ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هیوندای پتنت شناسایی خودکار سرعت گیر توسط خودرو را به ثبت رساند

کمپانی هیوندای به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که سرعت گیر های موجود در خیابان و جاده ها را شناسایی نموده و بر همین اساس اخطارهایی را به راننده می فرستد. شرکت خودروساز یاد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

کمپانی هیوندای به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که سرعت گیر های موجود در خیابان و جاده ها را شناسایی نموده و بر همین اساس اخطارهایی را به راننده می فرستد.

شرکت خودروساز یاد شده برای به تحقق رساندن این منظور، از GPS موجود در خودروهایش بهره برده و از یک دوربین علاوه بر سنسورهای متعدد نیز استفاده خواهد کرد. به واسطه سخت افزارهای یاد شده و همچنین نرم افزار تعبیه شده در خودرو، اتومبیل های جدید هیوندای خواهند توانست به راحتی سرعت گیر های موجود در پیش روی خود را تشخیص داده و ارتفاع، عرض و همچنین انحنای آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

در نتیجه ی این تجزیه و تحلیل، نرم افزار موجود در اتومبیل سرعت مناسب برای رد شدن از روی سرعت گیر را محاسبه می کند. در همین حالت، اگر راننده با سرعت بیشتری قصد گذر کردن از سرعت گیر را داشته باشد، خودرو به وی اخطار می دهد که سرعت او بیش از حد معمول برای این سرعت گیر بوده و ممکن است به خودرو آسیب وارد شود.

حقیقت این است که چنین تکنولوژی برای انسان ها چندان هم کاربردی نخواهد بود و بعید است توجه زیادی به آن شود، اما در صورتی که از همین تکنولوژی در خودروهای خودران استفاده گردد، می توان امیدوار بود عمر برخی از قطعات موجود در خودرو افزایش چشم گیری یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

    مرسدس بنز توی s class سیستم تعلیق تطبیقی داره که چاله ها و پستی بلندی های زمین رو پیدا میکنه و بسته به اون سیستم تعلیق رو کنترل میکنه. این کار فکر کنم موثر تر باشه

  • منصور
    منصور | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

    اولین چیزی که موقع دیدن این پست به ذهنم رسید، پتنتی مرتبط با کیاموتورز بود ولی بعد در کمال تعجب دیدم که متعلق به هیوندای هست.
    دوستانی هم که هی میگن بگیم کیا-هیوندای آیا توجه دارن که نصف خودروسازهای امریکایی یجورایی یکین؟ خودروسازهای مطرح اغلب کشورها همینن دوستان ولی این دلیل نمیشه که اسماشونو باهم جمع کنیم.
    و اما مورد دیگه در مورد این پتنت اینکه به‌نظرم واژه "مانع" یا "دست‌انداز" خیلی بهتر از سرعت‌گیر باشه چون توی کشورهای دیگه سرعت‌گیرها موانع خیلی کوچکی هستند که با تعداد زیاد و پشت هم توی مسیر نصب میشن که با ایجاد لرزش راننده‌رو وادار به کاهش سرعت می‌کنند و اصطلاحا بهشون Speed Breaker میگن اما پتنتی که ثبت شده، مربوط به Speed Bump یا Speed Ramp هست که معمولا توی ایست‌های بازرسی یا اماکن خاصی نصب میشن تا راننده به سرعت تقریبا ۰ برسه و خودروی خودشو متوقف کنه.
    البته قدیم‌ها از این‌ها توی کشورهای اروپایی به‌عنوان سرعت‌گیر استفاده میشد که با ورود نسل‌های بعدی خودروها مجبور به حذفشون شدن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی