ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارژ بی سیم تلفن های هوشمند فلزی نیز توسط کوالکام امکان پذیر شد

تلفن های هوشمند را تا امروز می شد به ۲ دسته تقسیم کرد، آنهایی که بدنه زیبای فلزی دارند؛ و آنهایی که به قابلیت شارژ وایرلس مجهز هستند. اما کوالکام خبر می دهد چنین دورانی به پایان رسیده ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

تلفن های هوشمند را تا امروز می شد به ۲ دسته تقسیم کرد، آنهایی که بدنه زیبای فلزی دارند؛ و آنهایی که به قابلیت شارژ وایرلس مجهز هستند. اما کوالکام خبر می دهد چنین دورانی به پایان رسیده است.

این شرکت روز گذشته اعلام کرد از طریق فناوری WiPower، امکان شارژ بی سیم را برای ابزارهای دارای بدنه فلزی نیز فراهم خواهد آورد. این تکنولوژی بر مبنای استانداردهای مشابه پیشین مثل Qi و PMA ساخته نشده و بجای آن بر استاندارد جدیدی به نام Rezence تکیه دارد و می توان گفت از خصوصیات مشابه یا در مواردی بهتر از آن بهره مند است.

استاندارد Rezence در ابتدای سال جاری میلادی توسط تشکیلاتی به نام اتحادیه نیروی بی سیم یا «A4WP» رونمایی شد، گروهی که در میان اعضای آن نام های بزرگی مثل اینتل، مایکروسافت، سامسونگ، ال جی، ایسوس، لنوو، موتورولا و البته کوالکام به چشم می خورد.

بر اساس اعلام کوالکام فناوری WiPower با فرکانسی عمل می کند که بکار گرفتن آن برای اجسام فلزی نیز امکان پذیر باشد، موضوعی که سبب شده تلفن های هوشمند با بدنه کاملا فلزی، با سرعتی برابر یا بیشتر از ابزارهای غیر فلزی که از تکنولوژی های مشابه دیگر استفاده می کنند شارژ شوند.

به لطف استاندارد Rezence، فناوری WiPower علاوه بر اینکه شارژ وایرلس بدون تماس فیزیکی بین ابزار و شارژر را امکان پذیر می کند، قابلیت شارژ چندین دستگاه را نیز بطور همزمان داراست.

در پایان گفتنیست هرچند نمی توان در مورد زمان مشاهده اولین دستگاه های مجهز به این فناوری زمان دقیقی را اعلام کرد، اما با توجه به اعلام سازنده در مورد آماده بودن تکنولوژی جدید، می توان توقع داشت اضافه شدن امکان شارژ بی سیم به ابزارهای بدنه فلزی چندان هم دور نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • چیکسو
    چیکسو | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    تو برو دنبال درست کردن 820 باش دوباره گند نزنی

    • LORD.SAJAD
      LORD.SAJAD | ۷ مرداد ۱۳۹۴

      این دفعه رو گند بزنه به تاریخ واصل میشه

    • Divan Greedy (Bleed Blue)
      Divan Greedy (Bleed Blue) | ۷ مرداد ۱۳۹۴

      اخه چه ربطی داره ؟؟ بده داره یه تکنولوژی رو گسترش می ده ، جای تشکر کردن ازشه ؟؟ بده قابلیت quick charge رو برای موبایل ها فراهم کرده ؟؟

  • یوتابایت
    یوتابایت | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    مگه قبلا نمیشد؟اس6 مگه یه لایه شیشه و زیرش آلومینیوم نیس؟
    منفی ندین آقا من نمیدونم

مطالب پیشنهادی