ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

آیا سیستم یکپارچه و هوشمند iOS 9 نسبت به کورتانا و Google Now دارای برتری است؟

iOS ۹ امسال تغییرات رنگارنگی را به خود ندید و یکی از بزرگترین ویژگی هایش را صرفا می توان هوشمند تر شدنش دانست. با استفاده از آنچه اپل نامش را «proactive assistance» می گذارد، آیفون و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

iOS ۹ امسال تغییرات رنگارنگی را به خود ندید و یکی از بزرگترین ویژگی هایش را صرفا می توان هوشمند تر شدنش دانست. با استفاده از آنچه اپل نامش را «proactive assistance» می گذارد، آیفون و آیپدهای این شرکت اکنون قابلیت های جدیدتری یافته اند و می توانند پردازش کامپیوتری خود را به شکل هوشمند تری انجام دهند.

در  iOS 9، سیری و Spotlight رابطه ای بسیار تنگاتنگ خواهند یافت و اپل اذعان دارد پایه اصلی هوشمند تر شدن پلتفرمش، در همکاری بیش از اندازه ی این دو بخش با هم نهفته شده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برخی از این ویژگی های هوشمند، به نحوه ی پیشنهاد اپلیکیشن ها در شرایط خاص و زمانی ویژه از روز مربوط می شوند، اینکه تا رسیدن به قرار بعدیتان، با توجه به وجود ترافیک چقدر مانده است، و البته اینکه اکنون Spotlight می تواند به شکل کارا تری در خدمت شما باشد و مخاطبین مورد نظرتان را در کسری از ثانیه به شما نمایش دهد.

اپل می گوید پلتفرم جدیدش به حدی باهوش است که می تواند پیش از اینکه بخواهیم، به ما پیشنهاد های لازم را ارائه دهد. این کار البته توسط خوانده شدن ایمیل ها، اپلیکیشن های نصب شده بر روی iOS و همچنین لیست مخاطبین در تلفن همراه کاربر صورت می گیرد.

ویژگی های جدید iOS به هیچ عنوان برای کاربران اندروید و ویندوز جدید نیستند.

نکته ی قابل توجه اینکه ویژگی هایی که شب گذشته در کنفرانس WWDC توسط اپل معرفی شدند، به هیچ عنوان برای کاربران ویندوز و اندروید جدید نیستند. شعاری مانند «پیشنهاد، قبل از اینکه بخواهید» به شکل عجیبی به Google Now شباهت دارد. از طرف دیگر کورتانا که در سال جاری به موبایل های مبتنی بر ویندوز ۱۰ راه پیدا خواهد کرد نیز از همین قابلیت ها برخوردار است. البته اپل پیشبینی کرده بود که از طرف رسانه ها برای وجود این نوع شباهت ها مورد حمله قرار خواهد گرفت و به همین دلیل نیز شب گذشته اذعان داشت که قابلیت های هوشمند کورتانا و Google Now حاصل پردازش ابری و اتصال به اینترنت آن دو هستند در حالی که پرواکتیو به شکل بومی هوشمند سازی گشته و نیازی به پردازش ابری برای دست یافتن به پیشنهاد های هوشمندانه ندارد.

به نقطه ای می رسیم که می پرسیم در نهایت تفاوت های هر سه دستیار در سه پلتفرم موبایل چه بوده و چه نوع برتری را نسبت به هم دارند؟ حقیقت این است که شباهت هر سه پلتفرم با هم در زمینه هوش مصنوعی به شکل انکارناپذیری زیاد است و اپل صرفا توانست خود را به رقبا برساند؛ دست کم اگر بخش تکنیکی ماجرا را در نظر نگیریم.

iosVSgooglenowVScortana-w600

هر سیستم برتری هایی نسبت به دیگری دارد. گوگل اپلیکیشن های شخص ثالث را در آغوش می کشد، مایکروسافت در دستیار صوتی خود یک شخصیت بامزه را جای داده، اپل هم می گوید که خبری از پردازش ابری نیست و iOS ۹ می تواند به شکل بومی، قابلیت های هوشمند را در اختیار کاربران بگذارد. به هسته ی فعالیت هر سه پلتفرم که نگاه می کنید، همه قصد دارند تا یک کار را انجام دهند: هوشمند و کارا تر کردن تلفن همراه مورد استفاده توسط کاربر.

اپل اگرچه تازه به رقبا رسیده اما به هر حال پیشرفت های بزرگی را پشت سر گذاشته؛ سیری قبلا صرفا می توانست برایتان یادآور یا آلارم ثبت کرده و به سایر فعالیت های ساده بپردازد اما اکنون سیستم یکپارچه و هوشمند iOS 9 قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربران می گذارد که آن را واقعا تبدیل به یک دستیار پویا در زندگی کاربران می کند. قابلیت هایی که به احتمال زیاد کاربران اندروید را به تعجب وا نخواهد داشت اما طرفداران iOS را هیجان زده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • pasha.ir
    pasha.ir | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    منم هرچی میگردم چیز جدیدی نمیبینم
    خیلی ها رو اصلا تو گلکسی اس 2 داشتم
    به قول بعضیا اینا واس ما خاطره س.اپل هم رفت تو کار الهام گیری از گوگل و اندروید

    • Hamidrezas
      Hamidrezas | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

      این که دنبال چیز جدید بودی نشون میده اپل همیشه نواوری داشته و الان که چیز کمی برای نشون دادن داشت کمی عجیب میاد براتون.وگرنه به حرف من و شما نیست که بگیم نواوری نداره و شرکت خوبی نیست. امار فروش محصولات نشون میده مردم علاقه مند به چه شرکتی هستن.

  • Amir KH
    Amir KH | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    یه مقدار تحقیقم چیز بدی نیست به خدا. ( Caller ID - Cortana ) :|

  • electric guitar سابق
    electric guitar سابق | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    خب این یه review اولیه از ios 9 از دیدگاه یه طرفدار اندروید
    1-از لحاظ استیبیلیتی فعلا که مشکلی ندارم
    2-دستگاه الان خیلی داغه که همیشه تو ورژن های بتا اینو دیدیم و خواهیم دید
    3-انیمیشن اومدن بیرون از اپ ها و وارد اونها شدن بی دلیل خیلی طولانی شده
    ویژگی مولتی تسک افتضاحه . اصلا اونجوری که باید باشه نیست
    تست ها رو ایپد ایر 2 هست

    • electric guitar سابق
      electric guitar سابق | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

      تعداد اپلیکیشن هایی که قابلیت مولتی تسک رو دارن خیلی کمه
      اپ هایی که ماله خود اپل نیستن یه قسمت از اپت حذف میشه تا یه سری اپ محدود اون کنار باز بشه
      دو تا اپم همزمان اجرا نمیشن که این افتضاحه

      • Hamidrezas
        Hamidrezas | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

        اسمش روشه بتا اونوقت شما اومدی داری راجبش نظر میدی؟ :|
        تو نسخه نهایی هم سرعتش میره بالا و هم دوتا اپ همزمان اجرا میشن نگران نباش
        انیمیشن ها هم درست میشن تو بتا ها سرعت همه چی کنده
        در نتیجه ios 9 ایرادی نداره تا اینجا

  • مهران م.
    مهران م. | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    مهم نیست شرکتی از شرکت دیگه الهام بگیره یا به قول معروف تقلید کنه؛ مهم اینه که اگه الهامی صورت گرفته باشه، به بهترین و کامل‌ترین و کاربردی‌ترین شکل و البته بدون عجله‌ی خاصی صورت بگیره. این عجله نکردن اپل تو ارائه خیلی از سرویسا و... رو خیلی دوست دارم. و مطمئن باشید (۱۰۰ درصد) خیلی از چیزایی که اپل معرفی می‌کنه - که خیلی از شماها فکر می‌کنید تقلید شده- سال‌ها قبل پروژه‌ی طراحی و ساختش شروع شده بوده و حالا بی‌عجله روی مثلا آی‌او‌اس ۹ پیاده شده. سیستم‌عاملی مثل اندرویید رو در نظر بگیرید؛ مملو از امکانات و شخصی‌سازی‌ها... چیزایی که بعد از مدتی دور ریخته می‌شن به خاطر عدم کاربردی بودن. حالا اپل میاد چنتا از این ایدهایی که گوگل و... استفاده می‌کنن، روی سیستم‌عاملای خودش پیاده می‌کنه... شاید ۱۰ درصدش تقلید باشه... یا اصلا بیشتر... بقیش مهندسی و طراحی می‌خواد؛ کپی/ پیست که نمیشه کرد!
    ممنون از گوگل و مایکروسافت که باعث شدن اپل هم از مسابقه عقب نمونه... ؛)

  • سوتابایت منتظر...
    سوتابایت منتظر... | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    راضیم ازش!! ماکروسافتی های و گوگلی های عزیز شکایت نامه های خود را به آدرس زیر پست کنید.
    1 Infinite Loop, Cupertino, California
    زمان کنفرانسم بد موقعی باید بندازن قبل بیلد این همه شک و شبه پیش نیاد!!

    • trerovel
      trerovel | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

      نمک دون فعلا ماله تو دست گرفتی پاک میکنی. وقتی کاله رو انداختی حرف بزن

  • مهدی
    مهدی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    الان دیگه کورتانا میخواد به همه پلفرمها نفوذ کنه و این یکی از جنبه های مثبت رقابت کورتانا با بقیه ست. تو این مدت کوتاه هم خیلی خوب پیش رفته. تو نسخه ویندوز 10 بهتر هم خواهد شد.

    ولی زمانی که سیری اومد رو آیفون خیلی حال کردم و 1 سال فقط ذوق زدگیم طول کشید :)

    • Mr. Nick
      Mr. Nick | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

      یه چیزی هست مشخصه کورتانا روی اندروید و ios برای تنظیمات آلارم و … داخلی os به خوبی منشی پیش فرض نیست. خیلی ها بیشتر برای تجربه جدید نصب میکنن البته بجز کاربردا کورتانا تو وب
      (با نگاهی بدبینانه به اجازه دسترسی ها کورتانا )
      .
      ولی مایکروسافت برای آپ هاش مثل اوت لوک، آفیس، اسکایپ و… نیاز به یک منشی داره برای بهتر شدن تجربه کاربری آپ ها . حالا به هر ترفندی شده کاربرا نصب کنن

      • Mr. Nick
        Mr. Nick | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

        مثلا شما دوست نداشتی موقع جام جهانی کورتانا یه تست بکنی حالا ما فقط یه فوتبال بیشتر پیگیری میکنم. اما آمریکای ها که سه چهار تا رشته رو …
        اصلا همین قابلیت خوش تیپی ( http://how-dude.me ) گوشی بگیری جلوت بگی تیپم چطوره :)
        .
        اینا گفتم اصلا برای اینکه بهونه شه برای نشون دادن این کاریکاتور جالب قابل تعمل http://goo.gl/5TFGmS

        • Mr. Nick
          Mr. Nick | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

          اینم کاریکاتور

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    اونجور که من دیدم واقعا اپل دیشب هیچی نداشت .............

    • zoroastrian
      zoroastrian | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

      شاید کانال رو داشتید اشتباه نگاه می کردید .!

    • امیرپارسا
      امیرپارسا | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

      حتما داشتی جم نگاه میکردی!
      ؛)

  • مسعود
    مسعود | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    یکی نیست به مایکروسافت بگه همه دارند تقلید می کنند ، تو هم یه کم از اندروید و ای او اس تقلید کن و ویندوزفون رو بهتر کن .

    • mohammadmj
      mohammadmj | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

      دوست عزیز اندروید و ios کاملا از ویندوز دسکتاپ کپی شدند چیو کپی کنه .. مایکروسافت داره بستر سازی می کنه که یک طراحی جدید رو معرفی کنه چند سال دیگه طبق معمول شرکت های دیگه از این طراحی کپی می کنند . نمیدونم یادت هست وقتی ویندوز 8 اومد چقدر سایت ها طراحیشون فلت شد . دقیقا ویندوز 10 هم بیاد همین اتفاق تکرار میشه .........................

      • iGALAXY
        iGALAXY | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

        خوب شد گفتی !
        #مضحک

      • امیرپارسا
        امیرپارسا | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

        بعد چرا متخصصان مایکی لالا بودن و از خودشون کپی نکردن تا امروز به این حال زار بیفتن؟!
        اهان مدیرعامل مایکی گفته بود هیچکس پول نمیده ایفون بخره!
        مدیر اینقدر بی سوا د؟!!

  • رضا
    رضا | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    لینک کم کیفیت و کم حجم کنفرانس
    http://180upload.com/sqlp69zpjklp

  • مهران
    مهران | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    ها ها ها ها...
    فکر کردید فقط خودتون بلدید تقلید کنید مایکروسافتی و گوگلی‌ها!!
    ما تقلید میکنیم که هیچ، بهتر از نسخه اصلش می‌سازیم!! دوباره اختراعش می‌کنیم!! ها ها ها....
    <تیم اپل>
    ‌: ))))))

    • zoroastrian
      zoroastrian | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

      :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی