ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز نسل ۶؛ اینتل اولین پردازنده های سری Skylake را عرضه کرد

اینتل از امروز با عرضه اولین تراشه های سری Skylake، رسما فروش ششمین نسل از پردازنده های خود را آغاز کرد. این ۲ پردازنده ۴ هسته ای مدل های Core I7-6700K و i5-6600K هستند که سرعت پردازش آنها ۴.۰ گیگاهرتز ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

اینتل از امروز با عرضه اولین تراشه های سری Skylake، رسما فروش ششمین نسل از پردازنده های خود را آغاز کرد. این ۲ پردازنده ۴ هسته ای مدل های Core I7-6700K و i5-6600K هستند که سرعت پردازش آنها ۴.۰ گیگاهرتز برای مدل i7 و ۳.۵ گیگاهرتز برای مدل i5 در نظر گرفته شده است.

این تراشه های ۱۴ نانومتری با توجه به نیازهای گیمیرها و به شکل unlocked عرضه شده تا محدودیتی در میزان اورکلاک کردن آنها وجود نداشته باشد، خصوصیتی که همه تراشه های عرضه شده در سری K شامل آن خواهند بود.

ابزارهای موبایل روز به روز سهم بیشتری از بازار کامپیوترهای شخصی را به خود اختصاص می دهند و در همین راستا تصمیم اینتل در هدف گیری گیمیر ها برای عرضه نخستین پردازنده های نسل ششم خود قابل درک است، چرا که این گروه از کاربران در زمره آخرین افرادی خواهند بود که ممکن است کامپیوترهای شخصی را رها کنند.

برای آشنایی بیشتر با این ۲ تراشه جدید اینتل با دیجیاتو همراه باشید.

اینتل قیمت این پردازنده ها را در مقایسه با نمونه های موجود منطقی تعیین کرده، ۳۵۰ دلار برای مدل i7-6700K و ۲۴۳ دلار برای i5-6600K، اما نباید فراموش کرد کارایی این پردازنده های جدید نیز نسبت به نمونه های فعلی آنقدر تفاوت ندارد که بتوان قیمت بالاتری برای آن طلب کرد.

بطور مثال مدل i7-6700K نسبت به پردازنده i7-4790K که به نسل پیشین یعنی Haswell تعلق دارد تنها ۱۰ درصد بهتر عمل می کند و در مقایسه با مدل هایی مثل i7-5820K که به سری Haswell-E تعلق دارد به سختی می توان تفاوت معناداری در عملکرد مشاهده کرد.

اما با این وجود ۲ پردازنده تازه اولین محصولات قدرتمند ۱۴ نانومتری هستند که اینتل عرضه کرده، چرا که پردازنده های Broadwell که پیشتر برای کامپیوترهای رومیزی و با معماری ۱۴ نانومتری عرضه شده بودند مدل های مناسبی برای گیمیرها و استفاده های سنگین به شمار نمی رفتند.

همچنین باید در نظر داشت با توجه به ایجاد تاخیر در عرضه پردازنده های ۱۰ نانومتری سری Cannonlake، پردازنده های سری Skylake با ارائه امکان اورکلاک تا فرکانس حدود ۵ گیگاهرتز، مدل های مثل i7-6700K حداقل تا پایان سال جاری میلادی تنها نمونه های موجود هستند که امکان فراتر رفتن از حداکثر سرعت ممکن در حال حاضر را فراهم می کنند.

اینتل همچنین علاوه بر ۲ محصول جدید، از چیپست های سری Z170 نیز به عنوان پلتفرمی برای تراشه های جدید رونمایی کرد. مدل های سری Skylake نیز مثل سری Haswell-E از حافظه رم نوع DDR4 پشتیبانی می کنند که این مدل ها از DDR3 بسیار سریع تر و البته گران تر هستند.

اما تفاوت چیپست های پلتفرم تازه با سری پیشین در این است که سری جدید به دلیل مجهز بودن به سیستم کنترل حافظه دوگانه، استفاده از حافظه های ارزان تر نوع DDR3 را روی مادربوردهایی که از این چیپست پشتیبانی می کند را میسر کرده است.

یک مزیت دیگر مادربورد تازه نیز گرافیک های HD 530 اینتل هستند که بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از گرافیک های نسل پیش سریع تر عمل می کنند. این پلتفرم همچنین به ۱۶ درگاه PCI Express 3.0 مجهز است که دست کاربر را برای انتخاب درگاه های USB 3.0، کارت های گرافیک و حافظه های داخلی متعدد باز می گذارد.

از جمله این ابزارها می توان به هارد دیسک SSD جدید سری ۷۵۰ اینتل اشاره کرد که ظرفیت ۸۰۰ گیگابایتی داشته و با پشتیبانی از PCI Express 3.0 سرعت خواندن اطلاعات در آن به رقم ۲۲۰۰ مگابایت در ثانیه می رسد.

تا پیش از این گمان می رفت اینتل امروز محصولات بیشتری را از جمله پردازنده های عمومی تر همچنین تراشه های مخصوص موبایل معرفی کند، اما اخیرا مشخص شده این شرکت تصمیم دارد روز ۱۸ آگوست مصادف با ۲۷ مرداد در کنفرانس توسعه دهندگان خود محصولات بیشتری را معرفی کرده و از ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۵ نسبت به عرضه بقیه محصولات سری Skylake اقدام کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • نیما ناصری
    نیما ناصری | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    امیدوارم سری 6 در نسل بعدی سرفیس هم یه کار گرفته شود

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    حالا می شه به بستن یه سیستم فکر کرد! عجب چیزهای باحالی ان!

  • sense
    sense | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    اینتل باید سعی کنه تو ساخت تراشه برای اسمارت فون ها بیشتر کار کنه...با تند تند نسل جدید بیرون دادن واسه pc خیلی سود نخواهد کار مخصوصا با این سری ۶۰۰۰ چون ۴۰۰۰و ۵۰۰۰ اونقدر خوب بودن که فعلا کسی به عوض کردنشون فک نکنه

    • Envy
      Envy | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

      دوست عزیز اینا گرافیک شون قوی تره و کسی که فعلا پول کافی برای هزینه کردن به یک کارت گرافیک قوی نداره عالیه... من که تا پایان سال حتما سیستم جدید میبندم.

مطالب پیشنهادی