ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

5 نشانه بر اینکه بیش از اندازه برای راضی نگه داشتن دیگران تلاش می کنید

عمل کردن به خواسته دیگران ذاتا خصوصیت بدی نیست. در واقع اینکه بخواهید رضایت اعضای خانواده و مدیران خود را جلب نمایید خیلی هم خوب است اما زمان هایی پیش می آید که این نوع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

عمل کردن به خواسته دیگران ذاتا خصوصیت بدی نیست. در واقع اینکه بخواهید رضایت اعضای خانواده و مدیران خود را جلب نمایید خیلی هم خوب است اما زمان هایی پیش می آید که این نوع رفتار شما باعث بروز مشکلاتی برایتان می شود.

در این مطلب قصد داریم 5 نشانه را از نظر بگذرانیم که مشخص می کنند این رفتار شما از حد گذشته و دیگر شکل سالمی ندارد.

با دیجیاتو همراه باشید.

1- نمی توانید نه بگویید

پاسخ مثبت دادن به خواسته هر فردی بدان معناست که حتما به شخص دیگری پاسخ منفی داده اید تا از عهده انجام تعهدات تازه تان برآیید. اینکه خواست داوطلبانه شما برای حضور در یک نشست باعث دور شدنتان از اعضای خانواده شده باشد یا رد کردن دعوت شام یکی از اعضای فامیل، در هر صورت باید بدانید که این رفتار به هیچ وجه صحیح نیست و بله گفتن به همه می تواند پیامدهای ناخوشایندی برای شما داشته باشد.

2- برای تصمیم گرفتن مشکل دارید

اگر عادت دارید براساس انتظارات دیگران تصمیم بگیرید احتمالا برای این کار با مشکلات زیادی روبرو هستید. در این صورت، هرچیزی (از انتخاب کفش گرفته تا محل صرف شام) می تواند برای شما دشوار باشد و همواره باید سعی کنید تا دیگران را راضی نگه دارید و خودتان در این مساله نقشی نخواهید داشت.

3- درخواست کمک نمی کنید

افرادی که عادت دارند به درخواست همه پاسخ مثبت بدهند، معمولا کمتر از دیگران درخواست کمک می کنند. اگر شما نیز در زمره این افراد قرار دارید باید بدانید که بخش زیادی از فرصت های خود در طول زندگی را از دست داده اید.

نکته: برای برطرف کردن این مشکل توصیه می شود که روزانه یک درخواست کوچک از اطرافیانتان داشته باشید (مثل ویرایش متن یک ایمیل توسط دوستتان یا نگه داشتن یک صندلی خالی در سالن کنفرانس شرکت). باور داشته باشید که هرچه این کار را بیشتر انجام دهید در زندگی تان بیشتر احساس راحتی می کنید.

4- مطابق با ارزش هایتان زندگی نمی کنید

اگر همه انرژی خود را صرف رف و رجوع کردن خواسته های دیگران کنید دیگر نمی توانید مطابق با ارزش های مد نظرتان زندگی کنید. چنانچه وقت گذراندن با بچه هایتان برای شما اهمیت دارد و در عین حال نمی توانید به خواسته های مداوم دوست خود نه بگویید، برای انجام اموری که برایتان اهمیت دارند به دردسر خواهید افتاد.

به یاد داشته باشید که ساعت های هر روز محدود هستند و لازم است که زمان خود را صرف اموری نمایید که برایتان اهمیت بیشتری دارند.

نکته: بررسی کنید که بخش اعظم زمان روزانه خود را صرف انجام چه اموری می کنید و آیا آن فعالیت ها همان هایی هستند که بیشترین اهمیت را برایتان دارند. اگر پاسخ منفی است اهدافی را برای خود تعیین کنید که به شما کمک می کنند در راستای ارزش هایتان زندگی کنید.

5- مرزهای سالمی را در زندگی تان انتخاب نکرده اید

نه گفتن به دوستی که مرتبا از شما پول قرض می کند یا ایستادن در مقابل فردی که دائما در زندگی شخصی شما دخالت می کند همگی از وجود مرزهای ناسالم در زندگی سرچشمه می گیرند. زمانی که به دیگران اجازه می دهید حریم خصوصی تان را نقض کنند، نتنها علاقه تان نسبت به آنها کم می شود بلکه به وجهه تان نیز آسیب می رسد.

نکته: از سوء استفاده دیگران جلوگیری نمایید. اقتدار خود را باز پس بگیرید و با اطلاع از این حقیقت که نه گفتن و مخالفت کردن با دیگران می تواند باعث عصبانیت آنها شود، خواسته خود را مطرح نمایید. با گذر زمان متوجه خواهید شد که ناراحت کردن دیگران به خاطر درخواست های نامعقولشان چندان هم نمی تواند وحشتناک باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • موافق
    موافق | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    فقط با قسمت پول قرض دادنه مخالفم!!
    چون اگه هر کسی پولی بخواد، کلا ردش کنیم زمانی که خودمون گیر میوفتیم دیگه نمیتونیم رو دیگران حساب کنیم!!

    ممنون از مطلب خوبتون

  • yar
    yar | ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

    واقعاً عالی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی