیلیمو، درست مثل وبسایت اصلی از ترکیب رنگ های زرد و سفید در رابط کاربری بهره جسته و طراحی متریال را الگوی قالب بندی خود قرار داده است.

هر چند رابط کاربری فیلیمو ساده، سبک و مناسب اینترنت ضعیف کشور طراحی شده، اما سادگی بیش از حد آن هم در ذوق کاربر می زند. در محیط فیلیمو عملا ظرافتی در طراحی نمی بینید و می توان گفت که مجموعا با رابط کاربری خشک و زمختی مواجه هستید.

در هر صورت، در صفحه اصلی فیلیمو می توانید فیلم و انیمیشن های برگزیده سرویس را در دسته های مختلف به همراه یک اسلاید شو از جدیدترین آثار آپلود شده را در بالای صفحه مشاهده کنید.

Filimo 2

تا این لحظه حدودا 1300 فیلم ایرانی، فیلم های خارجی دوبله شده، انیمیشن و مستند را می توان به طور آنلاین از فیلیمو مشاهده کرد که 34 عدد از آنها HD هستند. با کلیک روی هر رسانه، توضیح کوتاهی از آن را مشاهده خواهید کرد و در همین بخش، با فشردن دکمه پلی به منوی پخش منتقل می شوید و صفحه به حالت افقی درخواهد آمد. حالا می توانید فیلم را ببینید، آن را متوقف کرده یا به جلو و عقب ببرید.

فیلیمو کیفیت پخش را به طور لحظه ای و نسبت به سرعت اینترنت کاربر تنظیم می نماید، بنابراین اگر وضعیت شبکه جالبی ندارید بهتر است که به سراغش نروید. به غیر از مواردی که گفته شد، فیلیمو کار دیگری انجام نمی دهد و در واقع چیز دیگری در چنته ندارد.

هر چند که با وجود نوظهور بودن چنین سرویسی در ایران، مقایسه آن با سرویس های خارجی چندان منطقی نیست، اما مطمئنا گنجاندن امکاناتی همچون تنظیم روشنایی فیلم در حال پخش، نمایش آیکن باتری، قرار دادن توضیحات کافی برای هر فیلم (از جمله سال ساخت، نام کارگردان، بازیگران و ...) و امکان امتیازدهی و نظرگذاری برای توسعه دهنده کار چندان مشکلی نبوده که حالا هیچ کدام را در فیلیمو نمی بینیم.

در اپلیکیشن فیلیمو خبری از ورود به حساب کاربری نیست، بنابراین کلیه محتوای موجود در آن با کلیک روی آیکن اپ برای همگان در دسترس خواهد بود. این موضوع شامل فیلم های ترسناک، خشن و مناسب بزرگسالان هم می شود و عجیب است که هیچ گونه هشداری برای نامناسب بودن تصاویر برای کوچکترها یا محدودیت دسترسی به آنها را در فیلیمو نخواهید دید که امیدواریم در نسخه های بعدی برای آن چاره ای اندیشیده شود.

اما در مجموع، عملکرد فیلیمو را در بحث نمایش آنلاین تصویر می توان قابل قبول توصیف کرد. مطمئنا در آینده با رفع محدودیت ها، افزودن به امکانات و تکمیل آرشیو، فیلیمو می تواند به مهم ترین مرجع آنلاین ایرانی برای مشاهده فیلم و انیمیشن تبدیل گردد.

آپارات فیلیمو

آپارات فیلیمو

سازنده: شرکت صبا ایده قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 6.9 / 2.1 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • Mohammad Hedayati
    Mohammad Hedayati | ۱۰ آذر ۱۳۹۷

    اشتراک فیلیمو یکم گرونه ولی با کد تخفیف اش که توی تخفیفان هست خیلی ارزونتر میتونید مشترک بشین ولی بدون تخفیف خیلی نمی صرفه

  • ram...
    ram... | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

    یکی بگه اگه بخام به صورت انلاین ببینم چهقدر حجم اینترنتی میبره؟؟ راهنمایی کنیییییییید

    • mohammad.zav
      mohammad.zav | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

      به اندازه دانلود فیلم شاید کمی بیشتر شاید کمی کمتر برای 720 از 500 تا 1 گیگ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی