ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Flir One آشنا شوید؛ گجتی که اسمارت فون را تبدیل به دوربینی حرارتی می کند

دوربین های تلفن های هوشمند این روزها به شدت قدرتمند شده اند. نمونه ای که اکنون در موبایل شما تعبیه گشته احتمالاً قادر است حرکات سریع کودکتان در یک بازی فوتبال، تایم لپسی از سپری ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ تیر ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

دوربین های تلفن های هوشمند این روزها به شدت قدرتمند شده اند. نمونه ای که اکنون در موبایل شما تعبیه گشته احتمالاً قادر است حرکات سریع کودکتان در یک بازی فوتبال، تایم لپسی از سپری شدن زمان در طول یک روز و موارد دیگری از این دست را تهیه کند و یا حتی بتواند در نور کم هم عکس هایی قابل قبول بگیرد. ضمناً در بسیاری موارد ثبت تصویر با دستانی لرزان و به دست آمدن خروجی کاملاً واضح امری طبیعی محسوب می شود.

اما در این بین نباید از خاطر برد دوربین اسمارت فون تان نمی تواند در تاریکی چیزی را به شما نشان دهد، یا از طریق آن قادر نخواهید بود بیش از حد پخته شدن غذایتان را متوجه شوید و Flir One دقیقاً ابزاریست که با بدل کردن موبایل به یک دوربین اینفرارد غیر ممکن های یاد شده را برای شما ممکن می سازد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

flir-one-thermal-camera-8461.0

کمپانی Flir سال هاست که در زمینه ی تصویربرداری حرارتی فعالیت دارد. دوربین های اینفرارد آنها در هواپیماهای ارتشی مورد استفاده قرار می گیرند و حتی تجهیزاتی را نیز برای عکسبرداری حرارتی از اتومبیل های فرمول وان عرضه کرده اند.

اکنون Flir One نمونه ای ارتقا یافته از محصول پیشین شان جهت ورود به بازار کاربران عادی است، که نسبت به مدل قبلی خود بسیار جمع و جور تر شده. همانند مدل سابقاً معرفی گشته Flir One جدید هم دارای دو دوربین است. یکی از آنها نورهای نامرئی اینفرارد را ملاحظه کرده و دیگری نورهای مرئی را از طریق سنسوری با رزولوشن پایین ۶۴۰ در ۴۸۰ مشاهده می نماید.

اپلیکیشنی که به همین منظور تهیه شده نیز در لحظه تصاویر حاصل از سنسور نورهای مرئی را با داده های به دست آمده از حسگر اینفرارد تطبیق داده و نتیجه را به صورت عکسی ارائه می کند که در آن بوسیله رنگ های متعدد و متنوع میزان حرارت در هر بخش مشخص شده است.

شما می توانید از Flir One استفاده کرده و مقدار گرما در قسمت های گوناگون یک صحنه یا یک نقطه ی خاص را متوجه شوید. علاوه بر اینها اپ مورد بحث امکان ثبت تصویر، گرفتن ویدئو و تهیه تایم لپس را نیز دارا است.

image

اما بزرگترین پرسش موجود به این نکته اشاره دارد که واقعاً از این گجت و اپلیکیشن آن چه استفاده ای می توان برد؟ واضح ترین کاربرد آنها ظاهراً در تعمیرات خانگی خواهد بود. برای مثال می توانید از Flir One برای پیدا کردن نشتی لوله های آب در داخل دیوارها و سقف استفاده کنید، درز موجود در یک درب یا پنجره را که سبب ورود هوای سرد می شود بیابید و یا در مه و تاریکی مقابل خود را ببینید.

Flir یک کیت ویژه را هم برای توسعه دهندگان عرضه کرده تا آنها بتوانند از تکنولوژی اینفراردش استفاده برده و اپلیکیشن هایی خلاقانه بیافرینند و به نظر می رسد به زودی تعدادی اپ آماده ی ارائه به عموم خواهد شد که همگی امکاناتی جالب دارند.

نمی توان کتمان کرد که تکنولوژی دوربین منحصر به فردی که در بالا به آن پرداختیم با یک نرم افزار قابل قبول همراه شده است. اپ Flir One می توانست قدری سریع تر باشد ولی از این جهت نباید ایراد چندانی به آن گرفت، ضمناً اپ مذکور در درون خودش چند راهکار مبتکرانه نیز جای داده.

هر بار که یک تصویر ثبت می کنید قادر خواهید بود با درگ کردن آیکنی ویژه دمای اجزا و اشیا مختلف درون عکس را ببینید، با حرکت دادن انگشت بر روی صفحه از چپ به راست و بلعکس اندک اندک تصویر حرارتی کنار رفته و تصویر اصلی ظاهر می شود و در نهایت امکان تعریف بازه ای از دماهای مشخص وجود دارد تا نکته ای خاص در عکس نمایان گردد.

image

اپ ۹ مجموعه ی رنگی را در اختیار کاربر می گذارد که اکثرشان فقط تنوع ایجاد می کنند، ولی دو عدد از آنها که که سردترین و گرم ترین نقاط اتاق را به سادگی تمیز می دهند بسیار کاربردی هستند. محصول Flir One قیمتی ۲۴۹ دلاری دارد و امید سازنده اش بر این است که به زودی کاربردهای متعددی برایش تعریف شود.

تنها گزینه ی مشابه دیوایس مورد بحث دانگلی با نام Seek thermal به حساب می آید که از نظر قیمت تفاوت چندانی با دستاورد Flir نداشته ولی گزینه هایی کاربردی کمتری ارائه می کند و به باتری خود موبایل متکی است، در حالیکه Flir One باتری مجزا و ۳۵۰ میلی آمپر ساعتی دارد.

هم اکنون این گجت برای آیفون در دسترس است ولی نسخه ی اندرویدی آنهم در آینده ای نه چندان دور و احتمالاً تا ماه جولای عرضه خواهد شد.

flir-one-thermal-camera-8431.0

flir-one-thermal-camera-8434.0

flir-one-thermal-camera-8436.0

flir-one-thermal-camera-8438.0

flir-one-thermal-camera-8441.0

flir-one-thermal-camera-8446.0

flir-one-thermal-camera-8452.0

flir-one-thermal-camera-8461.0 (1)

flir-one-thermal-camera-8465.0

flir-one-thermal-camera-8466.0

flir-one-thermal-camera-8467.0

flir-one-thermal-camera-8474.0

flir-one-thermal-camera-8477.0

flir-one-thermal-camera-8479.0

flir-one-thermal-camera-8484.0

flir-one-thermal-camera-8485.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Max
    Max | ۴ تیر ۱۳۹۴

    اگه بشه با این تکنولوژی پشت دیوار و در شب تو جنگل حرارت حیوانات دید مثل مار عالی میشه قبلا هم خبری شنیدم که اپل برنامه ای داره که میشه زیر پوست رو باهاش دید جالب بود

  • Mehrdad
    Mehrdad | ۴ تیر ۱۳۹۴

    http://www.iconarchive.com/show/yolks-icons-by-bad-blood/lll-icon.html
    دوستان این لینکو ببینید و مثبت بدید اگه خوشتون اومد تا دیجیاتو اینارو اضافه کنه اگه نیست
    روی گزینه view all بزنید چهل تاس همینا نیس فقط

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی