ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احساس امنیت بیشتر دوچرخه سواران در کنار خودروهای بدون راننده گوگل

اتومبیل های خودران گوگل به گونه ای طراحی شده اند که همواره هوشیار و محتاط باشند و البته ظاهراً در برخی مواقع آنها بیش از حد احتیاط به خرج می دهند. در همین راستا به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

اتومبیل های خودران گوگل به گونه ای طراحی شده اند که همواره هوشیار و محتاط باشند و البته ظاهراً در برخی مواقع آنها بیش از حد احتیاط به خرج می دهند. در همین راستا به تازگی دوچرخه سواری در یکی از انجمن های آنلاین اینترنتی، از تجربه ی خودش در مورد حضور در کنار این خودروها نوشته؛ تجربه ای که به نوعی جالب و قابل توجه محسوب می شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دوچرخه سوار مذکور می گوید به چهار راهی در شهر رسیده که یک اتومبیل خودران در آنجا توقف داشته، بسیاری از دوچرخه سوارن اندکی حرفه ای تر وقتی مجبور می شوند از حرکت باز بی ایستند به حرکتی با عنوان "track-stand" روی می آورند.

طی این حرکت فرد با کمی چرخاندان رکاب ها رو به جلو و عقب، تعادلش را حفظ می نماید و دیگر پاهایش را روی زمین نمی گذارد. ظاهراً اتومبیل هوشمند کمپانی ساکن کوپرتینو در مقابل چنین اقدامی ترجیح می دهد کمی صبر نماید و سپس با سرعتی بسیار آهسته تصمیم به حرکت می گیرد.

دوچرخه سوار حاضر در چهار راه در همین لحظه قدری به جلو رکاب زده و سپس به عقب تا تعادلش را حفظ نماید و خودروی گوگل بلافاصله متوقف می شود، طبق شواهد موجود چنین روندی برای مدت دو دقیقه تکرار می گردد و هر بار ماشین مانتین ویویی ها رفتاری مشابه بروز می دهد.

دوچرخه سواری که تجربه یاد شده را روایت می کند، می گوید: "افرادی که در درون خودرو حاضر بودند از وضعیت پیش آمده به شدت خنده شان گرفته بود و سعی می کردند مواردی در لپ تاپ هایشان وارد کنند، تصورم بر این است تلاش داشتند برای ماشین تعریف نمایند چطور با چنین شرایطی باید مواجه شده و رفتار درست در چنین وضعیتی چیست."

اگر واقع بینانه به آنچه رخ داده بنگریم به یقین تصمیم اتخاذ گشته از جانب اتومبیل خودران گوگل بهترین تصمیم ممکنه نبوده و این ماشین نتوانسته تلاش دوچرخه سوار برای ایستا ماندن وسیله نقلیه اش را درک کند، اما در عین حال نباید فراموش نمود انسان ها در حین رانندگی کمترین توجه ممکن را به دوچرخه سواران دارند و از سوی دیگر یک ماشین بدون راننده به خاطر سوء ظن هایی که در موردش موجود است باید دو چندان احتیاط به خرج دهد.

نکته ی مهم اینجاست که فرد سوار بر دوچرخه در اظهارت اش عنوان نموده: "در کنار خودروی فاقد راننده نسبت به نمونه هایی که انسان هدایتشان می کند، احساس امنیت بیشتری داشته ام."

گفتنی است اتفاق مذکور در شهر آستین ایالت تگزاس، جایی که گوگل به تازگی مجوز به آزمون گذاشتن خودروهایش را در جاده های عمومی دریافت نموده رخ داده. ساکنین مانتین ویو پیش از حضور در شهر مورد بحث باور داشتند با توجه به خودروهای سنگینی که در این محدوده تردد دارند می توانند تجربه های جدیدی کسب کرده و سطح هوشمندی و عملکرد دستاورد هایشان را بهبود بخشند.

گوگل طی ماه های اخیر تصمیم گرفته به شکل دقیق آمار تصادفات مربوط به ماشین های فاقد راننده خود را اعلام نماید و تا به امروز در تمامی سوانح این خودروها تقصیری نداشته و عامل اصلی پدید آمدن حادثه انسان هایی بوده اند که در رانندگی مرتکب تخلف یا اشتباه شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • m. masoud
    m. masoud | ۸ شهریور ۱۳۹۴

    چند وقت پیش داشتم توی یه کوچه فرعی رانندگی می کردم داشتم میرسیدم به یه تقاطع که یهو یه پسر بچه 8-7 ساله در حالی که تو گوشش هدفون بود، با دوچرخه اومد از تقاطع رد شد، حتی سرش رو هم برنگردوند یه نگاه بکنه، اگه یه کم تند میرفتم میزدم بهش. خدا رحم کرد

    • m. masoud
      m. masoud | ۸ شهریور ۱۳۹۴

      حالا گوگل اگه میخواد تجربه کسب کنه بیاد ایران ماشین هاش رو امتحان کنه

      • مهمان ناخوانده
        مهمان ناخوانده | ۸ شهریور ۱۳۹۴

        تجربه چیه؟؟؟یه سال مهندساش ماشیناشونو اینجا آزمایش کنند قوانین زاهنمایی و رانندگی جدیدی کشف میکنند!!ولی اونا این ماشینارو واسه آمریکا و چند تا کشور اروپایی میسازن نه جاهایی مثل ایران

    • حامد
      حامد | ۸ شهریور ۱۳۹۴

      اگه یه بار دیگه آیینامه رو نگاه میکردی، متوجه میشدی در تقاطع باید تقریبا وایساد. حالا یکی هدفن داره، پیاده است یا سواره.
      مشکل اینه هرکی ماشین داره فک میکنه حق با اونه!
      حق با عابره، بعد دوچرخه، بعد اتومبیل

  • مهمان ناخوانده
    مهمان ناخوانده | ۸ شهریور ۱۳۹۴

    من میدونم چه حسی داره چون زیاد تو شهر دوچرخه سواری میکنم و راننده ها اصلا توجه نمی کنند که دو بارم تصادف کردم توی شهر...این کار گوگل عالیه

    • mohammad
      mohammad | ۸ شهریور ۱۳۹۴

      من تا محل کارم با دوچرخه میرم
      متاسفانه انگار نه انگار ما داریم یه مسیر رو میریم بعضی تازه به دوران رسیده ها چنان بد رانندگی میکنن که هر لحظه احتمال تصادفت هست
      ای کاش یکم فرهنگ بود

مطالب پیشنهادی