ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویری قدیمی مربوط به نسخه نهایی آکیلس ریفت فاش شدند

آکیلس اکنون خود را برای نمایشگاه E3 آماده می کند و تصمیم دارد در تاریخ ۱۱ ژوئن نیز یک کنفرانس خبری را در همین رابطه برگزار نماید. این کمپانی در وب سایت خود، شمارش معکوسی برای نمایشگاه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

آکیلس اکنون خود را برای نمایشگاه E3 آماده می کند و تصمیم دارد در تاریخ ۱۱ ژوئن نیز یک کنفرانس خبری را در همین رابطه برگزار نماید. این کمپانی در وب سایت خود، شمارش معکوسی برای نمایشگاه یاد شده را آغاز کرده بود اما اکنون خبر می رسد که برخی از طرفداران و علاقه مندان به هدست های واقعیت مجازی، موفق شده اند در اعماق کدهای سایت آکیلس، به برخی تصاویر دسترسی پیدا کنند که گمان می رود به نسخه نهایی که به دست مصرف کنندگان خواهد رسید، بی شباهت نیستند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این تصاویر شامل یک هدست، یک دوربین، یک «vrOS» و البته یک کنترل کننده ی دیوایس که به شکل ریموت کار می کند. داستان زمانی جالب تر می شود که یکی از موسسان کمپانی آکیلس به نام Palmer Luckey، به صراحت عنوان کرده که این تصوایر، واقعی هستند اما هنوز هم مشخص نیست که این تصاویر متعلق به نسخه ی نهایی هدست مجازی کمپانی یاد شده خواهند بود یا خیر.

Luckey در وب سایت Reddit می نویسد: «این تصاویر مربوط به یک کانسپت قدیمی تر از آکیلس ریفت هستند که به شکل اشتباهی در سایت قرار گرفته اند. از دیدنشان لذت ببرید اما در نهایت این تصاویر شباهت زیادی به نسخه ی نهایی ندارند. »

oculusleak2.0-w600

oculusleakcompare.0-w600

البته یک تفاوت عمده میان آنچه تا کنون دیده ایم و تصاویر فاش شده وجود دارد؛ در تصویر فاش شده یک دوربین در بخش پایینی Rift دیده می شود و با توجه به زاویه ی رو به پایینش، انتظار می رود که به جز دوربین، در اصل کار یک سنسور برای ردیابی حرکات دست را نیز انجام دهد. این دوربین یا سنسور در تصاویر رسمی که از طرف آکیلس منتشر شده اند، وجود ندارد.

cmhcD18.0-w600

متاسفانه هیچ قیمتی به همراه تصاویر فاش نشده و همچنان مشخص نیست محصول نهایی برای خریدار چه هزینه ای در بر خواهد داشت. هرچند این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که خرید یک هدست Rift به همراه یک کامپیوتر که بتواند به شکل درستی آن را پشتیبانی کند، هزینه ای ۱۵۰۰ دلاری را در بر خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    تنها مزیتش نسبت به واقعیت مجازی های قبلی اون دوربینشه که باعث میشه از این گجت همه جا استفاده کرد
    فکرشو بکن تو خیابون رو چشات باشه همه میگن طرف دیوونست

    • Google I/O 2015 = WWDC 2014
      Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

      يادتون باشه چند سال قبل همچين هدستي را براي اپل متصور بودم و گفتم ايدش را از گجتي كه سال ٢٠٠٦ تو اينترنت بود گرفته بودم و تو اون گجت تخيلي محصول اپل بود كه همه اين موارد وجود داشت !! اسمش هم نسل جديد آيپاد گذاشته بود چون قبل از آيفون بودش !!!
      ايده واقعيت مجازي بر خلاف تصور يك عده بسيار قديمي هست ! البته نه به قدمت بيش از نيم قرني تبلت !

    • Google I/O 2015 = WWDC 2014
      Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

      يا بايد دوربين داشته باشه براي محيط بيرون و يا بايد شفاف باشه كه به نظرم اين مدلها كه دوربين دارند براي ديد بيرون بسيار بهترند تا عينكهاي اسباب بازي مثل گوگل كه اون هم طرحش و از بقي اسكي رفته بود مثل بقيه كارهاش !!
      قبلا هم گفته بودم ميترسم روزي بفهمم موتور جستجويش را از هم از يكي اسكي رفته باشد !!!!
      مشكل اين وسايل اينه كه هماهنگي شديدي بايد داشته باشند !

    • Google I/O 2015 = WWDC 2014
      Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

      هماهنگي براي اينكه شخص حالت تحوع بعد از استفاده نداشته باشد ! و اينكه اين حوزه اي هست كه شديدا اپل ميتونه توش تخصصش بكار بيادش و با اومدنش انقلابي بزرگتر از آيفون داشته باشد ! قبل از تبلت اپل منتظر همچين وسيله اي از اپل هستم ! منتها ايراد اپل اينه كه تا محصولي براي كاربر آماده نباشه نميده دست مشتري !
      تو شهر كورها تك چشم هم پادشاه است و اپل از نظر من همون تك چشم هستش

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

    آخه وقتي ٤ تا نرم افزار براي بهره گيري ازش نيست ! نه فروشگاهي به سبك اپل هست براش و نه پشتيباني بي نظير روي محصولات اپل و پشتيباني نرم افزاري توسعه دهنده ها هم نيستش از همين حالا شكست خورده است
    تازه به اينها اضافه كنيد يك سخت افزار قدرتمند جدا كه بايد بهش وصل بشه !! حتما سيستم عامل هم ميخوان هنگرويد و بهش وصل كنند !! :D
    فيسبوك خودش جوكه شركتهايي هم كه ميخره همگي جوك هستند ! اصلا براي من دو ريال نه فيسبوك و گوگل و واتس اپ ارزش داشتندند و نه خواهند داشت ...

مطالب پیشنهادی