ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار کاربران کافه بازار منتشر شد؛ درخشش سامسونگ و سهم بازار تحقیر آمیز LG

کافه بازار بی شک یکی از پر ترافیک ترین مارکت های اندرویدی موجود در ایران است. این اپلیکیشن بر روی بیش از ۲۳ میلیون دستگاه نصب است و به صورت روزانه خدمات خود را به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

کافه بازار بی شک یکی از پر ترافیک ترین مارکت های اندرویدی موجود در ایران است. این اپلیکیشن بر روی بیش از ۲۳ میلیون دستگاه نصب است و به صورت روزانه خدمات خود را به خیل عظیمی از کاربران ارائه می دهد.

کافه بازار به تازگی آمار و ارقامی را منتشر کرده است که نکات جالبی را با خود به همراه دارد. این آمار مربوط به تیر ماه می شود و حاوی اطلاعاتی در مورد کاربران این سرویس است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Android-Versions

به گفته کافه بازار، بیش از ۵۲ درصد از کاربران از نسخه Jelly Bean اندروید بر روی دستگاه های خود استفاده می کنند. پس از این نسخه، اندروید ۴.۴ یا همان کیت کت با ۲۷ درصد در رتبه دوم قرار دارد. نکته جالب این است که آخرین نسخه از اندروید (آبنبات چوبی) تنها بر روی ۷ درصد از دستگاه ها نصب شده است.

مقایسه آمار کاربران ایرانی با گزارشی جهانی از وضعیت نسخه های مختلف اندروید، نشان می دهد که دو نسخه آخر این سیستم عامل، هنوز نتوانسته اند سهم بازار قابل توجهی را برای خود در داخل کشورمان به دست آورند.

android-version-numbers-june-2015

تصویر بالا وضعیت نسخه های مختلف اندروید را در سطح جهانی نشان می دهد. بر اساس این تصویر، که آمار آن مربوط به دو ماه پیش می شود، بیش از ۳۹ درصد از کاربران از اندروید ۴.۴ بر روی دستگاه های بهره می برند.

اما چرا کاربران ایرانی تا این حد در استفاده از آخرین نسخه های اندروید از جامعه جهانی عقب افتاده اند؟ به نظر می رسد دلیل این موضوع، تمایل قشر اعظمی از بازار به موبایل های میان رده ای باشد که از قابلیت ارتقا به نسخه های جدید اندروید، برخوردار نیستند.

Top-Devices

بنابر آمار کافه بازار Huawei G610 محبوب ترین دستگاه در میان کاربران ایرانی است. پس از این محصول، Galaxy S4 و Galaxy s5 در رده های بعدی قرار دارند.

جالب اینکه در مجموع، اکثر کاربران کافه بازار از محصولات سامسونگ استفاده می کنند. این شرکت کره ای با ۴۲ درصد، بیشترین سهم بازار را در میان کاربران ایرانی دارا است و پس از آن هوآوی با ۲۹ درصد و سونی با ۱۴ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

سهم ۳ درصدی ال جی نیز یکی از آن موارد جالبی است که در این آمار دیده می شود. ال جی در طول سالیان اخیر تلاش بسیاری کرده تا موبایل های خوبی را روانه بازار سازد، و G4 نیز چندی پیش با همین سیاست در اختیار کاربران قرار گرفت تا شاید بتواند سهم ال جی را در بازار موبایل افزایش دهد.

G4 تا کنون در آمریکا با استقبال خوبی مواجه شده و به ال جی کمک کرده تا آمار فروش خود را نسبت به سال گذشته، دو برابر افزایش دهد.

اما به نظر می رسد مدیریت ضعیف، اتخاذ سیاست های بازاریابی غلط و حضوری منفعل در بازار ایران، کاملا به ضرر این برند تمام شده است. ال جی نه تنها در آمار کافه بازار سهم بازاری تحقیر کننده دارد، بلکه نام هیچ یک از محصولاتش نیز در لیست ۲۰ دستگاه محبوب دیده نمی شود.

هر چند نمی توان آمار کافه بازار را به تمام ایران گسترش داد، اما واقعیت این است که جامعه آماری ۲۳ میلیونی این مجموعه، آن را تبدیل به نمونه ای قابل قبول برای کل کشور می کند.

Top-Paid-Devices

در نهایت نیز جالب است بدانید که دارندگان محصولات سامسونگ از جمله فعال ترین کاربران کافه بازار به شمار می روند. بر اساس آمار منتشر شده، کاربرانی که با محصولات این شرکت به کافه بازار مراجعه می کنند، بیشترین میزان خرید اپلیکیشن را به نام خود ثبت کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (200 مورد)
  • فاطمه
    فاطمه | ۲۴ آبان ۱۳۹۴

    این درست نیست شرکت الجی ازیکی ازبهترین شرکت هاست و بیشتراز ازگوشی های الجی استفاده میکنن کاربرا در کافه بازار.پس سهم الجی خیلی بیشتر3درصد است

  • پدرام
    پدرام | ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

    لطفا بازی استراتژی جنرال رو به بقیه کاربرا معرفی کنید تا بقیه هم استفاده کنن ، چون گفتن اگه استقبال بالا باشه بازی رو آنلاین و مولتی پلیر می کنن ؛ اینم لینک بازی :
    https://cafebazaar.ir/app/ir.cnit.general?l=fa

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی