ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تدابیر ویژه مایکروسافت برای وارد کردن نادرست گذرواژه در ویندوز 10 موبایل

در اغلب سیستم عامل ها زمانی که گذرواژه خود را به اشتباه وارد می کنید، سیستم برای یک مدت زمان طولانی به شما اجازه ورود نمی دهد و هر چه تعداد خطاهای شما در این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

در اغلب سیستم عامل ها زمانی که گذرواژه خود را به اشتباه وارد می کنید، سیستم برای یک مدت زمان طولانی به شما اجازه ورود نمی دهد و هر چه تعداد خطاهای شما در این کار بیشتر باشد این زمان نیز طولانی تر می شود.

جالب است بدانید که همین ویژگی باعث شده برخی افراد حتی تعمدا اقدام به وارد کردن چندین باره گذرواژه نادرست در دستگاه موبایل اطرافیانشان نمایند و از این طریق دسترسی آنها را تا چندین روز مختل کنند.

همین مساله مایکروسافت را بر آن داشت تا کار را اندکی برای کاربرانش راحت تر و برای سارقان و آنها که قصد مختل نمودن دسترسی کاربر به دستگاهش را دارند دشوارتر نماید.

براساس تغییرات تازه اعمال شده در ویندوز 10 موبایل، پس از چهار مرتبه تلاش ناموق برای ورود به دستگاه های موبایل مبتنی بر این سیستم عامل از کاربر خواسته می شود که پیش از تایپ مجدد گذرواژه یک عبارت ترکیبی از اعداد و حروف را تایپ نماید.

اگر فرد بتواند عبارت درخواستی را به درستی وارد کند و سپس پین مورد نیاز برای ورود را دوباره اشتباه وارد کند آنگاه تلفن همراه قفل گردیده و باید ری استارت شود.

این قابلیت تنها یکی از موارد بهبود یافته برای نسخه موبایل ویندوز 10 است و هر چه به شهریور ماه و زمان عرضه آن نزدیک تر می شوید به تدریج بر تعداد این قابلیت ها نیز افزوده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • _Alish_
    _Alish_ | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    **جالب است بدانید که همین ویژگی باعث شده برخی افراد حتی تعمدا اقدام به وارد کردن چندین باره گذرواژه نادرست در دستگاه موبایل اطرافیانشان نمایند و از این طریق دسترسی آنها را تا چندین روز مختل کنند.**

    خوب الان این چه ربطی به این موضع داشت؟ خوب کسی که میخواد گوشی رو لاک کنه اون پترن رو هم درست وارد میکنه که! بعد گوشی قفل میشه! راه مردم آزاری رو نبسته. راه اشتباه غیر عمدی رو بسته!

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    خیلی هم خوب و عالی

  • من
    من | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    من بیشتر از 1 ساله که Lumia 1520 دارم؛ مشکلات ویندوزفون وجود داره و کسی نمیتونه بگه نیست (مگه اینکه کارهای تماس و مسیج داشته باشه)؛ از مشکلات این سیستم عامل:
    1. تاچ ضعیف ( هم گوشی خودم - هم گوشی Lumia 930)
    2. اینکه میگن هنگ نمیکنه اینطور نیست؛ درسته سرعتش خوبه - اما هم لگ داره (تو جابجایی بین منوها) - هم هنگ که آخرین آپدیتی که مایکروسافت داد واسه 8.1 برای رفع مشکل هنگ بود که هنوز نتیجه اش معلوم نیست - باید چند وقت بگذره تست شه؛
    3. برنامه ها ( کم بودن یه طرف - ناقص بودن یا آپدیت نبودن بعضی از برنامه های موجود در مقایسه با سیستم عامل های دیگه - مثلا محدودیت ارسال فایل/کاراکتر متن تو وایبر که یکی از پراستفاده ترین برنامه هاست) البته این مشکلات داره کمتر میشه؛
    4. قدرت مانور کلی سیستم عامل ویندوز در مقایسه با آندرویید واقعا کمه؛ و خیلی جاها کامل نیست یا چندین سال نیاز به کار داره تا به جای الان آندرویید برسه؛ حساب کن چیدمان تنظیمات که ترتیبی نداره - امکان دسته بندی برنامه ها بصورت حرفه ای نیست - امکاناتی که تو بخش های مختلف وجود داره ضعیفه مثلا نمیشه بیشتر از 2 تا شماره موبایل برای یه کانتکت معرفی کرد؛ یا شماره ی کانتکتی که باهات تماس گرفته رو نمیتونی ببینی مگه اینکه روش تپ کنی و بهش زنگ بزنی؛ و ... مشکلات ریز اینطوری زیاد داره

    • نیمــــــــــا
      نیمــــــــــا | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

      1- تاچ ضعیف؟!؟ دیگه هر گوشی که میبینی تاچش خوبه... تاچ قوی و ضعیف مربوط به چند سال پیشه نه الان
      2- هنگ که اصلا نداره، لگ بعضی وقتا که تو هر سیستم عاملی هست
      3- برنامه ها کم هستند ولی بیشتر اون هایی که باید باشند هستند
      4- چند سال که نیاز نداره (همین الان توی ویندوز 10 مشکلات setting برطرف شده و حتی کامل تر از ios و اندروید شده- بیشتر ار دو شماره به عنوان موبایل نمیشه معرفی کرد ولی به عنوان home,factory و.... میشه- توی قسمت هیستوری کنار هر تماسی یک دکمه هست که میشه مشاخصات کامل کانتکت رو دید!!! ) ولی آره یکسری کمبود هایی داره نسبت به ios و اندروید

  • اسمیگل
    اسمیگل | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    پاردوکس یعنی با ویندوز بفهمی کامپیوتر چیه بعد پشت پی سی بشینی بنویسی "ویندوز خر است". همون شب هم با آفیس پایان نامه تو کامل کنی و براش اسلاید بسازی. البته بله! ویندوز برای مسخره بازی و اتاری دستی کردن مناسب نیس.
    ویندوز موبایل رو هم چن سال دیگه در موردش حرف میزنم الان زوده

  • MiladM007
    MiladM007 | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    بعد گوگل میگیره دکمه ی Forgot Password رو از اندروید 5 حذف می کنه :|
    + عدم وجود محدودیت برای اشتباه وارد کردن پسورد :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی