ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه الگوریتمی بوسیله گوگل و MIT برای بهبود تصاویر و حذف بازتاب های غیر ضروری از آنها

به دفعات برای همه ما پیش آمده که وقتی قصد گرفتن تصویر از پشت یک پنجره و یا موارد مشابه آن را داشته ایم بازتاب چهره و جسم خودمان در پنجره سبب گشته تا نتیجه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

به دفعات برای همه ما پیش آمده که وقتی قصد گرفتن تصویر از پشت یک پنجره و یا موارد مشابه آن را داشته ایم بازتاب چهره و جسم خودمان در پنجره سبب گشته تا نتیجه نهایی که توسط دوربین ثبت می گردد چندان مطلوب نباشد.

در همین راستا و در پاسخ به چنین مشکلی محققین گوگل و MIT طی تلاشی مشترک، راهی را پیدا کرده اند تا بتوان بازتاب های یاد شده و اضافی را از تصاویر حذف نمود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جزئیات تحقیق مورد اشاره قرار است طی ماه جاری و به صورت مقاله ای در کنفرانس Siggraph 2015 به سمع و نظر عموم برسد و ۴ محققی که در آن دخیل بوده اند به صورت رسمی به همگان نشان بدهند که چطور می توان با یک دوربین موبایل ویدئویی کوتاه را تهیه و سپس با استفاده از الگوریتم توسعه یافته توسط آنها بازتابهای مازاد و موثر بر کیفیت کار را حذف نمود.

مطابق راهکار مورد بحث کاربران می توانند انواع مختلفی از موارد زائد و نامناسب در ویدئو همانند قطرات باران، فنس یا حصار، بازتاب بدن انسان در یک شیشه و نمونه های مشابه دیگری از این دست را پاکسازی نمایند.

2015-08-04_1556

الگوریتم تازه توسعه یافته فریمهای مختلف ویدئو را مورد بررسی قرار داده و بر اساس داده هایی که از کلیه فریم ها جمع آوری می کند به اصلاح خروجی نهایی و حذف بازتاب های غیر ضروری آن می پردازد.

ناگفته نماند که قبلاً نیز راه حل هایی مشابه در همین زمینه ارائه شده بود ولی هیچیک از آنها خروجی به خوبی آنچه که راهکار کنونی عرضه می نماید ارائه نمی کردند.

همچنین یک نکته ی جالب دیگر نیز وجود دارد؛ از آنجایی که الگوریتم توانایی شناسایی بازتاب های غیر ضروری و جداسازی شان را داراست، این امکان را نیز دارد تا یک تصویر جداگانه و شفاف از بازتاب های حذف شده پدید آورد.

مسلماً وجود چنین شیوه ی ویرایشی برای بسیاری از کاربران هیجان انگیز به حساب می آید، ولی در مورد اینکه چه زمان الگوریتم مذکور به صورت تجاری و در محصولات مختلف عرضه خواهد شد هنوز حرفی به میان نیامده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Poya
    Poya | ۱۴ مرداد ۱۳۹۴

    يكي مارو از بلاتكليفي در بياره!
    ديوايسمون خرابه يا سايت يكي در ميون صفحه هاش داره حذف ميشه ؟

مطالب پیشنهادی