ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسگرهای کوچک Density به شما کمک می کنند تا از مکان های پر ازدحام دوری کنید

بسیاری از ما دوست نداریم در کافه ای شلوغ اوقات خود را بگذرانیم و یا در یک باشگاه ورزشی که ازدحام جمعیت زیادی دارد به تمرین بپردازیم. در پاسخ به همین نیاز کمپانی Density حسگرهای جدیدی را ...

شهریار نوبهار
نوشته شده توسط شهریار نوبهار | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

بسیاری از ما دوست نداریم در کافه ای شلوغ اوقات خود را بگذرانیم و یا در یک باشگاه ورزشی که ازدحام جمعیت زیادی دارد به تمرین بپردازیم. در پاسخ به همین نیاز کمپانی Density حسگرهای جدیدی را معرفی کرده که به کاربرانش کمک می کند تا اطلاعات دقیق تری از میزان شلوغی یا خلوتی مقصد مورد نظرشان داشته باشند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

پیش از این خبر داده بودیم که گوگل هم در دوری کردن از مکان های شلوغ به شما کمک خواهد کرد. اما روش کار دستگاه های Density متفاوت است. سنسورهای این شرکت به ردیاب های اینفراردی کوچکی مجهز هستند که به اپلیکیشن مخصوص متصل شده و اطلاعات دریافتی خود را با آن به اشتراک می گذارند.

برای مثال می توان این حسگرها را در ورودی یک ساختمان نصب و آمار ورود و خروج در آن مکان را ثبت کرد. این داده ها با گذشت زمان پردازش شده و نمودارهای مختلفی از میزان افزایش یا کاهش رفت و آمد در ساختمان مورد نظر را در دسترس کاربر قرار می دهند.

ویژگی مذکور می تواند برای فروشندگان و مالکان مجتمع های تجاری و تفریحی نیز بسیار کاربردی باشد و به آنها دید بهتری برای برنامه ریزی های آینده شان بدهد، برای مثال قادر خواهند بود در زمان خلوتی فروشگاه های شان اقدام به ارائه ی تخفیف های ویژه کرده و یا وقتی صندلی خالی در رستوران خود دارند از طریق ناتیفیکیشن این موضوع را به مشتریان در صف انتظار اطلاع دهند.

در چند وقت اخیر شرکت های تکنولوژیک متعددی به جمع آوری و پردازش اطلاعات مکانی افراد علاقه نشان داده اند. روندی که به نظر می رسد با ورود غول های بزرگی مانند گوگل، شتاب بیشتری خواهد گرفت و احتمالا در آینده شاهد دستگاه های بیشتری از نوع حسگر هایی که در بالا به آنها پرداختیم خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sherlook
    sherlook | ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

    slm
    lutfan baresy haye byshtry baraye goshe haye mean rade gharar beded
    mamnoon az shoma

مطالب پیشنهادی