ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن 4 و ویچر 3 پرفروش ترین های ماه گذشته بودند

با فروش 4 میلیون نسخه ای The Witcher 3: Wild Hunt و عرضه عنوان انحصاری جدید نینتندو برای کنسول Wii U به نام Splatoon، مجموعا حال و روز بازار بازی های ویدیویی قابل قبول به ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

با فروش 4 میلیون نسخه ای The Witcher 3: Wild Hunt و عرضه عنوان انحصاری جدید نینتندو برای کنسول Wii U به نام Splatoon، مجموعا حال و روز بازار بازی های ویدیویی قابل قبول به نظر می رسد.

در حالی که پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در این ماه چندان فضایی برای رقابت نداشته اند اما این پلی استیشن 4 بود که بیشتر مورد پسند مردم جدید قرار گرفت. در نتیجه سونی یک بار دیگر تاج و تخت را پس گرفت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جنگ کنسول ها

xone_ps4

ماه گذشته، مایکروسافت توانست کنسول بیشتری نسبت به سونی بفروشد. علت آن هر چه که بود مشخص نیست اما برای دومین ماه متوالی تاثیر گذار نبود.

از نوامبر سال 2013 که هر دو کنسول به بازار عرضه شده اند تا کنون، اکس باکس وان تنها در طی سه ماه توانسته از پلی استیشن 4 در خاک آمریکا، کشور خودش پیشی بگیرد. در حالی که هنوز رقمی از میزان اکس باکس وان های فروخته شده مطرح نیست، سونی در پیام تشکر خود اعلام کرد پلی استیشن 4 بیش از 20 میلیون واحد فروش داشته است.

پرفروش ترین بازی های ماه

splatoon1

سال گذشته در ماه مه، دو بازی بزرگ Watch Dogs و Mario Kart 8 منتشر شدند و به خوبی توانستند در بازار رقابت کرده و بفروشند. اما امسال، میزان فروش بازی های تازه ورود به بازار 55 درصد کمتر بود.

این ماه احتمالا ماه فوق العاده ای برای نینتندو بوده. علاوه بر اینکه Splatoon در رتبه پنجم قرار گرفته، Super Smash Bros نیز هنوز در لیست ده بازی پرفروش آمریکاست. مجموع این اتفاقات سبب شده که فروش کنسول Wii U نیز افزایش پیدا کند.

  1. The Witcher 3: Wild Hunt - PS4, Xbox One, PC
  2. Mortal Kombat X - PS4, Xbox One
  3. Grand Theft Auto 5 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  4. Minecraft - Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4
  5. Splatoon - Wii U
  6. Call of Duty: Advanced Warfare - PS4, Xbox 360, Xbox One, PS3, PC
  7. NBA 2K15 - Xbox 360, PS4, Xbox One, PS3, PC
  8. FIFA 15 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, Wii , 3DS, Vita
  9. MLB 15: The Show - PS4, PS3
  10. Super Smash Bros. - 3DS, Wii U

روند کلی بازار

مجموعا، صنعت بازی های رایانه ای نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش درآمد داشته. سهم بازار سخت افزار 18 درصد و سهم بازار نرم افزار 25 درصد اعلام شده.

تنها شاخه ای که شاهد پیشرفت بود، بخش لوازم جانبی بوده است. از این بابت باید نینتندو را مورد تقدیر قرار داد که با Amiibo ها سبب شده بازار لوازم جانبی با 73 درصد رشد، افول 18 و 25 درصدی سخت افزار و نرم افزار را جبران کند. البته مسلما تمام این رقم مربوط به نینتندو نیست و دیگر شرکت ها نیز سهم خود را در آن دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • ali
    ali | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

    سلام دوستان لطف یکی بیزحمت به ایمیل من پیام بده کدوم کنسول مناسبه دلیل برتری هرکدوم بگه من شدیدا بین نسل هشتمی هاموندم(pesقویتره،x oneامکانات وسیاستدهای جدید)ممنونali.tajali110@gmail.com

  • .mehdi_logoz
    .mehdi_logoz | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

    اغا پس این پلی4 هک نشد.بخدا از زندکی خسته شدم اخه به چه امیدی زندگی میکنیم ما.خدایا ناشکر نیسم قربونت برم ولی یه حرکتی معجزه ای چیزی!!

  • BOZORG# :)
    BOZORG# :) | ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

    چرا کامنت ها تایید نمیشه :| دیروز هم کامنتمو پاک کردن چون گفته بودم 4K از طریق اپدیت به دوربین های سونی اضافه شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی