ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ربات جدید ناسا به منظور کاوش ستاره های دنباله دار طراحی شده

ستاره های دنباله دار با سرعتی بسیار بالا در حال حرکت اند و از قانون و قاعده سیاره ها هم کاملا به دور اند. بنابراین مطالعه آن ها نیاز به دانش بیشتر و آزمون و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

ستاره های دنباله دار با سرعتی بسیار بالا در حال حرکت اند و از قانون و قاعده سیاره ها هم کاملا به دور اند. بنابراین مطالعه آن ها نیاز به دانش بیشتر و آزمون و خطا دارد. آخرین باری که انسان ها می خواستند یک دنباله دار را کاوش کنند، تلاش شان بی ثمر ماند.

Philae، کاوشکر آژانس فضایی اروپا با شتابی نامناسب روی سطح دنباله دار فرود آمد و با برخوردی سنگین به یک سو پرت شد و به گونه ای زیر یک صخره گیر کرد که توان بیرون آمدن را نداشت و در نتیجه تحقیقات پس از اتمام باتری آن بی ثمر ماند.

اما ناسا در تلاش است تا با ساخت مدلی جدید از ربات های کاوشگر، جستجو بر سطح ستاره های دنباله دار با جاذبه بسیار اندک را ساده تر سازد، تا دیگر بلایی که سر پروژه Philae به خاطر در نظر نگرفتن این موضوع آمد پیش نیاید.

این ربات ساختاری متفاوت دارد و به دلیل بازی های متعددی که دارد «جوجه تیغی» لقب گرفته. در حقیقت این ربات اگر با سانحه ای هم مواجه شود و جاذبه پایین نتواند به حفظ اش روی سطح کمک کند، اندامک هایی که برای آن در نظر گرفته شده، به چرخش و حرکت مداوم اش کمک می کند. ویدیوی زیر می تواند توضیحات تکمیلی در این رابطه ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • علی
    علی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    دنباله دار ها ستاره نیستند! تا حالا فکر میکنم یه ده باری این رو زیر متن ها نوشتیم!
    اصطلاح "ستاره دنباله دار" درست نیست و درستش "دنباله دار" هست.

  • mohammad
    mohammad | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    دنباله دار ها ستاره نیستن!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی